پارس ناز پورتال

زندگینامه ی ری می ستریو

زندگینامه ی ری می ستریو

اسکار گوتیئرز (به اسپانیایی: Óscar Gutiérrez)‏ کشتی کج کار حرفه‌ای است که بیشتر با لقبش ری می‌ستریو شناخته می‌شود. درحال حاضر با کمپانی دبلیودبلیوای قرارداد بسته و در برند راو به اجرای نمایش می‌پردازد. ری می‌ستریو تمرینات خود را زیر نظر عمویش باتیستا که او نیز کشتی کج کار بود در مکزیک آغاز کرد. تمرکز اصلی او در کشتی کج روی فنون پروازی (high flying) قرار گرفته‌است.

زادروز : ۱۲ دسامبر۱۹۷۴

آمریکا

ملیت : ایالات متحده آمریکا

پیشه : کشتی کج

قد : ۱۶۸ سانتی‌متر

وزن : ۷۶ کیلوگرم

 

زندگی

او کشتی کج حرفه‌ای را در چند لیگ سطح پایین و سپس مکزیک و ژاپن در سال ۱۹۸۹ شروع کرد. در این مدت او توانست عنوان‌های سبک وزن HHW، عنوان اصلی لیگ MNW (مکزیک)، عنوان تگ تیم WWA، سبک وزن WWA سه بار، عنوان اصلی بیگ MNT (مکزیک) را از آن خود کند. سپس به لیگ ECW رفت و بعد از فعالیت در آن جا سرانجام در سال ۱۹۹۶ به یکی از دو لیگ بزرگ در آن زمان یعنی WCW راه پیدا کرد. در ابتدای کارش در ۱۶ ژوئن اولین حضورش را در گریت بش انجام داد و در مقابل دین مالنکو شکست خورد و نتوانست عنوان سبک وزن را از آن خود کند. ولی در ۸ ژوئیه با شکست دین مالنکو در ماندی نایترو توانست برای اولین بار در WCW عنوان سبک وزن را از آن خود کند. ۲۷ اکتبر دین مالنکو با شکست ری مستریو عنوان را پس گرفت. ۲۸ مارس ۱۹۹۹ در ماندی نایترو ری مستریو به همراه بیلی کید من با شکست کریس بنوا و دین مالنکو توانستند که عنوان تگ تیم را به دست بگیرند و در ۹ مه به پری ساترن و ریون باختند.

۱۸ اکتبر در ماندی نایترو ری مستریو به همراه کنان بار دیگر عنوان تگ تیم رو به دست آورد و در ۲۴ اکتبر به بوکر تی و استیوی باختند. ۱۴ اوت ۲۰۰۰ ری مستریو این بار به همراه یوونتود در ماندی نایترو با شکست ومپایرو و گریت موتا بار دیگر عنوان تگ تیم را به دست آورد. ۲۶ مارس ۲۰۰۱ هم ری مستریو به همراه بیلی کید من با شکست کید رومئو و اسکیپر عنوان تگ تیم سبک وزن رو به دست آورد. بعد از منحل شدن WCW ری مستریو به WWF و به اسمکداون آمد. ۱۰ اکتبر ۲۰۰۲ اولین قهرمانی ری مستریو در WWE بود. او به همراه اج با شکست براک لزنر و تجیری قهرمان تگ تیم اسمکداون شد. ولی در نو مرسی ۲۰۰۲ آهن‌ها را از بنوا و انگل باختند. ولی در ۷ نوامبر توانستند انتقام بگیرن و بار دیگر قهرمانی را بردند.ولی باز هم در سوروایور سریز ۲۰۰۲ در یک مسابقهٔسه تیمه در مقابل ادی و چاوو، انگل و بنوا عنوان رو به گرروها باختند. ۵ ژوئن ۲۰۰۳ ری مستریو با شکست مت هاردی توانست عنوان سبک وزن را ببرد. ولی مدتی بعد سپتامبر تجیری عنوان رو از ری مستریو برد. در اولین مسابقهٔ WWE در سال ۲۰۰۴ در ۱ ژانویه ری مستریو با شکست تجیری بار دیگر قهرمان سبک وزن شد.

