پارس ناز پورتال

زندگینامه ی جف هاردی

زندگینامه ی جف هاردی

جفری نیرو هاردی (به انگلیسی Jeffrey Nero Hardy)‏ یک کشتی‌گیر حرفه‌ای آمریکایی است.

زادروز : ۳۱ اوت ۱۹۷۷

کامرون، کارولینای شمالی

تحصیلات : مدرسهٔ ابتدایی کمرون

مدرسهٔ راهنمایی یونیون پاینز

سال‌های فعالیت : کشتی کج (۱۹۹۳) – (WWE ۱۹۹۸) –  TNA (-۲۰۰۴)

قد : ۶ فوت و ۲ اینچ (۱۸۵ سانت)

وزن : ۲۲۵ پوند (۱۱۲ کیلوگرم)

همسر : بث فینکس ( (Beth Foenix

 

مشخصات

    وضعیت: مجرد

    رنگ چشم: قهوه‌ای

    رنگ مو درحال حاضر: سیاه – قرمز- آبی- بنفش- سبز- نارنجی- قهوه‌ای (همه رنگ)

    رنگ موی طبیعی: قهوه‌ای روشن (بور)

    اسم‌های مستعار: میمون، اسکیتلز، رنگین کمان درخشان

    حلقه‌ها: هر دو گوش، و نافش

    القاب در کشتی کج: جف هاردی، برادرهای بدشانس، حیوان وحشی، نجوای بید، جیمی جین جک تامپکینز بدجنس (Mean Jimmy Jean Jack Thompkins)، گلادیاتور، مرد یخی

    خالکوبی ها (تتوها): یک اژدها بر ساق پای راستش، دو علامت چینی (ترجمه به سلامتی و آرامش)، تتوی مار/ببر بر بازوی راستش، و علامت‌هایی بر بازویش که در انتهای گردنش تمام می‌شود (شاید یک درخت)

    لیگ:تی ان ای (ایمپکت رسلینگ)

    آموزش دیده توسط: دوری فانک (جی آر)

    حرکت پایانی: سوانتون بامب  Swanton Bombو  Twist of Fate

    موسیقی ورودی WWE: مرگ از بالا (نجوا در باد) Death from Above (Whisper in the Wind)

    موسیقی ورودی  TNA: Modest، تهیه شده توسط خودش

    حرکات ویژه:

    دشمنان: دوری فانک و جی آر. و مایکل هایس

)    پیچ سرنوشت)Twist of Fate

 

قهرمانی‌ها

NDW Light Heavy Weight Champ

NWA ۲۰۰ Tag Team Champ

OMEGA Tag Team )۳)

Heavyweight Champ

NCW Heavyweight

Light Heavyweight Champ

WWE Tag Team Champ)۵)

WCW Tag Team Champ (۱) with Matt Hardy

Intercontinental Champ

Light Heavy Weight Champ

European Champ

Hardcore Champ

قهرمان نسبتا سنگین وزن NWA

قهرمان تگ- تیم NWA

۳ بار قهرمان تگ- تیم امگا

قهرمان سنگین وزن

قهرمان سنگین وزن NCW

قهرمان نسبتا سنگین وزن

۵ بار قهرمان تگ- تیم WWE

قهرمان گروهی WCW به همراه مت هاردی

قهرمان بین قاره‌ای

قهرمان نسبتا سنگین وزن

قهرمان اروپا

قهرمان هارد کر

 

زندگی

جف کوچکترین برادر از دو برادر است که در روستای شمال کارولاینا به دنیا آمدند. فرزند پدر مجردش است (وقتی او خیلی کوچک بود مادرش به دلیل داشتن تومور مغزی درگذشت) و در مزرعهٔ تنباکو بزرگ شد. علاقه به کشتی خیلی زود به سراغش آمد. بعد از اینکه امیدوار شده بود یک بازیکن بیسبال شود و در یک موتور سواری نادرست آسیب جدی دید. او در دبیرستان یونیون پاینز درس خواند؛ در سال‌های اول در ۱۹۹۵ او چندین تحقیق هنری ارائه داد و بعد از آن، او و مت به قسمت‌های مختلف شمال کارولاینا سفر کردند تا جایی را برای کشتی پیدا کنند.

در ۱۹۹۷ مت ورزشگاه امگا را پیدا کرد و پس از آن مت و جف رفتند تا در سه موقعیت جداگانه کمربند تگ- تیم امگا را از آن خود کنند.

جف فقط ۱۶ سال داشت هنگامی که برای WWE کار می‌کردند . مت و جف در ۱۹۹۸ قراردادی رسمی با WWE نوشتند. سپس آنها به عنوان هاردی بویز در تلویزیون درخشیدند. بعداً به همراه پرنده آزاد سابق Free Bird، مایکل هایس گروهی تشکیل دادند. در ۲۹ ژوئن ۱۹۹۹ در فایت ویل شمال کارولاینا، مت و جف اولین عنوان تگ- تیم شان را گرفتند. جف تنها ۱۹ سال داشت.

