پارس ناز پورتال

دو گام برای داشتن پوستی زیبا

دو گام برای داشتن پوستی زیبا

از آنجا که پوست بیشترین  و مهمترین نقش  را در زیبایی ما دارد، در نتیجه مراقبت و حفظ طراوت آن بسیار مهم است. در این  بخش میخواهیم به دو گام موثر در نگهداری از پوست بپردازیم ، که این دو گام شامل پاکسازی و محافظت از پوست است. البته مرطوب نگه داشتن و درمان مشکلات خاص پوستی هم اهمیت زیادی در داشتن پوستی سالم و بی نقص دارند. اما باید گفت با رعایت این دو گام از بروزمشکلات بعدی نیزپیشگیری خواهد شد .  

اولین قدم پاکسازی :

اگر پوست شما تمیز  نباشد فرصتی برای تنفس سلولها ایجاد نمی شود پس اولین نکته در زیبایی پوست پاکسازی صحیح آن است . اگر در طول روز نیازمند استفاده از کرم ها و پودرها هستید، که البته بهتر است تا جایی که امکان دارد از این مواد شیمیایی استفاده نشود. حداقل به پوست خود فرصت تنفس در طول شب را بدهید .

پس اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورتتان به رختخواب میروید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان میکنید.  در صورتی که مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و می توانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد

در اینجا انتخاب یک پاک کننده مواد آرایشی سازگار با پوست بسیار مهم است  اما بهترین کار استفاده از یک صابون کرمدار ملایم است که همه ی مواد آرایشی و ذرات گرد و غبار را از سطح پوست پاک میکند.

1- بهتر است یک پاک کننده مواد آرایش خوب تهیه کنید مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کننده های خوبی نیز به بازار عرضه میکنند. 

2- برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

3- آرایش صورت شما مانند کرم پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کننده های آرایشی که ترکیبات آبی دارند، از روی پوستتان پاک می شوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاک کننده باید ترکیبات روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی را از چشمان شما پاک کنند.

4- برای پاک کردن آرایش چشمانتان، از حرکات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.

5- برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند  .

6- در صورتی که اصلا آرایش نمیکنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب ماندن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری میکند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم میکند.

7- پاک کننده هایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک کننده ها گرچه باعث می شوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما می شوند. 

8- کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک کننده ها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کننده های ملایم برای شما مناسبترند.

9 – اما گاهی اوقات که به پاک کننده ی خود دسترسی ندارید و یا آنقدر خسته اید که نمی توانید صورتتان را بشویید استفاده از دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش بهترین و ارزانترین روش است.

گام دوم: محافظت

در انتخاب كرم ضد آفتاب نیز به نوع پوست خود توجه كنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب با حداقل محافظت  10 ضروری است زیرا مانع پیری زودرس و چروک پوست می گردند. همچنین استفاده مداوم از مرطوب کننده های پوستی  باعث شاداب و سالم ماندن پوست میگردند.

اما باید گفت محافظت از پوست فقط مخصوص خارج از منزل نیست و رعایت سه نكته، پاك كردن، بهبود بخشیدن و مرطوب كردن روزانه پوست ضروری است.