پارس ناز پورتال

عکس های دیدنی از قدیمی ترین اشیا کشف شده

عکس های دیدنی از قدیمی ترین اشیا کشف شده
باستان شناسان همیشه به دنبال کشف قدیمی ترین ها بوده اند تا شاید بتوانند از میان آن ها راهی برای درک گذشته پیدا کنند. آن ها با سال ها کاوش به آثار عظیمی دست پیدا کرده اند که از میان آن ها می توانیم به قدیمی ترین آثار کشف شده در تاریخ اشاره کنیم :

**قدیمی ترین محموله مواد مخدر
 

 
در سال 2008 باستان شناسان در حال کاوش در صحرایی در منطقه مغولستان بودند که به بسته ای بسیار عجیب برخورد کردند. در این بسته مقداری گیاه قرار داشت که پس از آزمایش های مختلف مشخص شد این گیاهان "ماریجوآنا" هستند. قدمت این بسته 2700 سال اعلام شده است و از این رو به عنوان قدیمی ترین بسته مواد مخدر دنیا شناخته می شود. البته تحقیقات نشان داده است که در گذشته این گیاه تنها برای دوخت لباس های درختی استفاده می شده و کاربرد مخدری نداشته است.

**قدیمی ترین پف فیل
 


در سال 2012 افرادی که در حال کاوش منطقه ای در پرو بودند متوجه چیز بسیار عجیبی شدند. آن ها در میان وسایلی که بدست آورده بودند متوجه شدند در گذشته مردم از پف فیل استفاده می کردند و طبق برآورد آن ها این تاریخ نزدیک به 6700 سال پیش است. این درحالی است که بسیاری ابداع پف فیل را به کمتر از 1000 سال پیش ارتباط میدهند. این پف فیل های تاریخی باعث شد تا انسان ها متوجه هوش نسبتا بالای انسان های اولیه شوند.

**قدیمی ترین کیف زنانه
 


 در یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناس های آلمانی، یک کیف زنانه پیدا شد که در زمان خودش نهایت تیپ و زیبایی به حساب می آمده است. این کیف زنان که در یکی قبر باستانی پیدا شده است نزدیک به 2500 سال قدمت دارد و باستان شناس ها جنس آن را از چرم خالص اعلام کرده اند. طرح های روی این کیف با استفاده از دندان حیوانات بوده است که البته بر اثر گذر زمان بخش زیادی از آن نابود شده است.

**قدیمی ترین تشک



در سال 2011 دانشمندان به چیزی دست پیدا کردند که به گفته آن ها قدیمی ترین تشک دنیا به حساب می آید. این تشک قدیمی که 39000 سال سن دارد و مربوط به انسان های اولیه ای می شود که درون غارها زندگی می کردند. این تشک قدیمی در یک غار واقع در آفریقای جنوبی پیدا شد و جنس آن بیشتر از شن و ماسه های بسیار نرمی است که باعث می شد تا خواب انسان های اولیه روی زمین به تجربه ای بسیار خوب بدل شود.

**قدیمی ترین ماسک

 
ماسک ها در گذشته هم استفاده داشته اند و قدیمی ترین آن ها 7 هزار سال سن دارد. این ماسک قدیمی و عجیب از جنس سرامیک است و به گفته کارشناسان بیشتر به درد پزشکان پوست یا جتی جشن های مختلف می خورده است. این ماسک این روزها در در یک موزه آثار باستانی در پاریس نگه داری می شود.

** قدیمی ترین آدامس
 

 
در سال 2007 یک دانش آموز باستان شناسی در فنلاند تکه ای آدامس باستانی پیدا کرد که بیش از 5 هزار سال قدمت داشت. این آدامس که به عنوان قدیمی ترین در دنیا شناخته می شود از صمغ درختان درست شده است و آثار دندان روی آن به راحتی دیده می شود. انسان های اولیه کسانی هستند که آدامس را در شرایط خاص کشف کردند, آن ها صمغ درختان را با گیاهان دیگر ترکیب می کردند تا قابل خوردن شود.

** قدیمی ترین کفش


 
در مکاشفاتی که در سال 2010 در منطقه غارهای ارمنستان انجام شد باستان شناسان توانستند قدیمی ترین کفش دنیا را پیدا کنند. این کفش که بسیار عالی و به سبک امروزی دوخته شده بود نزدیک به 5500 سال قدمت داشت و به طور شگفت آوری این مدت را دوام آورده بود. به گفته باستان شناسان این کفش برای یک خانم با سایز پای بزرگ بوده است و این لنگه کفشی که یافت شده برای پای راست دوخته شده بوده است.

** قدیمی ترین ساز موسیقی



در سال 2012 باستان شناسان توانستند قدیمی ترین ساز موسیقی دنیا را که یک فلوت 43 هزار ساله است پیدا کنند. این فلوت از جنس استخوان پرندگان به همراه عاج ماموت ساخته شده است و کاملا مشابه نمونه های امروزی کار می کند. باستان شناسان این ساز قدیمی را در غاری واقع در آلمان کشف کردند و به سختی توانستند قدمت آن را تشخیص دهند.

** قدیمی ترین چشم مصنوعی

 
باستان شناسان ایرانی در سال 2006 توانستند یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناسی تاریخ را انجام دهند. آن ها در منطقه "شهرسوخته" به آثاری متفاوت از جمله قدیمی ترین چشم مصنوعی دنیا دست پیدا کردند. این چشم که نزدیک به 4800 سال قدمت دارد متعلق به بانویی با سن میان 25 تا 30 سال بوده است. این چشم با صمغ های طبیعی به همراه چربی حیوانات ساخته شده بود و بر روی آن طرح هایی از سیستم رگ های چشم قرار دارد. این چشم در زمان کشف هنوز بخش های سالم بسیاری داشت.

** قدیمی ترین لباس
 

 
در ابتدا در مورد قدیمی ترین کفش کشف شده در منطقه ارمنستان صحبت کردیم اما لازم است این نکته را بدانید که قدیمی ترین لباس دنیا نیز در همین منطقه پیدا شده است. این لباس که از جنس نی است نزدیک به 5900 سال قدمت دارد. از سال 2007 که حفاری در این منطقه شروع شده باستان شناسان توانسته اند آثار شگفت انگیزی پیدا کنند برای مثال قدیمی ترین حیوان مومیایی شده نیز در این منطقه با قدمت 5900 سال پیدا شد که بیش از 1000 سال از نمونه مصری خود بزرگتر است…


منبع: باشگاه خبرنگاران