پارس ناز پورتال

چگونگی زندگی کودک هفته هشتم

چگونگی زندگی کودک هفته هشتم

اکنون کودک شما می تواند بین صداهای آشنا و غریبه تفاوت قائل شود و می توان گفت که یک شنونده بهتری شده است. او همچنین می تواند به شما نشان بدهد که با محیط اطرافش هماهنگ شده است. می توانید ببینید که او هنگام شنیدن برخی صداهای خاص سعی می کند محل آن را تشخیص دهد…

زندگی کودک هفته یک

کودک شما چگونه رشد می کند؟
اکنون کودک شما می تواند بین صداهای آشنا و غریبه تفاوت قائل شود و می توان گفت که یک شنونده بهتری شده است. او همچنین می تواند به شما نشان بدهد که با محیط اطرافش هماهنگ شده است. می توانید ببینید که او هنگام شنیدن برخی صداهای خاص سعی می کند محل آن را تشخیص دهد.
صحبت دائمی با کودک (هرچند این صحبت یکطرفه باشد!) می تواند به کودک کمک کند تا درک خود را از اطرافش بهتر کند. او حتی ممکن است هنگام صحبت کردن به دهان شما نگاه کرده و از نحوه کار آن تعجب کند!

زندگی شما: به همسر خود عشق بورزید
بنا به برخی دلایل تنها تعداد کمی از والدین در هفته های اول پس از زایمان روابط عاشقانه دارند. با این حال باید به یاد داشته باشید که بچه دار شدن بدین معنا نیست که شما دیگر هیچ احساس جنسی در زندگی ندارید. حتی اگر زمان کافی، توان یا علاقه ای به نزدیکی ندارید باز هم می توانید راههایی را برای روابط عاطفی و ابراز علاقه به یکدیگر پیدا کنید؛ به هم عشق بورزید:


عشق ورزی در صحبت کردن: علی رغم همه استرسها و فشارهای روانی احتمالی صحبت کردن با یکدیگر را ترک نکنید. به یاد داشته باشید که هر دوی شما در حال گذراندن تغییرات بسیار مهمی هستید. صحبت درباره این تغییرات می تواند شما را به یکدیگر نزدیکتر کند. شکایت ها و ناراحتیهای خود را به گونه ای بیان کنید که طرف مقابل احساس نکند که شما در حال متهم کردن یا مقصر دانستن او هستید؛ مثلا بهتر است به جای «تو نباید آن کار را می کردی» بگویید: «وقتی تو آن کار را می کنی من احساس خوبی ندارم یا فلان احساس را دارم».

عشق ورزی با خندیدن: هنگامی که زندگی شما وارونه شده است و آنقدر خسته شده اید که دیگر توان فکر کردن به کارهای خود را ندارید، این موقعیت می تواند همانقدر که گریه دار است خنده دار هم باشد! می توانید به اشتباهات یکدیگر، با هم بخندید!

عشق ورزی در بیرون از خانه: نوزاد را پیش یکی از آشنایان مورد اعتماد یا یک پرستار بچه بگذارید، از خانه بیرون بروید؛ پیاده روی، سینما، رستوران، مرکز خرید یا هر جای دیگری که قبلا می رفتید. حتی گذراندن چند ساعت با یکدیگر می تواند مجددا به شما انرژی ببخشد.

عشق ورزی با تماس بدنی: رابطه جنسی فقط به معنی دخول نیست. بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش کردن و دیگر روابط عاشقانه احتیاجی به انرژی زیاد ندارند و می توانند به شما کمک کنند تا احساس آرامش کنید.
عشق ورزی در گذر زمان: به یاد داشته باشید که این چند هفته که اوضاع شما به هم ریخته و یا کاملا وارونه شده است به زودی می گذرد.