بعدا در ۱۹۹۹ به هایس برگشتند و با گانگرل همراه شدند. (بعد از آنکه اج و کریستین دست از مقاومت برداشتند.)

در ۷ اکتبر ۱۹۹۹ ورزشگاه نو مرسی No Mercy دوباره اج و کریستین را در یک مسابقهٔ TLC مقابل مت و جف قرار داد. در این مسابقه هرکدام از گروه‌ها باید ۱۰۰۰ دلار آویزان از بالای رینگ را بر می‌داشتند. در این صورت علاوه بر ۱۰۰۰ دلار ، مدیریت خصوصی تری رانلز را هم می‌گرفتند. مسابقه بسیار تماشایی بود. جف کیف پول را گرفت و اینگونه آنها برندهٔ مسابقه شدند.

بعدها لیتا به عنوان گروه آنها را همراهی کرد. جف و مت کار خود را ادامه دادند تا در تگ- تیم موفق باشند. آنها عنوان‌های تگ- تیم را در ۵ موقعیت متفاوت به دست آوردند. جف خودش عنوان قهرمان نسبتا سنگین وزن و هاردکر را دوبار از آن خود کرد. و بعد از شکست تریپل اچ مدتی عنوان قهرمان بین قاره‌ای را به نام خود کرد.

در ۲۰۰۲ مت و جف درگیری کوچکی با آندرتیکر داشتند. جف در۱ جولای ۲۰۰۲ در مسابقهٔ نردبان که بر سر عنوان قهرمان سنگین وزن بود در برابر آندرتیکر باخت. جف تقریبا داشت با کمربند فرار می‌کرد ولی در آخر مسابقه آندرتیکر دست جف را به نشانهٔ احترام بالا گرفت.

مت در همان سال به Smack Down رفت. جف در مسابقات تک نفره در RAW بی نظیر بود. در ژانویهٔ ۲۰۰۳ جف بعد از هر مسابقه به حریفان خود حمله می‌کرد. ولی این فکر بعد از یک ماه کنار گذاشته شد.

جف در کنار کارش باید با زندگی خصوصی اش هم می‌جنگید. او دائما می‌خوابید، کم کم در هنگام نمایش‌ها گم می‌شد، دیر به نمایش می‌آمد، تصادفا در هتل خوابش می‌برد و…. WWE او را برای تست مواد مخدر خواست ولی جف به در خواست آنها جواب منفی داد. بعد از تلاش‌های بسیار برای اینکه نام هاردی در لیست WWE بماند در نهایت او ترخیص شد. آخرین داستان او با WWE دوستی عاشقانه‌ای را با تریش استراتوس به وجود آورد.

در ۲۴ م ی۲۰۰۳ چهرهٔ آشنا به امگا بازگشت و در چهرهٔ Willow the Whisp به کارش ادامه داد. اولین مسابقهٔ او در ژولای برگزار شد. جمعیت در ورزشگاه او را به شدت مسخره کردند. اما در آخر او در برابر جویی متیوس پیروز شد.

در جولای ۲۰۰۴ داستی رود فرصتی دوباره به جف داد تا در برابر جف جارت مبارزه کند. بعد از مغلوب کردن مانتی برون هاردی دوباره فرصتی پیدا کرد تا در مسابقهٔ نردبان با جارت روبه رو شود. او مسابقه را برد ولی خارج از مسابقه اسکات هال و کوین نش او را.

در سال ۲۰۰۵ هاردی با راون درگیری پیدا کرد. او در تیبل مچ (مسابقهٔ میز) نتیجه را به راون واگذار کرد. در آگوست همان سال او در چند مسابقهٔ دیگر هم شرکت کرد بعد از آن مدتی نمایشی نداد و مجددا برای مدتی بیکار شد.

هاردی در تلویزیون هم دیده نشد و در مردم این باور را به وجود آورده بود که مسئولا ن او را از شرکت در برنامه‌های تلویزیون دور نگه می‌دارند. قرارداد ترخیص او در آخر ماه جولای پایان یافت.

در ۴ آگوست ۲۰۰۶ WWE اعلام کرد که بعد از سه سال غیبت جف هاردی با او قرارداد جدیدی نوشته‌اند. هاردی دربارهٔ نتیجه اعتیادش گفت که فقط مقدار ناچیزی مصرف کرده و معتاد نبوده‌است.

در ۲۱ آگوست ۲۰۰۶ او به WWE بازگشت و با اج EDGE مسابقه داد. این اولین مسابقهٔ جف با WWE در ۳ سال بود. او مسابقه را برد.

در ۲۸ آگوست ۲۰۰۶ او برای مسابقه اش با رندی اورتون بر سر کمربند قهرمان بین قاره‌ای نگران بود، که مسابقه را برد.