در نو وی اوت تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۰۴ چاوو گررو با کمک پدرش توانست قهرمانی را از ری مستریو بگیرد در اصل اختلاف آن‌ها سر ادی بود، چاوو با ادی بد بود و ادی رو زده بود، ری هم عصبانی شد و چاوو رو زد و درگیری به نو وی اوت رسید. ری همیشه ادی رو دوست داشت. در رستل منیا ۲۰ تاریخ ۱۴ مارس ری مستریو با شکست چاوو بار دیگر قهرمان سبک وزن شد. در ۲۹ مارس در اسمکداون اسایک دادلی با کمک دادلی‌ها قهرمانی را از ری مستریو گرفت. تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۰۴ ری مستریو و راب ون دم با شکست تجیری و دوپره توانستند قهرمان تگ تیم بشوند. ولی در ۱۳ ژانویه برادران باشام با شکست ری مستریو و راب ون دم در یک مسابقهٔ چهار تیمه که ادی و بوکر تی و لوترو مارک جیندراک هم بودند قهرمانی را از ری مستریو و راب ون دم گرفتند. ولی در نو وی اوت ادی و ری مستریو با هم تگ تیم شدند و توانستند قهرمانی را ببرند. ولی در کارلیتو کابانا تاریخ ۱۴ اوریل ری مستریو که مهمان کارلیتو بود MNM آمدند و ری مستریو را زدند. ولی ادی به کمک ری مستریو نیامده بود و از ری مستریو عذر خواهی کرد و گفت که من در استادیوم نبودم. یه سری مشکلاتی هم این وسط پیش آمد که کمی بین ری مستریو و ادی اختلاف پیش آمد.

سر انجام MNM با تقلب ملینا و شکست ری و ادی در اسمکداون تاریخ تاریخ ۲۱ آوریل قهرمانی را از آهن‌ها گرفتند. بعد از بازی ادی آمد و ری مستریو را کتک زد چون ری مستریو پین فال شده بود. ولی آن‌ها هفتهٔ بعد خواستند که دوباره قهرمانی را ببرند. ولی باز هم ملینا تقلب کرد و آن‌ها دوباره باختند. باز هم ری مستریو از ادی کتک خورد و سرانجام اختلاف‌های ادی و ری مستریو آغاز شد و تا ماه‌ها ادامه داشت. در رسلمنیا ۲۱ ری مستریو توانست ادی را ببرد. سپس ادی بی خیال ری مستریو شد. با این حال وقتی ادی مرد، ری مستریو کسی بود که از همه بیشتر برای او اشک ریخت. هنوز هم ری با بازو بند یا تی شرت ادی می‌آمد و حتی پیش آمد که چند بار برای ورود ری مستریو آهنگ ادی رو زدن یا ادی برای پیروز از فراگ اسپلش ادی استفاده کرد و یا ادای ادی را در می‌آورد. در رویال رامبل سال ۲۰۰۶ ری مستریو به عنوان نفر دوم وارد شد و توانست مسابقه را ببرد و تا حال بیشترین رکورد را بزند و بتواند یک قهرمانی رو برای رسلمنیا ۲۲ انتخاب کند. ری مستریو حتی پیروزی خودش را هم به ادی تقدیم کرد. ولی هفتهٔ بعد رندی اورتن که نفر ۳۰ وارد شده بود و آخرین نفر توسط ری مستریو بیرون افتاد آمد و در مورد ادی حرف زد و ادی رو مسخره کرد. ری مستریو هم عصبانی شد و او را زد. سرانجام کار ان‌ها به نو وی اوت کشید و قرار شد برنده بازی قهرمانی رسل منیا را ببرد. در آن بازی رندی هم با تقلب توانست کار ری مستریو را تمام کند.

بزرگترین افتخار او هم گرفتن کمربند سنگین وزن جهان در سال ۲۰۰۶ از کرت انگل بود. سپس در رسلمنیا ۲۲ ری مستریو توانست قهرمان جدید کمربند سنگین وزن جهان شود. در جاجمنت دی هم JBL را با فاروغ اسپلش حرکت نهایی ادی بازی را برد. ری در ECW هم با سابو بازی کرد که آن بازی ناتمام باقی ماند. ری در رسلمنیا ۲۵ مسابقه‌ای با جی بی ال داشت که ری مستریو در آن مسابقه موفق به شکست او و قهرمان جدید کمربند بین قاره‌ای شد. بعد از مدتی استوری لاین با سی ام پانک داشت و در چند نمایش‌های هفتگی و پی پر ویو با هم بازی کردند که نهایتا" برنده اصلی ری مستریو بود و تراشیدن مو‌های سی ام پانک. سپس در پی پر ویو فیتال فور وی توانست قهرمان جدید کمربند سنگین وزن جهان شود که پس از مدتی سر کمربند از کین شکست خورد. در مدتی بعد ری استوری لاین خود را با کودی رودز آغز کرد که دلیل آن مصدویت رودز توسط مستریو بود که بعد از چند روز کودی موفق به شکست ری در پی پر ویو رسلمنیا ۲۷ شد اما بعد‌ها در پی پر ویو اکستریم رولز ۲۰۱۱ ری مستریو تلافی کرد و توانست او را شکست دهد.

