پارس ناز پورتال

با اپیلاسیون زیبا شوید

با اپیلاسیون زیبا شوید

می دونی چه زمانی برای اپیلاسیون خوبه ؟ ربط قاعدگی به اپیلاسیون رو چی ؟ شاید برات جالب باشه بدونی که چند نوع موم وجود داره ؟ می خوای یک ترفند برای کاهش درد اپیلاسیون یاد بگیری ؟

خوب پس مثل همیشه بشین پای صحبت اپیلاسیون تیما . اینبار یک مقاله مفصل رو براتون ترجمه کردم که به مناسبت روز جهانی زن منتشر شده و حاوی نکات بسیاری برای اپیلاسیون هست .

عنوان مقاله : نکات و ترفندهای اپیلاسیون برای مبندیان بود . اما اینقدر نکات جالب داشت که دیدم خیلی از حرفه ها هم اینا رو نمی دونن . پس بروید و بخونید و بیاموزید و به دیگران هم معرفی کنید .

راستی تا یادم نرفته مقاله خارجی است ( امریکا ) .بنابراین برخی چیزها رو تاجایی که میشد ترجمه کردم ، دیگه شما که بهتر می دونین ( : دی ) . و در مورد بعضی موارد فرهنگ و حتی نوع پوست و نوع جته و … ملیت ها متفاوته . پس نمی شود تعمیم کلی داد .

خوش باشید .

نکته ها و ترفندهای اپیلاسیون

طی چند سال گذشته ، اپیلاسیون به خدماتی مشترک (و محبوب) در سالن ها و اسپا ها تبدیل شده است و حتی سالن های تخصصی اپیلاسیون به وجود آمده اند . اپیلاسیون برای برداشتن مو طولانی مدت است و آیا شما می دانید که  ، بدن ، ابرو، لب، زیر بغل، یا …، جاهایی است که می توانید برای  اپیلاسیون انتخاب کنید ؟

اما به کسانی که آن را هرگز انجام نداده اند (و یا  کسی که آن را یک بارانجام داده ؛  اما با  یک تجربه بد)، اپیلاسیون می تواند  کمی دلهره آور به نظر برسد.

 اگر شما در حال فکر کردن در مورد انجام دادن اپیلاسیون هستید و می خواهید آن را امتحان کنید، ما بواسطه  کارشناسان خود به صورت گفتاری و شبیه سای حرکتی در این مقاله ، همه چیز را برای آماده سازی شما  و نوع درد و انتطارات شما از نتیجه اپیلاسیون آورده ایم ، بنابراین شما می توانید به خوبی آماده شوید و تا از شر موهای زاید خود رهایی یابید .

چه کسی باید از موم استفاده کند ( چه کسانی می توانند اپیلاسیون کنند ) ؟

اگر شما  موهای شما برایتان ناراحت کننده هستند ؛ اپیلاسیون است یک جایگزین بسیار خوب برای اصلاح است .

Cornelia Zicu, سرپرست  ارشد  خلاق در Elizabeth Arden (از موسسات برگزیده خدمات زیبایی ) : “اپیلاسیون برای همه افراد  در تمام سنین و هر دو جنس توصیه می شود.”  اگرچه او توصیه می کند که افراد  در سن جوانی و هنگامی که مو نرم و خوب است و کمتر دردناک است شروع به استفاده از  موم ( یا وکس ) را کنند .اما  برای حذف مو ها ، هر کسی می تواند اپیلاسیون را انجام دهد ، بدون در نظر گرفتن سن.

اپیلاسیون در برابر تراشیدن ( اصلاح : Shaving )

Janea Padilha، از مؤسسین سالن J ، می گوید : “اپیلاسیون بهتر است زیرا که مو را از ریشه حذف می کند ” .او اضافه می کند که هنگامی که شما اصلاح می کنید  “شما فقط اقدام به  قطع مومی کنید ، و گاها حتی  تا دو ساعت بعد، شما می توانید مو و وجود آن را با یا سایه آبی (فولیکول مو در زیر پوست)  ببینید.” این مدت اما در مورد اپیلاسیون نه تنها می تواند تا  یک ماه افزایش یابد ، وازسوی دیگر،رشد را نیز بسیارکم می کند به طوری که مو  کمتر رشد می کند . به علاوه این روش ( اپیلاسیون )   پاداش بیشتری هم برای شما دارد و  آن احساس داشتن  پوست  خوب است ، احساس داشتن یک  ابریشمی وصاف است.

