پارس ناز پورتال

برگشت پر افتخار بانوی ایرانی از اسارت چندین ساله (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
برگشت پر افتخار بانوی ایرانی از اسارت چندین ساله (عکس)
 خانم "معصومه آباد" متولد سال 1341 در آبادان است. زمانیکه وی در سال 1359 برای کمک به مردم مناطق جنگ زده، عازم شهر آبادان بود در 12 کیلومتری جاده ی ماهشهر-آبادانبه اسارت نیروهای عراقی درآمد و 4 سال از عمر خود را در "زندان الرشید بغداد" و اردوگاه های "موصل" و "الانبار" گذراند. "معصومه آباد" هم اکنون پزشکی حاذق و عضو چهارمین دوره ی شورای اسلامی شهر تهران است.

تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید تنها یادگارهای سرکار خانم «معصومه آباد» از سال های اسارت هستند.


نخستین عکس توسط نماینده گان سازمان صلیب سرخ جهانی  از خانم ها «معصومه آباد»(نفر سمت چپ) و «شمسی بهرامی» در بیمارستان "الرشید" در بغداد گرفته شد و در مورخه 23 اردیبهشت 1361 برای خانواده ی آنان ارسال گردید.

دومین عکس ارسالی توسط توسط نماینده گان سازمان صلیب سرخ جهانی، از اردوگاه «الانبار» (عنبر).
دو نفر نشسته از راست خانم ها «معصومه آباد» و «فاطمه ناهیدی» و نفرات ایستاده از راست، «مریم…» و حلیمه آزموده


دکتر معصومه آباد،آزاده ایرانی و عضو شورای شهر تهران با دختران مهمان عراقی


معصومه آباد، جانباز و آزاده زن ایرانی

3 سال بعد قهرمان عفاف وحیات سربلند ونستوه از اسارت¬گاه جلادان به وطن بازگشت وچشم ودل میلیون ها برادر وخواهرش را دراشك شادی غوطه ور ساخت.معصومه آباد كه حال نیمی از وجودش درزمین ونیمی دیگر در طواف ملكوتی یار به سماعی سرخ، د ل مشغول بود دركسوت جانبازی آزاده وخواهری از خواهران شهید قدم درخانة بخت نهاد ماحاصل این ازدواج ماورایی 3 فرشته بود.

دکتر معصومه آباد در شورای شهر تهران



دكتر معصومه آباد كه داغ برادر در دل داشت و زخم اسارت بر پیكر، از پای نایستاد ودر سنگر دانش پزشكی تا درجة دكترای جنین شناسی از دانشگاه كینكس كالج لندن پیش رفت تا حوزه امداد گری را تا گسترده ترین اشكال آن بیاموزد و خود را برای حضور درمیدان مداوای عظیم تری آماده سازد. از این بانوی آزاده تألیفات پژوهشی و علمی نطفه تا تولد پرنده های كاغذی، دوره درهای بسته، مدرسه عشق و بدن من چگونه كار می كند (در ده جلد) منتشر شده است.

او هم اكنون درمراكز بیمارستانی میهن اسلامی به مداوای بیماران مشغول است والبته تجربه های گرانقدر سال های مقاومت ونبرد را نیز طی سخنرانی ها، مصاحبه ها و دیدارهای جمعی با گروه های گوناگون اجتماعی درمیان می گذارد.او بانوی قهرمان وطن ماست وتندیس فرهیختگی در اولین همایش آیه های ایثار وتلاش تقدیم حضور مبارك ومغتنم وی شده است.