پارس ناز پورتال

در باشگاه ورزشی چگونه باشیم؟

در باشگاه ورزشی چگونه باشیم؟

هیچ چیز آزار‌دهنده تر از شخصی نیست که آداب معاشرت باشگاه‌های ورزشی را نمی‌داند، شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟ در مکانی که عرق ریخته می‌شود، آلودگی و کثیفی ایجاد می‌شود و همه نفس نفس می‌زنند و در حال ورزش هستند، همه‌ی ما باید به اندازه‌ی معینی آداب معاشرت داشته باشیم تا دیگران را در محیط باشگاه آزار ندهیم. در این متن ۵ نکته درباره ی آداب معاشرت در باشگاه‌های ورزشی را خواهید آموخت.

آداب معاشرت باشگاه‌های ورزشی
۱. خودتان را بپوشانید!

بله، ما هم می‌دانیم که یکی از اهداف ورزش کردن شما این است که اندامتان را به نمایش بگذارید و خودنمایی کنید. اما باشگاه ورزشی جایی نیست که بخواهید برهنه در اطراف آن پرسه بزنید! پوشاندن اندامتان به شکل مناسب، یکی از آداب معاشرت باشگاه های ورزشی است که باید رعایت کنید، در این صورت ورزشکارانی که اطراف شما هستند، هنگام استفاده از تجهیزات باشگاه، دوش‌ها و رختکن احساس ناراحتی نمی‌کنند.
۲. ناله و نفس نفس هایتان را کنترل کنید!

باشگاه ورزشی حیات خانه‌ی شما نیست دوستان! این موضوع هم جزو یکی از آدابی است که هنگام تمرین باید آنرا رعایت کنید. کمی سر و صدا برای کنترل آدرنالینی که ترشح شده هیچ مشکلی ندارد، اما صداهای بلند که توسط همه قابل شنیدن است از خودتان در نیاورید! بلند سر و صدا کردن جزو آداب ناشایست محیط های ورزشی است که تمرکز دیگران را از بین خواهد برد و شما را یک آدم کودن جلوه خواهد داد.
۳. هنگام ترک هر وسیله‌ای آنرا تمیز کنید

همه ی ما در استفاده از ماشین‌هایی که قبلاً با عرق نفر قبلی آغشته شده متنفریم، درست است؟ بسیار خوب، مهم‌ترین قسمت این آداب، این است که پس از استفاده از هر وسیله‌ای آثار عرقتان را از روی آن پاک کنید. می‌توانید با یک حوله و اسپری‌های بهداشتی که امروزه اغلب باشگاه‌ها آنرا ارائه می‌کنند وسیله یا ماشین‌هایی که با آن ورزش می‌کنید را تمیز و خوش بو کنید.
۴. وسایل ورزشی را به اشتراک بگذارید

آیا برنامه ی ورزشی تان شما را ملزم می‌کند تا چند ست از یک وسیله یا ماشین استفاده کنید؟ خوب این بدان معنا نیست که باید اجازه ی استفاده از ماشین را بین ست هایتان به دیگران ندهید! تمام چیزی که از شما می‌خواهیم این است که یک ماشین یا وسیله ی ورزشی را دو دستی نچسبید! خوشرفتار باشید و به ورزشکاران دیگری که می‌خواهند از وسایل استفاده کنند اجازه دهید به نوبت با آن کار کنند. پس این نکته را هم به خاطر بسپارید و از وسایل ورزشی به صورت مشترک با دیگران استفاده کنید.
۵. با وزنه‌ها با ادب برخورد کنید!

رها کردن وزنه و هالتر ها توسط ورزشکاران مختلف در اطراف باشگاه خیلی برای همه ما آزار‌دهنده است. خیلی ساده است، هر وزنه یا هالتری را که استفاده می‌کنید، دوباره بر روی جایی که برای آن تعبیه شده بود قرار دهید. جدای از این واقعیت آزار‌دهنده که باعث خواهد شد پیدا کردن وزنه های مختلف برای دیگران سخت شود، از بوجود آمدن خطرات مختلف نیز دوری کرده‌اید. شاید کسی پایش به وزنه‌ای که آنطرف باشگاه رهایش کرده‌اید گیر کند و برایش حادثه ساز شود.