پارس ناز پورتال

جوش ها عاشق این عادات هستند

جوش ها عاشق این عادات هستند

برای خیلی از افراد، داشتن پوستی سالم، تمیز و بدون لک، یك رویا است. وراثت و هورمون ها دو علت اصلی جوش زدن هستند . با اینکه شما نمی توانید کاری برای هورمونها و وراثت ، انجام دهید، می توانید با تغییر عادت ها ، ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید. عادت های  بد خود را تغییر دهید تا از جوش زدن جلوگیری کرده و از درخشش پوست زیبای خود لذت ببرید.

زمانی که چربی، باکتری و سلول های مرده پوست، اطراف فولیکول های مو انباشته می شوند، جوش های صورت و به زبان دیگر کورک ها یا آكنه ها، بیرون می زنند. افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر مستعد جوش زدن هستند؛ چراكه پوست چرب آنها، آماده جوش زدن است، با این حال، ترک عادت های بد، می تواند به شما و هرکس دیگری کمک کند تا از جوش زدن جلوگیری نمایید.

دراینجا دلایل اصلی كه باعث جوش زدن و لك شدن پوست شما می شود، آورده شده است:

عادت بد شماره 1: شستن بیش از حد پوست

در عین حال كه تمیز نگه داشتن پوست حائز اهمیت است، شستن بیش از حد پوست می تواند اكنه ها را بدتر كند. صورت خود را فقط صبح ها زمانی كه از خواب بیدار می شوید و شب ها پیش از خوابیدن بشویید.

عادت بد شماره 2: ساییدن شدید پوست

ساییدن شدید پوست با لیف،‌ كیسه و این قبیل اجسام، می تواند منجر به تحریك و خارش شدید و بدتر شدن پوست گردد. برای جلو گیری از جوش زدن، همیشه صورت خود را با آب ولرم و شوینده های ملایم ، بشویید.

عادت بد شماره 3: تمیز نكردن پوست عرق كرده

پس از تمرین های ورزشی سخت ، یا قرار گرفتن زیر نور خورشید، پوست شما پوشیده از عرق خواهد شد. نگذارید عرق روی پوستتان خشك شود. همیشه بلافاصله پس از عرق كردن، حمام كرده یا پوست خود را بشویید.

عادت بد شماره 4: ور رفتن با پوست و خالی كردن جوش ها

مقاومت در برابر ور رفتن با پوست و خالی كردن جوش ها سخت است؛ فشار دادن جوش ها، می تواند به دلیل نفوذ عامل عفونی به بخش های عمیقتر پوست ، باعث افزایش قرمزی و گاهی زخم شدن آن، شود. به جای این كار دست ها را از صورت خود ، دور نگه داشته،‌ صبر كنید تا با كمك لوسیون های ضد آكنه، جوش ها ، ترمیم شوند.

عادت بد شماره 5: فرار از شامپو زدن

اگرموهای چربی دارید، چربی موها به روی پوست مالیده شده و باعث جوش زدن می شود. هر روز موهایتان را بشویید تا چربی اضافی را از پیشانی، صورت و پشت گردن پاک کرده و از جوش زدن جلوگیری نمایید.

عادت بد شماره 6: پاشیدن محصولات مربوط به مو بر روی صورت

از تماس اسپری مو، ژل و موس یا انواع دیگر محصولات مو با پوست صورت، جلو گیری کنید. در حین استفاده از این محصولات پوست خود را بپوشانید.

عادت بد شماره 7: خوردن غذاهای چرب

باوجود اینكه غذاهایی كه می خورید باعث جوش زدن نمی شوند، ‌اما غذاهای چرب ، پوست های مستعد جوش را بدتر می كنند، چرا كه روغن و چربی اضافی غذا ، به پوست منتقل می شود. بنابراین از رژیم غذایی سالم ، بدون چربی اضافی و غذاهای سرخ شده ، پیروی کنید تا پوستی سالم داشته باشید.

عادت بد شماره8: استفاده از مواد آرایشی چرب

اگر پوست شما مستعد جوش زدن است، آخرین چیزی كه می خواهید، چربی بیشتر است. حین خرید مواد آرایشی و دیگر محصولات پوستی، برای جلوگیری از جوش زدن به دنبال مواد فاقد چربی با برچسب  “non-acnegenic” یا “non-comedogenic” بگردید.

عادت بد شماره 9: وقفه در درمان جوش

اگر دارویی برای درمان جوش های شما تجویز شده است، یعنی شروع درمان پوست، یک خبر خوب است، اما این خبر به این معنی نیست كه می توانید مصرف داروها را متوقف کنید. برای پیشگیری از ظهور مجدد جوش ها، تمامی داروهای تجویز شده را، تا پایان دوره درمان،  مصرف كنید، مگر اینكه پزشک، دستورالعمل دیگری بدهد.

عادت هایی كه برای حفظ پوست بدند، كنار گذاشته و عادت های خوب را یاد بگیرید تا بتوانید جوش ها را كنترل كنید. با چند تغییر كوچك، به جای جوش ها، پوست شما  شروع به خودنمایی می كند.