قهرمانی‌های حرفه‌ای: قهرمانی دبلیو دبلیو ای و قهرمانی تگ تیم جهان و قهرمان بین قاره‌ای و قهرمانی

هاردکور و قهرمانی اروپاای‌ها و قهرمانی سبک سنگین وزن‌ها و قهرمانی تگ تیم دبلیوسی دبلیوو آغاز

دبلیو دبلیوای در سال ۱۹۹۳

WWE Champion; World Tag Team Champion; Intercontinental Champion; Hardcore

Champion; European Champion; Light Heavyweight Champion; WCW Tag Team

Champion

در اصل جف هاردی یک هنرمند است دنیای او از راه نوشتن می‌گذرد.اِموای ترای موسیقی ضبط شده به نام چاره‌است موسیقی چاره به برادرش مت شبیه‌است و به کار گرفتن ورق حلبی و رنگ روغن برای هنر گفتن شخصی بوده وگاهی اوقات در نقش عجیب و غریب کار میکند.خانه او از اسباب بازی‌ها و هواپیماهای مصنوعی وفایبر گلس‌های ژاپنی که برای مجسمه سازی استفاده می‌شود آراسته شده‌است. یکی از ساخته‌های او که بیشتر گرامی داشته شده‌است یک مجسمه ۳۰ فوتی آلومینیومی به نام نرومی ازنرواسم بلند بیرونی درونی استدیو اوست.

همیشه این هنرمند باید زمینه کف رینگ کشتی کج متفاوتی بکشه که شبیه دایره‌های چهار گوش هستند. بزرگ شدن با مت در چوب درخت کاج در کامرون, کارولینای شمالی در ۱۱ سالگی جف نفوذ کرد به وسیله عشقش به ریک فلیرپرنده آزاد افسانه‌ای و روروک‌ها می‌بر دنش سرخردن. او ساخت برای دو چرخه اش ورنگش کرد شبیه یک محل ورودی برای رینگ کشتی کجش ترامپولین حیاط پشتی. وقتی که او بزرگ تر شد آرزو داشت ریسک‌های بزرگتری کنه آیا آن احساس شلوغی بود برای اجرا کردن ۱۰۰ فوت بالا بر روی موتور کراسش یاپریدن روی پشتبام خانه اش به عنوان یکی از اعضای برادران در فدراسیون نوجوانان کشتی کج کار. این بود مثل بی باکی و آرزو که شجاعت ۱۶ سالگی رابرای تفریحات کشتی کج دنیا به ارمغان می‌آورد و بعد از چند سال برای معروفیت جهانی و وضعیت اتفاقات اصلی او را پرتاب کرد اول به عنوان یک نصف تیمی خارق العاده به نام (هاردیز)سپس در رقابت تکی.

بهرحال بسیاری از نقاشی‌های او چکیده‌اند این روح آزاد یک رمبرندت امضاء کردن اسمش نه با قلمویا خودکار سنتی ولی با وحشیت غیر ارتدکسی با مانورهای ضربه بالا روی طناب‌های عمودی و نردبان‌های ۲۰ فوتی. عقیده او تک است: برای ساختن پس بهتر است از ساخته‌هایش.

متاستفانه بیشتر هنرمندهای واقعی بایدفروببرند پایین‌ترین امتیازشان را قبل از دست یافتن به بالاترین بلندی‌ها.برای جف پوشاک و دریدن در زندگی کردن زندگی در روی جاده میتونه سریع کمکش کنه تا دبلیودبلیوای رو در سال ۲۰۰۳ ترک کنه ولی بعد از یک سفر سه ساله شخصی در علاقه‌ای شدید او و انرژی‌هایش او حالا خودش را پیدا کرده در یک مکان مثبت و آن است آنچه مرا به حرکت در می‌آورد از موقع بازگشت به دبلیو دبلیوای در آگوست ۲۰۰۶. این درخطر طلب دمید باید عقب رود تا ساختن نقش‌هایی که او عاشقشان است بیشتر سرگرم کننده طرفدارهای دبلیو دبلیو ای در نواحی دور دنیا باشد. و منتظر شاهکار خارق العاده اش باشد.

بعد از تنگ شدن وقت بعد از موقع تلاشش برای بدست آوردن اولین قهرمانی اش در بر داشتن شروع اجباری بیرون از بازی‌های باقی مانده از قهرمانی دبلیو دبلیوای مثل مسابقه تریپل تریت بعد غش کرده پیدا شد روی راه پله‌های هوتل.جف هاردی فرصت یک قهرمانی دیگر در بازی نهایی در دبلیودبلیوای بدست آورد. بعد از وصل شدن به تریپل اچ در یکبار ضربه زدن به ساعت مسابقه در اسمک داون هاردی سلطنت عالی هم روی ادج وبازی داشت سوانتون بمب را زد برروی یک ابر ستاره مجاز در اوج یک قهرمانی منفجر شونده بازی‌های تریپل تریت