پارس ناز پورتال

دلایل تمایل مردان به نزدیکی از پشت

دلایل تمایل مردان به نزدیکی از پشت
 
رابطه جنسي معقدي،خواسته  غير طبيعي مردان از همسرشان

 

نزديکي براي لذت و ارضاي روحي و رواني انسان ها مي باشد. در صورتي که فردي از اين عمل لذت نمي برد هيچ فردي حتي شوهر، اجازه مجاب کردن شريک جنسي براي تن دادن به رابطه جنسي از معقد را ندارد.حکم مراجع در مورد عمل جنسي غير طبيعي کراهت شديد را بيان فرموده بوداند ، در حالي است که زن نسبت به انجام آن « رضايت » داشته است ؛ والا نزديکي از پشت حرام مي باشد. از اين رو چنان چه « زن » راضي به اين عمل نباشد ، شوهر شرعاً نمي تواند همسرش را مجبور به اين کار نمايد.

 

امام صادق (ع) نيز در پاسخ س?ال جواز « نزديکي از پشت » اجازه زن را شرط مي داند :
قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ يَأْتِي الْمَرْأَةَ فِي دُبُرِهَا قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا رَضِيَتْ ……از امام صادق (ع) درمورد مردي که از پشت با همسرش نزديکي مي کند، پرسيدم .حضرت فرمودند اگر راضي باشد اشکالي ندارد……. (وسائل الشيعة (ج‏?? ،ص : ???)

 

 دلايل تمايل مردان به نزديکي  ازپشت

يکي از دلايلي که مرد را به سوي نزديکي از پشت مي کشاند ، عدم موفقيت مرد در به ارگاسم رساندن همسرش مي باشد. و از اين موضوع رنج مي برد ؛ لذا متمايل مي شود که از پشت نزديکي کند . در اين صورت زن با محبت به شوهرش کمک مي کند تا او با لمس وبازي ،مواضع حساس جنسي اش ، سريع تر آماده شده تا به ارگاسم برسد .در اين صورت « مرد » احساس قدرت ولذت مي کند ، واز تقاضاي خود منصرف مي شود.

 

 مضرات پزشکي رابطه جنسي از مقعد (دُبُر)
اما غير از وجه شرعي، بايد جنبه هاي بهداشتي چنين رابطه جنسي را نيز در نظر گرفت؛ زيرا از نظر پزشکي احتمال ابتلاء به بسياري از عفونت ها و بيماري ها براي زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسي از معقدبوجود دارد.
از طرفي، حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف پذيري لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس ( آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي باشد.

 

اين خراش ها و بريدگي ها اغلب در بافت و بسيار ريز مي باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.هم چنين ، نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش مي دهد.

 

اساسا ساختار مقعد براي انجام رابطه جنسي نمي باشد و بگونه اي شکل يافته که براي خروج مدفوع کارايي داشته باشد نه براي دخول جسم خارجي، در نتيجه رابطه جنسي مقعدي کاملا غير طبيعي است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا مي باشد بگونه اي شکل گرفته اند که در اثر ورود آلت و با فشاري که مرد با آلت خود بر مقعد مي آورد بنا به طبيعت خود منقبض مي گردند تا از ورود جلوگيري کنند، اين عمل کاملا غير ارادي مي باشد و موجب ايجاد زخم هاي بسيار ريز در ديواره داخلي مي گردد( حتي اگر اين کار به آرامي صورت گيرد يا از مواد روان کننده استفاده شود).

 

اين زخم ها اگر چه بسيار ريز بوده و شايد هيچگونه دردي نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولي شاهراه فوق العاده بزرگي براي ورود باکتريها و ويروسهاي خطرناک( اعم از ويروسهاي داخل روده و مدفوع و يا ويروسهايي که از طريق آلت مرد وارد مي شوند) به داخل جريان خون مي باشند. اين ميکروبها مي توانند بيماري هاي STD نظير بيماري ايدز و انواع عفونت هاي دستگاه گوارشي عفونت هاي روده اي، را ايجاد کنند.

