پارس ناز پورتال

چگونگی ماساژ کامل پا

چگونگی ماساژ کامل پا

آموزش ماساژ کامل پا

پا به عنوان قلب دوم، نقش موثر و مهمی در سلامت کل بدن دارد. پاهای انسان به دلیل تحمل وزن بدن و حفظ تعادل، نقش تعیین کننده ای در آرامش و سلامت انسان دارند، به نحوی که هرگونه خستگی و ناراحتی در ناحیه کف پا بلافاصله به کل بدن سرایت می کند. مدت مدیدی است که در نقاط مختلفی از جهان، برخی پزشکان از ماساژ کف پا برای تشخیص و درمان بیماریهای گوناگون بهره می گیرند که اصطلاحاً آن را Reflexology نامیده اند.Reflexology در حقیقت بر پایه این عقیده استوار است که بدن شامل انرژیهای پایدار و در جریانی است که با نقاطی بر روی کف پا اتصال دارد.در این روش برای هر عضو مهم از بدن و سر، بخش کوچکی از پا را در نظر می گیرند که با آن عضو مرتبط بوده و با ماساژ آن بخش از پا بتوان به تسکین یا درمان آن عضو پرداخت.

در زیر چند نمونه از ماساژ هایی را که برای کف پا استفاده میشود ذکر میکنیم

روش یک : با یک دست پنجه پا را میگیریم. با دست دیگر طوری پا را میگیریم که کف انگشتان در زیر کف پا قرار گرفته و شست بر روی پا قرار بگیرد و سپس همین دست را از پنجه به طرف مچ پا میکشیم و فشار ملایمی به پا وارد میکنیم.

روش دو : با دو دست پنجه پا را میگیریم بطوریکه انگشتان دو دست در زیر پنجه و شست هر دو دست بر روی سطح پشتی پنجه پا قرار بگیرند. فشار کمی با دستها به پا وارد کرده و دست ها را در جهت مخالف هم به طرف خارج میکشیم بطوریکه سر متاتارس ها مثل بادبزنی که باز مشود از هم دور کند. این کار را ۱۰-۵ بار تکرار میکنیم.

روش سه : با دو دست طوری کف پا را میگیریم که کف انگشتان بر روی پشت پا قرار گرفته و شست ها بر روی کف پا باشند. سپس در حالیکه با شست هایمان کف پا را فشار میدهیم آنها را از هم دور کرده و به طرف لبه پا میبریم. این کار را ابتدا در قسمت پاشنه انجام میدهیم و در دفعات بعد کم کم به طرف پنجه میرویم.

روش چهار : با یک دست پنجه پا را گرفته و با پاشنه دست دیگر فشار مداومی را به کف پا از پنجه تا پاشنه وارد میکنیم.

روش پنج : به هر قسمت کلفت شده و برجسته یا دردناک در کف پا، با انگشت شست بطور دایره وار فشار وارد میکنیم. فشار باید عمقی باشد ولی نه آنقدر زیاد که ایجاد درد کند.
ماساژ پا