پارس ناز پورتال

توله سگ هایی که در اینترنت غوغا به پا کردند

توله سگ هایی که در اینترنت غوغا به پا کردند
در سال 2010، یعنی سال ببر، انتشار یک سری تصاویر از توله سگ هایی با راه های سیاه در اینترنت در چین جنجال زیادی به پا کرد. بعضی از فروشندگان برای آنکه سود کنند شروع به فروش توله سگ های راه راه کرده بودند و ادعا می کردند این توله سگ ها از نژاد جدیدی هستند. همان زمان، اصالت این تصاویر زیر سوال رفته بود و کسی نمی دانست که آیا فتوشاپ هستند یا واقعاً چنین سگ هایی وجود دارند. اما حالا دیگر حقیقت ماجرا رو شده و همه می دانند که اینها "توله سگ های یک هفته ای" هستند و دلیل این نامگذاری، عمر کوتاه آنها بخاطر سمی بودن روغن جلایی است که با آن رنگ شده اند. باور کنید یا نکنید این سگ ها در چین بسیار محبوب هستند.


به نظر می رسد که رنگ کردن این حیوانات با روغن جلای سمی برای شبیه کردن آنها به حیوانات دیگر در چین محبوب است. پانداها و ببرها تقاضای بیشتری دارند و توله سگ هایی شبیه به پاندا یا ببر در هر شهری دیده می شوند.

بیشتر دست فروش ها هستند که این توله سگ ها را می فروشند و تقریباً همه رنگ از آنها وجود دارد. یکی از افرادی که توله سگ راه راه خریده بود می گفت: «من تازه یکی از این توله سگ ها از پکن خریدم. بردمش خونه، و به نظرم خیلی تشنه بود. یه روز بردمش پیش دامپزشک و بهم گفتن که موهاش رنگ شده. توله سگ من سیاهه و اندازه ش متوسطه. راه های بدنش نارنجیه. دور چشم ها، پوزه و گوشش راه نداره، ولی راه هاش خیلی موازی و هم اندازه اند. دامپزشک گفت که رنگش دو ماه دیگه میره و اگه دوباره رنگش نکنیم زنده می مونه.»


ژیونگ تینگ، فعال رفاه حیوانات در Central European News نقل کرده است: «سگ ها معمولاً بدنشان را می لیسند و بنابراین مواد شیمیایی رنگ سمی وارد بدنشان می شود و بنابراین خیلی زود می میرند. متأسفانه بسیاری از مردم باور کرده اند که این سگ ها نادرند و از اینکه برایشان پول بپردازند راضی و خوشحال اند. در نتیجه این تجارت ادامه می یابد.»

مسئولین دولت چین هم در مورد "توله سگ های یک هفته ای" هشدار داده و گفته که رنگ بدن این سگ ها بسیار سمی است و می تواند برای کودکانی که با این سگ ها بازی می کنند بسیار خطرناک باشد.

رنگ کردن حیوانات در آسیا چیز جدیدی نیست و دو سال قبل هم در مورد جوجه های رنگ شده که توسط دست فروشان در هند و چین فروخته می شد، هشدار داده شده بود.