 

بر اساس برآورد سازمان جهاني بهداشت روزانه شاهد بروز حدود يک ميليون مورد از بيماريهاي آميزشي(STDs) در دنيا هستيم . STD ها ميکروبهايي هستند که مي توانند پوست ، مخاط، واژن(مهبل)، مقعد (رکتوم يا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتي چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارشها بيانگر اين واقعيتند که STD ها خانمها را بيشتر گرفتار مي کنند. طي تحقيقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخي از STD ها نظير ويروس HIV ( ايدز) از طريق رابطه جنسي مقعدي بيشتر از رابطه جنسي مهبلي (از طريق فرج) مي باشد.

 

رابطه جنسي معقدي همچنين مي تواند موجب آسيب هاي فيزيکي مانند باد شکم ،بواسير ، شقاق مقعدي ،بي اختياري مدفوعي و نظاير آن گردد. در ضمن اين عمل علاوه بر مشکلات ياد شده ميتواند موجب پارگي رکتوم گردد که در اين صورت نياز به عمل جراحي مي باشد.

 

مطالعات نشان داده است که تکرار اين عمل موجب ايجاد بي اختياري مدفوعي مي شود، به اين دليل که اين عمل موجب تضعيف ماهيچه هاي اسفنگتر شده و ماهيچه قدرت اوليه خود براي جمع شدن و جلوگيري از خروج مدفوع را از دست ميدهد. مساله مهم ديگر از اينجا ناشي مي گردد که کوچکترين دستکاري در مقعد (يا رابطه مقعدي) به دليل نزديکي زياد مقعد به مهبل مي تواند موجب ورود ويروس هاي موجود در روده به مهبل شده و بيماريهاي عفوني در اين ناحيه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگيل ، تبخال ، اختلال و عفونت کليه ها و حتي سرطان را ايجاد نمايد.

در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، ريسک انتقال ويروس اچ. آي. وي. و ساير بيماري هاي آميزشي که از طريق خون انتقال مي يابند، دررابطه جنسي مقعدي بسيار بالا مي باشد.
طي مطالعه اي در آمريکا تحقيقي روي گروهي از زوجين انجام شد و مشخص گرديد که درصد بالايي از زناني که رابطه  جنسي مقعدي داشته اند، نه تنها هيچ لذتي از اين رابطه نمي بردند بلکه اين نوع رابطه برايشان رنج آور بوده و در صد ديگر ، با وجود تجربه اين نوع رابطه طي ماه هاي متمادي ، هنوز هم از بعد از انجام آن ، از احساس ناراحتي در مقعد تا چند روز بعد از آن و بويژه هنگام دفع مدفوع ، گله مند بودند. و دليل انجام اين نوع رابطه را خواست شوهرانشان ذکر کرده اند.

 

ديواره داخلي روده بزرگ (بخش داخلي مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ويروس اچ. آي. وي. از طريق رابطه جنسي مقعدي، همچنان بالاترين ميزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص مي دهد. در بين افراد آلوده از طريق آميزش جنسي، مردان همجنسگرايي که به رابطه جنسي مقعدي گرايش دارند، بيشترين قربانيان اين ويروس را تشکيل مي دهند.

 

مجدداً به اين نکته توجه کامل داده مي شود که:

در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، ريسک انتقال ويروس اچ. آي. وي. و ساير بيماري هاي آميزشي که از طريق خون انتقال مي يابند، در تماس جنسي از راه مقعد بسيار بالا مي باشد. در رابطه جنسي از معقد، مهم ترين خطري که اشخاص را تهديد مي کند تماس خوني مستقيم و همچنين مايعات دروني بدن با خون شريک جنسي مي باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، احتمال سرايت ويروس اچ. آي. وي. به شريک سالم وجود دارد.