پارس ناز پورتال

عکس واقعی از پت و مت

عکس واقعی از پت و مت
فرزند خالق اثر «پت و مت» گفت: شخصیت‌های انیمیشنی این فیلم در زندگی ما واقعی هستند و به همین دلیل می‌توان با آنها به راحتی ارتباط برقرار كرد.

به گزارش پارس ناز، نشست نمایندگان رسانه ها با حضور مارك بنش فرزند خالق اثر پت و مت و «تومایس وایفر» تهیه كننده و «علی علایی» یكی از كارشناسان فیلم كودك در سالن چشم‌انداز نگین هتل كوثر اصفهان برگزار شد.مارك بنش با ابراز خوشحالی از استقبال مردم ایران از فیلم پت و مت، اظهاركرد: تصور نمی‌كردم كه در ایران عروسك‌های من مورد استقبال كودكان و نوجوانان قرار بگیرد.


وی با بیان اینكه خوشحالم در ایران این دو شخصیت به نام اصلی خودشان معروف شده‌اند، تصریح كرد: پدرم طراح داستان‌های مصور در روزنامه بود و ایده اولیه خلق این دو كاراكتر از همان داستان‌های مصور به ذهنش خطور كرد و زمانی كه تصمیم گرفت كار فیلم انجام دهد تجربه طرح داستان‌های مصور به او كمك بسیاری كرد.وی گفت: این داستان‌ها طرفدارهای بسیاری در روزنامه داشتند و استقبال مخاطبان این نوید را به پدرم داد كه نسخه تصویری پت و مت با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد.

وی با بیان اینكه خصوصیات اخلاقی پدرش شبیه پت و مت بود، گفت: پدرم انسانی كاملا خوش بین بود و گاهی هم مانند پت و مت خنگ می‌شد.بنش اضافه كرد: نخستین قسمت این مجموعه با هدف اینكه مخاطب آن بزرگسالان هستند ساخته شد اما در ادامه تغییر رویكرد داد تا علاوه بر جذاب بودن برای بزرگسالان، كودكان را نیز با خود همراه كند.

وی گفت: قسمت‌های نخستین این اثر را آهنگساز مجربی ساخت كه متاسفانه فوت كرد اما از آن زمان تاكنون با آهنگسازی كاری می‌كنیم كه موسیقی فیلم‌های كودكان را ساخته است.وی افزود: هدف ما تنها سرگرمی نیست بلكه جنبه آموزشی برای كودكان و تقویت خلاقیت‌ها نیز دارد و این دو عروسك می‌خواهند به مردم جهان بگویند، بهتر است خوش باشید.

وی با بیان اینكه برای جهانی شدن پت و مت در متن تغییری ایجاد نكردیم گفت: برای رسیدن از یك تولید محلی به تولید جهانی، باید كارهایی انجام داد اما ما برای این دو عروسك كار خاصی انجام ندادیم.


وی افزود: تنها تغییری كه در تولید این اثر از ابتدا تاكنون انجام شد مربوط به تصویربرداری بود كه هشت اپیزود جدید آن را دیجیتالی تصویربرداری كردیم.تهیه كننده پت و مت گفت: نام این عروسك‌ها در ابتدا «دو كارگر» بود سپس به «انجام شد» تغییر كرد زیرا آنها در پایان هر قسمت هر طور كه شده كارشان را به انجام می‌رساندند.تومایس وایفر تصریح كرد: زمانی كه با توزیع كننده جدید قرارداد بستیم برای اینكه جنبه بین‌المللی‌اش بیشتر شود، نام آن را به پت و مت تغییر دادیم و این تغییر نام در سال ۱۹۸۴ اتفاق افتاد.

خالق اصلی این عروسك‌های دوست داشتنی «لوبومیر بنش» پدر «مارك بنش» بود اما این هنرمند فوت كرد و پسرش راه او را ادامه داد.