آماده شدن برای اپیلاسیون

یک ترفند جالب : اگر شما در مورد درد نگران هستید ، یک یا دو آسپرین را یک ساعت قبل از زمان رزرو اپیلاسیون خود بخورید .

 ”از یک روز قبل از اپیلاسیون تا زمان اپیلاسیون از اسکراب لایه بردارو استفاده از لوسیون بدن استفاده نکنید ،( اما به خاطر داشته باشید پوست شما چرک نداشته باشد )

  همچنین برای اپیلاسیون زیر بغل،  توصیه میشود از دئودورانت بدون ضد عرق استفاده کنید، زیرا که اپیلاسیون بدون آن  آسان تر است.

چه زمانی برای اپیلاسیون بیایم ؟

اگر شما  اخیرا موهای خود را تراشیده اید (shaven ) ، پنج روز صبر کنید. و اگر چه آن زمان بین افراد مختلف متفاوت است و  بسته به چگونگی وسرعت رشد مو و یا درشتی و ریزی مو دارد .

و اما اگر از وکس استفاده کرده اید ( اپیلاسیون با وکس ، در ایران به آن دائم یا پیشرفته می گویند . اپیلاسیون پیشرفته در سالن تیما ) بهتر استدر حدود سه هفته تا یک ماه صبر کنید.  اما در شرایط اضطراری، در صورتی که … و یا می خواهید به سفر یا تعطیلات بروید، اپیلاسیون مجدد بعد از سه هفته هم بدون مشکل است .

چه می خواهیم ؟ ( موم نرم یا موم سخت )

قبل از هر چیز برای اپیلاسیون بدن شما باید تمیز باشد و پس از آن بروید برای حذف حجم انبوهی از موها در یک زمان ( اپیلاسیون ) .

به طور کلی دو نوع مختلف از موم وجود دارد. موم نرم را با کاغذ یا نوار های پارچه ای ( پد: یکجور پارچه پشت نما که از ان جامه های زنانه و پرده درست میکنند :: این را در مقاله گفته است اما در ایران معمولا از متقال استفاده می شود ودر سالن ها برای رعایت بهداشت پد های سلولزی بیشتر طرفدار دارند . ) استفاده می کنند ، و موم سخت را بدون نوار ، ینی موم خودش با مو برداشته می شود .

به طور کلی، موم سخت رای حذف مو در لباس شنای زنانه دوتکه، زیر بغل و ناحیه صورت، مورد استفاده قرارمی گیرد و موم نرم در مناطق بزرگتر از بدن مانند ساق پا و یا زیر بغل استفاده می شود.

بنا براین :

موم نرم = خشاب ، موم قندی یا موم سنتی ، وکس و …

موم سخت = تبلت ، شمع ، موم عربی ، پر و …

عامل درد

اپیلاسیون ناراحت کننده است، زیرا همه موها را باهم می کشد و اگر مو ها از ریشه ها کشیده نشوند ، درد و ناراحتی ناشی از آن حداقل است، اما نتایج به دست آمده نیز بسیار ناچیز است ( هر که طاووس خواهد … جور هندوستان کشد ؛ همینه ) اما خوبی اش این است که این ناراحتی تنها در زمان اپیلاسیون بوده وبلافاصله متوقف میشود ؛ بنابراین  بعد از آن هیچ دردی را متحمل نمی شوید ،مطمئن شوید که آن را درست انجام شده است ، چک کردن آن ساده است . شما می توانید با دیدن نوار برداشته شده و ریشه های مو های روی آن و یا بوسیله  یک لامپ کوچک در فضایی تاریک فولیکول مو را ببینید.( این توصیه بیشتر به درد کابران مبتدی می خورد و در سالن ها این مورد به ندت به وجود می آید )

