پارس ناز پورتال

پنج دروغ عمده مردان به زنان در چیست؟

پنج دروغ عمده مردان به زنان در چیست؟

5 دروغ عمده مردان به زنان

 بعضی از مردان معتقدند که نباید به همسرشان حقیقت را ابراز کنند و تصور می کنند با دروغ گویی می توانند  همسر خود را قانع کرده و به قول معروف گول بزنند . اما در اکثر موارد این مسئله به نتیجه نامطلوب نمی رسد و سبب اختلافات شدید خانوادگی می شود زیرا مردان مانند زنان آن قدر با ظرافت دروغ نمی گویند که دروغشان برای همیشه پنهان بماند .

زنان نیز به خاطر دروغ گفته شده از سوی همسرشان دلخور می شوند. زیرا زنان به دلیل احساسات لطیفشان زود رنج تراز مردان هستند آنان با تلنگری کوچک روحیه شان به هم ریخته می شود و حالت افسردگی و اضطراب در چهره شان به خوبی مشاهده خواهد شد.لذا مردان باید برای گفتن بیاناتشان دقت بیشتری داشته باشند .حال به دروغهای عمده مردان می پردازیم :

۱- بسیاری از مردان از این که احساس می کنند زنان تحمل شنیدن دروغ را ندارند به سادگی دروغ می گویند شاید دروغ گویی آنها فقط به خاطر ناراحت نکردن همسرشان باشد اما این را بدانند که هر چقدر هم که همسرانشان از بیان حقیقت نگران و مشوش می شود اما بهتر از گفتن دروغ می باشد .زیرا روزی حقیقت در نزد زن فاش شده و آن زمان است که دنیا در برابر چشمان زن و شوهر سیاه خواهد شد و کار به جاهای باریک خواهد کشید پس اجازه ندهید چنین شود.

اما یک توصیه به زنان در صورتی که احساس کردید همسرتان به دلیل مصلحت زندگی اش به شما دروغ گفته و این دروغ تاثیر چندانی در وضعیت زندگی زناشویی و عشق و محبت میان تان ندارد پس بهتر است به روی خود نیاورید و از کنارآن بگذرید ، مطمئن باشید همسرتان خواهد فهمید و شرمند ه شما خواهد شد.

۲- تعریف و تمجید را به پای دروغ نزنید . بعضی از مردان تصور می کنند اگر از همسرشان تعریف کنند دچار دروغ گویی شده اند . اگر این مسئله را دروغ گویی فرض می کنید بهتر است به این دروغ گویی ادامه دهید . زیرا همسرتان از تشویق و تحسین شما خشنود شده و به زندگی امیدوارتر خواهد شد و با نیرو و انرژی بیشتری به زندگی ادامه می دهد .

برای مثال در برابر خانواده خودتان شروع به تعریف از همسرتان کنید . کفش هایش را جلوی پایش جفت کنید .برایش میوه پوست بکنید . حتی اگر فکر می کنید همه این کارها را از روی تملق و دروغ انجام می دهید .با انجام چنین کاری نزد خانواده تان ، نتیجه اش را می بینید ، همسرتان پروانه وار به دور شما خواهد چرخید . احترام دو صد چندان به شما خواهد گذاشت . پس ارزشش را دارد که دست به چنین تملق و دروغی بزنید.

۳- بعضی از مردان سیاست خوبی را از زندگی شان دارند . آنان بدون این که خود را خسته کار خانه کنند به نحویی با همسرشان برخورد دارند و خود را درگیر کمک به وی می کنند که او واقعا احساس می کند همسرش در کارهای خانه اورا همراهی کرده است.البته بد نیست که همسرتان را کمک کنید و دست یاری به او بدهید ، زندگی یعنی همکاری و همیاری.

وقتی مهمانی به خانه شما می آید روی صندلی ننشینید و دستور ندهید ، بلکه ظاهرا هم که شده او را کمک کنید . حتی از لحاظ لفظی مثلا بگویید کمک می خواهی ، من در انجام کاری اماد هستم ، ولو اینکه روی صندلی بنشینید و با دوستان خود مشغول حرف زدن باشید. هر چند وقت یک بار او را صد ا بزنید و از او سوال کنید ! بیایم کمکت کنم ؟ این نوع دروغگویی ها نیز می تواند تاثیر خوبی بر همسرتان بگذارد و در برابر مهمان ها سربلند باشد.

۴- بعضی از مردان در برابر غر زدن زنان شان مجبور به گفتن دروغ هایی می شوند که در انجام و بر اوردن ان ناتوان هستند . این چنین زنانی نباید همسر خود را تحت فشار بگذارند و از او درخواست های ناشدنی بخواهند. مردی که زیر بار فشار سخنان همسرش باشد دست به دروغ گویی می زند و به همسرش وعده هایی می دهد که خود ش هم میداند از عهده آن بر نمی آید اما به خاطر ساکت کردن همسرش و جلوگیری از کشمکش و جنگ اعصاب مجبور به دروغ گویی می شود در این جا زن مقصر است .

هر زنی باید شرایط همسرش را بداند و بیش از آن از همسر توقع نداشته باشد . غرور و شخصیت مرد را نباید زیر پا لگد مال کنید یک زن باید همسرش را آن قدر دوست داشته باشد که اگر در زندگی کمی و کاستی به وجود آمد همراه ودر کنار همسرش با مشکلات دست و پنجه نرم کند ، نه این که سبب لاف زنی و اغراق گویی و دروغ گویی همسرش شود.

۵- مردان برای این که در برابر همسر خود به قول معروف کم نیاورند ، سعی می کنند دروغ بگویند . بعضی از زنان عادت دارند مزایای مردان دیگر را به رخ همسر خود بکشند .

برای مثال می گویند شوهر دوستم مرد بسیار شجاعی است و یا این که بسیار دست و دلباز است و همه مال و اموالش را در اختیار همسرش گذاشته ، مردان به این مسئله حساسیت نشان می دهند و آنان دوست ندارند همسرشان مرد دیگری را برتر از او ببیند شاید یک حس حسادت نا خودآگاه باشد که زنان باید به این حس توجه کنند . گاهی مردان در برابر تمجید همسرشان از مرد دیگر دست به گفتن دروغ هایی می زنند . مثلا می گویند امروز در خیابان با پسری جوان هیکل مندی دعوا کردم و اورا به شدت زدم او چنین دروغی را می گوید تا اظهار دارد که او هم شجاع است . زنان نباید شوهر خود را با مرد دیگری مقایسه کنند بلکه اورا همان طور که هست دوست داشته باشند .

همانطور که مشاهد ه می کنید بعضی از دروغ ها بار منفی و گاهی هم بار مثبت دارند . البته یک زن و شوهر باید حقیقت گرا باشند و در هر شرایطی راست گویی را سر لوحه زندگی خود بدانند و حتی اگر در گذشته زخ داد ناگواری داشته اند همچون دوست واقعیت را بگویند در زندگی زناشویی بیان حقیقت ولو این که منجر به دلخوری شود با ارزش و مهم نیست البته همانطور که ملاحظه فرمودید گاهی دروغ و تملق در زندگی سبب ایجاد اعتماد به نفس در فرد مقابل می شود و اورا به زندگی امیدوارتر و سرزنده تر می کند پس زن و شوهر باید در زندگی محتاطانه عمل کنند و در جهت ایجاد یک زندگی مستحکم تر و پر محتوا تر سعی و تلاش خود را به کار گیرند.