پارس ناز پورتال

باورنکردنی ترین سقوط های جهان (عکس)

باورنکردنی ترین سقوط های جهان (عکس)
ترس از ارتفاع حسیست که ممکن است در هر انسانی وجود داشته باشد و سرچشمه آن به سقوط از ارتفاع و در نهایت مرگ برمیگردد زیرا سقوط یکی از دردناکترین مرگ هاست.

سقوط از ارتفاع مرگی بسیار دردناک را به همراه دارد زیرا انسان با شدت به جسمی سخت مانند زمین برخورد میکند و شانس زنده ماندن از همچنین حادثه ای نزدیک به صفر است اما صفر نیست زیرا نمونه هایی از این نجات های شگفت انگیز در دنیا بوده است که درادامه باهم ان ها را مرور میکنیم.

**ارتفاع 1.2کیلومتری


"جیمز بویل" یک چترباز حرفه ای است که تا سال 2009 بیش از دوهزار پرش داشت.این مرد در این سال برای ساخت یک مستند راهی کامچاتکا شد اما نتوانست مستندش را تمام کند. او در یکی از پرش هایش از ارتفاع 1.2 کیلومتری به سمت زمین پرید ولی چتر اولش باز نشد اوکه سرعتش رو به افزایش بود به سختی چتر خود را جدا و چتر یدک را کشید اما چتر یدک هم باز نشد و تنها کمی از سرعت اوکاست در نهایت این مستندساز محکم به برف ها برخورد کرد و بیش از یک متر در آن ها نفوذ کرد. گروه نجات که فکر میکردند او مرده است سریعا خود را به محل حادثه رساند ولی با جیمز بویل را زنده یافت که تنها استخوان هایش شکسته و شش او اسیب دیده است.او پس از چند ماه بهبودی کامل دست یافت.

** ارتفاع ۶ کیلومتری


"استیو فوست" به عنوان اولین کسی شناخته میشود که تمام کره زمین را بدون توقف و با استفاده از بالن دور زده است.این مرد که رکورد دار گینس است در طول یکی از سفرهایش و در حالی که 60 درصد از چهارمین سفزش راطی کرده بود تصمیم گرفت وارد یک طوفان دریایی با خطربالا شود اما بالن او توانایی تحمل فشار را نداشت و تکه تکه شد و استیو از فاصله شش کیلومتری زمین سقوط ازاد کرد اما درون اب افتاد و حتی خراشی کوچک هم برنداشت.پبیس و گارد ساحلی 10شاعت پس از حادثه او را از اب گرفتند.

** ارتفاع دو کیلومتری


"دیلر پلامنگ" در سال 1971 تنها هفده سال سن داشت و در حال سفر بههمراه مادرش بود که ناگهان هواپیمای آن ها بر فراز پرو دچار سانحه شده و تکه تکه شد. در این حادثه اما دیلر که کمربندش را باز نکرده بود به صندلی چسبیده و از ارتفاع دو کیلومتری به سمت زمین سقوط ازاد کرد. دیلر پس از سقوط وار جنگ شد و به شلخه درخت ها گیر کرد و جان سالم به در برد. البته دست او دچار زخم های بسیار عمیقی شد و در طول یک هفته تنها ماندنش بسیار چرک کرد ولی در نهایت این دختر نوجوان از حادثه مرگ بار زنده بیرون امد.

**ارتفاع سه کیلومتری

"مایکل هاپکینس" به عنوان جوان ترین فردی شناخته می شود که توانسته است مجوز اموزش چتربازی بگیرد اما حتی مربیان هم می توانند اسیر سقوط های مرگبار شوند.این جوان در سال 2006  سقطی از ارتفاع سه کیلومتری داشت و هیچ کدام از چترهای اصلی و رزر او نیز باز نشدند از این رو خود را یه فرد مرده می دانست زیرا برای دوربینس که به همراه داشت پیامی گذاشت و در ان خداحافظی کرد.اما زمان مرگ او فرا نرسیده بود زیرا او روی یک بوته متوسط از شاه توت افتاد و زنده ماند البته بسیاری از استخوان های بدنش خرد شدند.

**ارتفاع دو و نیم کیلومتری

"شاینا ریچاردسون" در سال 2005 به همراه همسرش برای یک چتربازی خاطره انگیز ثبت نام کرد.انها پس از شرکت در کلاس های اموزشی و گذراندن دوره های مخصوص به ارتفاع دو ونیم کیلومتری رفتند.پس از پرش همه چیز خوب چیمیرفت تا اینکه چتر سانیا باز نشد او توانست چتر اول را جدا کند اما چتر رزرو او نیز باز نشد و با صورت به وسط جاده ای برخورد کرد. نیروهای نجات با اینکه امیدی به زنده ماندن او نداشتن اما بازهم سانیا را به بیمارستان رساندند. نکته جالب این سفر ان بود که سانیا پس از حادثه زنده ماند و متوجه شد باردار است این سقوط حتی به بچه هم اسیبی وارد نکرده بود.