پارس ناز پورتال

خوراکی های مناسب رژیمی ها

مجموعه : رژیم و تغذیه
خوراکی های مناسب رژیمی ها

همیشه لاغر کردن و رسیدن به اندامی مناسب یکی از سوژه های اصلی مطالب علمی بوده است و به همین دلیل کمتر به موضوع چاق شدن و افزایش وزن پرداخته شده است.

چاقی بسیار زیاد و یا کمبود وزن هر دو از جمله مواردی هستند که نمی‌توان به آن‌ها به عنوان شرایط سالم نگاه کرد. افرادی که کبود وزن دارند ضعیف‌تر هستند و ممکن است به بیماری‌های مختلفی دچار شوند در حالی که با کمی غذا خوردن می‌توانند به وزن دلخواهشان برسند. در این مطلب بهترین موادی که برای چاق شدن می‌توانید مصرف کنید را معرفی می‌کنیم.
گردو

* گردو:

گردو یکی از آجیل‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا 3 در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری‌های مختلف در بدن شما جلوگیری می‌کند.

 
* شیر پرچرب:

شیر به تنهایی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های بدن را از بین ببرد ولی بسیاری از پزشکان، نوع کم چرب آن را توصیه می‌کنند.

شیر پرچرب تمام خواص شیر را دارد و گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند چاق شوند.

 
* نارگیل:

نارگیل یکی از بهترین میوه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. آب نارگیل دارای مواد مغذی بی شماری است و کالری بالایی دارد که می‌تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

 
* موز:

موز میوه ای که می‌تواند به عنوان یک کربوهیدرات سالم از آن نام برد و یکی دیگر از مواد خوب برای چاق شدن است. موز همچنین می‌تواند انرژی روزانه شما را نیز تأمین کند.

 
* دانه های مغذی:

از جمله دانه های مغذی می‌توانیم به تخم کتان، تخمه هندوانه، شاه دانه و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن‌ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند و به شما در چاق شدن کمک بسزایی می‌کنند.

 
* بادام:

بادام یکی از تنقلات سالم که می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید. سرشار از ویتامین‌های مختلف و همچنین مبارز بیماری‌های عصبی است. بادام نیز می‌تواند به افراد لاغر کمک بسزایی بکند.

 
* روغن زیتون:

هیچ پزشکی را پیدا نخواهید کرد که روغن زیتون را توصیه نکند. این روغن نه تنها به شما در چاق شدن کمک می‌کند بلکه از بیماری‌های قلب و عروقی نیز پیشگیری می‌کند.

از جمله دانه های مغذی می‌توانیم به تخم کتان، تخمه هندوانه، شاه دانه

و کنجد اشاره کنیم که هر کدام آن‌ها دارای اسیدهای چرب مفید برای بدن هستند

و به شما در چاق شدن کمک بسزایی می‌کنند

* سیب زمینی:

منبعی عظیم از کربوهیدرات‌ها و همچنین مملو از مواد مغذی است که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می‌شود.

 
* لوبیا:

لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می‌تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تأمین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک بسزایی می‌کند.

 
* موجودات دریایی:

ماهی‌های آزاد و تن و همچنین میگو از جمله مواد دیگری هستند که دارای مواد مغذی مختلف مانند امگا 3 هستند. این مواد همچنین به شما در داشتن بدنی سالم و چاق نیز کمک می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران