پارس ناز پورتال

افراد معروف اعضای بدنشان کجاست (عکس)

افراد معروف اعضای بدنشان کجاست (عکس)
«جوس ریزال » قهرمان ملی فیلیپین ، در کشور خود به دست استعمارگران اسپانیایی کشته شد.جسد او ابتدا در گورستان نامعلومی دفن شد اما ۱۷سال بعد از مرگ به جای دیگر منتقل گردیید.
موی «جورج واشنگتن»


زمانی که جورج واشنگتن ، رئیس جمهور آمریکا مرد، عمه او قبل از دفن در خواست کرد چند تار از موهای او را به عنوان یادگاری نگه دارد. در سال ۱۸۵۰ این چند تار مو به همراه موبند طلای آن ، به موزه تاریخ اجتماعی آمریکا اهدا شد.
مغز«پل بروکا»


این انسان شناس و فیزیکدان فرانسوی برای کشف ناحیه فوقانی مغز که مربوط به گفتار و تکلم است ، معروف می باشد. به همین دلیل این ناحیه از مغز به اسم او نامگذاری شده است. او در طول دوران حیاتش موسسه های انسان شناسی فراوانی را در فرانسه و کشورهای همسایه تاسیس کرد. مغز او هم اکنون در موزه بشر پاریس در معرض دید عموم قرار دارد.
ستون فقرات «جوس ریزال»


«جوس ریزال » قهرمان ملی فیلیپین ، در کشور خود به دست استعمارگران اسپانیایی کشته شد.جسد او ابتدا در گورستان نامعلومی دفن شد اما ۱۷سال بعد از مرگ به جای دیگر منتقل گردیید. در این حمل و نقل قسمتی از ستون فقراتش برای یادگاری و نمایش عموم کنار گذاشته شد. گفته می شود این استخوان تنها استخوانی است که توسط گلوله ای که او را کشته ، ضربه دیده است.
انگشت «گالیله»


گالیه که پدر علم مدرن بشر و نجوم خوانده می شود، به دلیل آنکه اعتقاد داشت زمین به دور خورشید می چرخد ، مدت ها در خانه اش زندانی بود و سرانجام در تنهایی در گذشت. یک قرن بعد زمانی که حقانیت گالیه ثابت شد،جسد او را به یک آرامگاه منتقل کردند.«فرانچسکو گوری» در این حمل و نقل اشگشت او را از دستش جدا کرد تا در موزه ای در ایتالیا به نمایش گذاشته شود.
مغز«آلبرت انیشتین»


عملکرد مغز آلبرت انیشتین برای بسیاری از محققان تبدیل به سوال شده بود به همین خاطر بعد از مرگ انیشتین  در سال ۱۹۵۵، مغز او را بیرون آوردند تا توسط محققان  مورد مطالعه قرار بگیرد . این کار بدون اجازه خانواده او انجام شد.در طول تحقیقات ۴۰ ساله دانشمندان هنوز به نتیجه  ای در این مورد نرسیده اند، ضمن آنکه از مغز انیشتین به دلیل جدا کردن تکه های مختلف برای ارسال به مراکز تحقیقاتی چیز زیادی باقی نمانده است.