پارس ناز پورتال

کنسرتی که نوازنده ها یخ زدند (عکس)

کنسرتی که نوازنده ها یخ زدند (عکس)
چارلی سیمپسون ( Charlie Simpson ) رکورد سردترین کنسرت جهان را در هوای 30- درجه سانتگیراد از آن خود ساخت.


هفته ی گذشته خواننده ی انگلیسی چارلی سیمپسون به نبردی شجاعانه با دمای منفی سی درجه سانتگیراد رفت تا با اجرای کنسرتی در یکی از سردترین مناطق مسکونی کره ی زمین، نام خود را در کتاب رکورد ها ثبت کند.این هنرمند، جمعیت کوچکی از محلی های کنجکاو را که در هوای برفی اویمیاکن سیبری دور هم جمع شده بودند سرگرم ساخت تا رکورد سردترین کنسرت جهان را از آن خود سازد.برای ثبت این رکورد چارلی باید 15 دقیقه به خواندن و نواختن ادامه می داد در حالی که بین هر آهنگ تنها 30 ثانیه زمان استراحت داشت.


شرایط جوی در اویمیکان به شکلی است که این منطقه را به سردترین ناحیه مسکونی زمین در تمام فصول سال مشهور ساخته است و هوا به حدی سرد است که تماشاگران بیشتر از پنج دقیقه نمی توانستند در هوای آزاد به تماشای این کنسرت بایستند و دستاورد چارلی را جذاب تر کنند.

این ستاره ی 27 ساله پس از سفری چهار روزه با تیم هنری خود به روستای دور افتاده ای به نام Pole of cold به معنای قطب سرما رسید روستایی که تنها راه دسترسی به آن بزرگراهی به نام کولیما است که آن را با نام جاده ی استخوان ها می شناسند و یکی از خطرناک ترین جاده های دنیا است.


این تیم هنری شب ها در خانه ی محلی ها که با مهربانی آنان را به خانه شان دعوت می کردند، به سر می برد.


چارلی می گوید: این سفر تجربه ی تکرار نشدنی بود، ماجراجویی که هرگز در زندگی کاری ام تجربه نکرده بودم. در این شهر تلویزیون و رادیو وجود ندارد به همین خاطر ساکنین آن هیچ آشنایی با موسیقی راک ندارند این کنسرت از خیلی جهات در نوع خود اولین به شمار می آید.هوا به شدت غیرقابل تحملی سرد بود و نواختن گیتار با دستکش هم فایده ی چندانی نداشت. باید در دستکش هایم گرم کننده می گذاشتم تا انگشتانم را از خشک و بیحس شدن حفظ کنم. این کار برای کل تیم سخت بود اما تجربه ای بود که ما را به هم نزدیک تر کرد و حالا همگی دوستان بسیار خوبی هستیم.

سفر سختی بود اما اینکه یک رکورد جهانی داشته باشم بسیار جذاب است.»لویسون وود رهبر گروه اعزامی و تهیه کننده ی شرکت سکرت کمپاس می گوید: «مشکلات زیادی در طول سفر به روستایی یخ زده و دورافتاده امکان وقوع دارند، بنابراین باید به چارلی برای کامل کردن مراحل این رکورد تبریک گفت.

ما تمام تلاش خود را کردیم که در چند جلسه محدودی که برای تمرین در یک فریزر بزرگ در انگلستان داشتیم، تیم را آماده کنیم اما هرگز نمی توان خطرات واقعی را که در منطقه ی مثل سیبری وجود دارد، بازسازی کرد.»