پارس ناز پورتال

چگونگی عشق بدون شرط

چگونگی عشق بدون شرط

 تمجید و تأئید
هر روز دلیلی برای تائید بهترین یار خود داشته باشید هر زن و مردی در هر مقام و درجه علمی و اقتصادی که باشد بسیار علاقمند است که مورد تائید دیگران بخصوص نزدیکان خود قرار گیرد …

شاید شنیده یا دیده باشید که بعضی ها در محیط کار بسیار شاداب تر از محیط منزل باشند زیرا در محیط کار به دلیل پرکاری ، جسارت و ارائه کار خوب یا برخورد مناسب مرتب از سوی همکاران مورد تأئید قرار می گیرند ولی در منزل نه تنها مورد تأئید قرار نمی گیرند بلکه به دلیل اختلاف سلیقه ها مورد سرزنش واقع می شوند .
مردان دوست دارند که مورد تأئید واقع شوند زنان هم دوست دارند کانون توجه شوهرشان باشند .


این تأیید اعتماد به نفس آنها راتقویت می کند و شور و هیجانشان را دو چندان می نماید و خلاصه به کسی که از آنها تعریف کند علاقمند می شوند. هر زنی نیز دوست دارد که برای شوهرش عزیزترین باشد . مردانی که معتاد به کار هستند و زمان زیادی را خارج از منزل به سر می برند کمتر می توانند به همسرانشان توجه نشان دهند و طبیعی است که وقتی به خانه برمی گردند با زنی خسته و ملول مواجه شوند . سعی کنید هر روز با بر شمردن یکی از صفات همسر خود او را تأیید کنید مثلاً از جدیت او در کار ، مهربانی ،‌ پرحرفی ، غذای خوشمزه ای که آماده کرده است یا خریده است ، آرایش ظاهری و … و در پایان به خاطر این صفت خوب از او تشکر کنید .

 


بسیاری از مردان کار درمنزل همسرشان را خیلی دست کم می گیرند ، نه تنها کار زن خانه دار کم نیست بلکه زنان به خاطر این همه فعالیت نیاز به تشویق و توجه کامل دارند . زنان با این همه مشغله در منزل باید از لحاظ عاطفی به بچه ها و حتی شوهرشان نیز رسیدگی کنند . این مستلزم آن است که علاوه بر کمک به او در کار منزل ضمن تشکر و تمجید به موقع موجبات انبساط خاطر او فراهم آید .

دوست داشتن بدون شرط
برای دوست داشتن کلمه ‹ اگر › را فراموش کنید . همسر شما نزدیکترین فرد به شماست او را بدون هیچ قید و شرطی دوست بدارید . هیچ مادری برای دوست داشتن فرزندش کلمه اگر بکار نمی برد . بگذاریم هر کسی خودش باشد و همانطور که هست دوست داشته شود . شرط گذاشتن برای دوست داشتن ، بیشتر استفاده از طرف را القاء می کند تا دوست داشتن او . بسیاری از صفات خوب یا بد  نسبی است و شما با تغییر نگرش خود می توانید به همسرتان نزدیک شوید .یادتان باشد که اگر به همسرتان احساس ارزشمندی و شایستگی بدهید ، سعی می کند خودش را در حد انتظار شما نگه دارد.

صمیمی شوید ولی بارعایت حریم یکدیگر
در دوران عقد و نامزدی دختر و پسر حدود همدیگر را رعایت می کنند به یکدیگر احترام می گذارند . به وعده هایشان به خوبی عمل می کنند . همدیگر را سرزنش و یا تحقیر نمی کنند ، نسبت بهم وفادارند ، برای هم ایثار می کنند ، برای اینکه در ضمن نزدیک شدن هنوز حدود و حریم یکدیگر را رعایت می کنند.  ولی پس از تشکیل زندگی مشترک بسیاری از این موارد فراموش می شود ، و یکی از زوجین سعی می کند احساسات و انتظارات و عقاید طرف دیگر را مثل خود نماید و در حقیقت خود را تحمیل نماید و یا به این دلیل است که یک نفر خیلی کوتاه می آید و از خواسته ها و حقوقش می گذرد ، اما هر چه باشد سبب نارضایتی و پایه بسیاری از مشاجرات و دعواهای خانوادگی خواهد شد .

شاید بعضی ها فکر می کنند که چون ما خیلی خودمانی شده ایم پس از قصوراتمان خواهند گذشت ولی ایراد کار اینجاست که این قصورات بسیار تکرار می شود . همچنین اگر او از شما توقع دارد که لباس مورد علاقه اش را بپوشید حتماً این کار را بکنید تا باز هم هنگام خرید در سلیقه شما شریک شود . به تقاضای همسرتان توجه نمائید. با صرف وقت و پول یا انجام تلاش مضاعف و ایثار گرانه علاقمندی خود را ثابت کنید ، به تغییرات همسرتان توجه کامل نمائید . تغییراتی مثل آرایش مو ،‌تغییر لباس و . . . در همسرتان برای توجه بیشتر شما به اوست به آنها اهمیت دهید و او را به خاطر تلاشی که کرده است یا سلیقه اش تشویق کنید .
بالاخره اینکه هر روزهمسرتان را با نگاهی نو مشاهده کنید و دچار روزمرگی نشوید .

بیان انتظارات و احساسات

لیستی از انتظارات و توقعات از همسرتان تهیه کنید و آنها را بطور واضح در اختیار او قرار دهید ، شاید بعضی از توقعات شما را ندانسته برآورده نکرده است . مثل : بیان تشکر برای غذائیکه خیلی وقت صرف آن کرده ام ، همراهی با من در خرید لباس و کمک به انتخاب آن ، کمک در کارهای منزل و بچه داری و … . و همچنین تشکر به خاطر غذائیکه از بیرون تهیه کرده ام، آرایش و لباس مورد نظرم را بپوشید، وقتیکه میخواهم استراحت کنم خانه آرام باشد . به مشکل حمله کنید نه به همسرتان ، اگر بادیدن ریخت و پاش بودن منزل ناراحت می شود بگوئید من از این وضعیت عصبانی می شوم.

به جای اینکه بگوئید تو آدم شلخته ای هستی. تقاضاهای خود را بطور واضح بیان کنید . ‹ اگر چه باعث زحمت شما می شود ، ممنون می شوم اگر برایم سوپ تهیه کنید › . هر گاه از همسرتان بخاطر کاری یا گفتاری دچار خشم ، هستید با او در میان بگذارید ولی نه بگونه ای که رابطه شما را خدشه دار کند . با قاطعیت علت ناراحتی خود را بگوئید . از کلمه تو استفاده نکنید ، مثلاً بگوئید ، از اینکه بدون اطلاع تا دیروقت به خانه نیامدی نگران شدم ، از این به بعد اگر قرار است دیر بیایی به من تلفن بزنید . سایر نگرانی ها و ترس هایتان را نیز با شریک زندگی تان در میان بگذارید.

مردان به ظاهر و آرایش زنان و زنان به محبت و توجه مردان اهمیت می دهند. بنابراین سعی کنید این انتظارات رابرآورده کنید