در حال حاضر او در برند راء فعالیت می‌کند و با آرتروث و آلبرتو دلریو رابطهٔ خوبی ندارد در پی پر ویو مانی این د بنک جان سینا کمربندش را از سی ام پانک و به همراه او از کمپانی خداحافظی کردند اما در ۱۸ ژوئیه در در راء رئیس جدید کمپانی تریپل اچ شد و سینا را برگرداند و کمربند WWE قهرمانی نداشت سپس تورنمتی گذاشتند که برندگان به فینا راه پیدا خواهند کرد که در فینال ای مسابقات ری مستریو و د میز افتاندند که در هفتهٔ بعد باید بر سر کمربند WWE مسابقه می‌دادند در هفتهٔ بعد از راء یعنی ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۱ سالگرد حضور ری مستریو به مدت ۹ سال در WWE بود که در آن شب توانست میز را شکست دهد و برای اولین بار قهرمان کمربند WWEشود، اما هنوز یک روز نگذشته تریپل اچ مسابقه‌ای بین ری مستریو و جان سینا سر کمربند در همان شب برگزار کرد این دو بعد از ۸ سال با هم مسابقه دادند اما چون ری کمی خسته بود از سینا باخت و کمربندش را در کمتر از ۲ساعت از دست داد باید دید که آیا این دو دوست صمیمی یک ریمچ بر سر کمربند مسابقه خواهند داد یا استوری لاین ری با سوپراستاران دیگر خواهد بود، در حال حاضر ری مستریو در کل ۳ بار قهرمان جهان شده است بعد از چند هفته که دلریو با کش کردن مانی این د بنک خود قهرمان جدید کمربند WWE شد در راء با ری سر این کمربند مسابقه داد اما ری این شانس را از دست داد بعد از این مسابقه دلریو کراس آرم بریکر را برای چند دقیقه روی او اجرا کرد و به همین دلیل فعلآ" در حال حاضر ری مصدوم است و حدودا" به مدت ۶ یا ۸ ماه طول می‌کشد و به احتمال زیاد در پی پر ویو رسلمنیا ۲۸ بر خواهد گشت.

خبرها از این قرار است که وی دو عمل جراحی بر روی یکی از پاهای خود انجام داده است و در حال حاضر دوران استراحت بعد از عمل را پشت سر می‌گذارد. وی در مصاحبه‌ای با یکی از خبرنگاران گفت که نگران من نباشید من به زودی بر خواهم گشت. از وی دربارهٔ تاریخ برگشتش به WWE پرسیده شد که وی در پاسخ گفت خودم هم نمی‌دانم ولی هوادرانم را بیش از این منتظر نخواهم گذاشت و سعی می‌کنم که در رسلمنیا ۲۸ برگردم. اما متاسفانه وی در رسلمنیا ۲۸ هم باز نگشت یه تازگی سایت wwe در سایت خود گفته که قرار است به ژاپن برود و ری میستریو برای تبلیغ به آن جا خواهد رفت. ری که تقریبا یک سال توسط البرتودلریو مصدوم بود اکنون به رینگ باز گشته است.

 

(فینیشر ها) Finishers

SIX ONE NINE)619)

Frog Splash

 

فن های مخصوص

Super Huracanrana

The Nutcracker Suite

Springboard Diving Headbutt Drop

Apron-Dive Bulldog Lariat

Apron-Dive Huracanrana

Armbar Stretch Hold

Asai Moonsault

Baseball Slide Headscissors Takeover

Bombs Away

Bronco Buster

Bulldog out of Bodyscissors

Catapult Somersault Huracanrana Suicida

Sitdown Gutwrench Powerbomb

Dropping the Dime (Springboard Leg Drop)

Hammerlock Stretch Hold

Missile Dropkick

The Misterio Express

Split-Legged Moonsault Splash

Tilt-a-Whirl Headscissors Takeove

 

افتخارات

WWE Champion بار۱

World Heavyweight Champion بار۲

Royal Rumble Winner 2006

Cruiserweight Champion بار۳

WWE Tag Team Champion بار۴ با:EDGE-RVD-EDDIE GUERRERO-BATISTA با هرکدام ۱ بار

WCW World Tag Team Champion بار۳ با:Billy Kidman- Konnan-Juventud Guerrera با هرکدام ۱ بار

WCW Cruiserweight Tag Team Champion بار۱ با: Billy Kidman

Intercontinental Champion بار۲