پارس ناز پورتال

عکس جنجالی کوتاه‌ ترین خلبان جهان

عکس جنجالی کوتاه‌ ترین خلبان جهان
از آنجایی که تنها افراد خاص می توانند وارد کلاس های آموزشی خلبانی شوند پس راه برای افرادی که دچار مشکلات خاص هستند آنچنان هموار نیست ولی گاهی اوقات عده ای هستند که از روی علاقه همه مشکلات را به جان می خرند.

"کایرن جونز" یک مرد 23 ساله است از انگلستان است که از همان بدو تولد دچار مشکل "کوتولگی" بوده است اما این مشکل اجازه نداد او از مسیر خود دور باشد و از این رو تصمیم گرفت تا با تحمل فشارها به یک خلبان تبدیل شود.این مرد برای یاد گرفتن به کلاس های آموزشی خاصی رفته است و در این کلاس ها پس از 15 ساعت آموزش توانست اولین پرواز خود را انجام دهد. این پرواز درحالی انجام شد که ناظرین گینس در آن حضور داشتند و رکورد او را به ثبت رساندند. این مرد حالا کوتاه ترین خلبان دنیا است.


این مرد که تنها 1 متر و 20 سانتی متر قد دارد می گوید:" هنگام پرواز پاهای من به پدال ها نمی رسید و باید کلی سعی و تلاش میکردم و گاهی هم مجبور شدم در هواپیما سرپا به ایستم."

این مرد که تنها توانایی پرواز با هواپیماهای آموزشی و کوچک را دارد اعتقاد دارد باید لقب موشک را به او بدهند زیرا وزن او تنها 40 کیلوگرم است و هواپیما می تواند به راحتی سرعت گرفته و شتاب خوبی دارد.


منبع:باشگاه خبرنگاران