درمان های پس از اپیلاسیون

 با وجودی که درد اپیلاسیون به زودی فروکش می کند ، اما این منطقه می تواند حساس باقی بماند ، به همین دلیل استفاده از ماساژ برای ۴۸ ساعت آینده و قرار دادن منطقه اپیلاسیون شده در معرض نور مستقیم خورشید به مدت حداقل ۲۴ ساعت خودداری نمایید . همچنین برای درمان قرمزی و تورم، از داروخانه مقدار کمی از کرم کورتیزون تهیه کنید  .

مراقبت ها

اکنون که حساسیت فروکش کرده است  و مشکلی ندارید (یادتان باشد دکتر بازی در نیاورید ) به طور طبیعی در حمام با پوسته پوسته شدن پوست ،  پوست مرده به از بین می رود و گاها باعت مسدود شدن منافذ گوست می شود ، این جلوی رشد مو را گرفته و باعث برجستگی زیر پوست می شود .

 پس، از شما می خواهیم  اگر برجستگی به چشمتان خورد، آن را فشار ندهید و یا اصرار به کندن مونکنید !!

بهداشت اپیلاسیون

اول و مهمتر از همه، مطمئن شوید که شما به جایی با روش های مناسب دفع موهای زاید ( اپیلاسیون) می روید. تکنسین باید دارای مجوز و او باید در طول جلسه اپیلاسیون از لوازم یک بار مصرف استفاده نماید . ( فرض کنید از کاردک چوبی کهنه ای برای روی لب شما استفاده شود که زیر بغل مشتری قبل با آن زده شده است !!!!! بنابراین دادن هزینه و مالیات برای مرکز دارای مجوز بهتر است )

اپیلاسیون  مایو ( اپیلاسیون ناحیه تناسلی )

نگرانی ویژه دیگری برای زمانی اپیلاسیون منطقه لباس شنای دوتکه زنانه  وجود دارد، اما آنها بسیار شبیه به  بقیه بدن است . Padilha ، که کار خود را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده ، می گوید : در حال حاضر که مردم نمی دانند، منطقه مایو رایج ترین بخش از بدن برای اپیلاسیون  است. برخی از دلایل برای انجام اپیلاسیون عبارتند از: تمیزی، راحتی و، البته، جاذبه جنسی.اما این فقط در مورد مسائل جنسی نیست. هنگامی که شما را در  یا استخر در سونا نشسته اید، شما احساس اعتماد به نفس بیشتری دارید می کنید و لازم نیست که در مورد چیزی نگران باشید .

آیا برخی  بیشتردیگران  صدمه می بینند ؟

خیر . بحث صدمه نیست . قدرت تحمل و تعداد دفعات اپیلاسیون در تحمل میزان در موثر است .برخی تحمل اپیلاسیون صورت را دارند اماا تحمل اپیلاسیون ساف پای خود راندارند !! این شخصی است و دلیلی بر صدمه نیست . بعلاوه  با اپیلاسیون متوالی کم کم مو ها ضعیف تر شده و درد کمتری خواهید داشت .

آیا مهم است که چه زمانی  از ماه برای اپیلاسیون مناسب  است؟

بر اساس گفته Padilha ، اپیلاسیون در هفته قبل از قادگی ممکن است زیان آور باشد و بنا براین اپیلاسیون ، یک هفته بعد از قاعدگی توصیه می شود . اگر شما باردار هستید؟ درست مانند همیشه، برخی از روزها ما کمی حساس تر از دیگران هستند آن روزها مناسب نیستند ، همانند دوران قاعدگی شما .

در کل اگر شما مشتری اولین بار هستید ، معمولا نه بخاطر درد که به علت خجالت به سالن نمی روید . اما با همه این مخاسن بزودی آن را فراموش خواهید کرد .