پارس ناز پورتال

رد پاهای عجیب دایناسورها بر روی دیوار (عکس)

رد پاهای عجیب  دایناسورها بر روی دیوار (عکس)
 یکی از کارهای باستان شناسان پیدا کردن فسیل حیوانات ماقبل تاریخی است که میلیون ها سال است منقرض شده اند. بسیاری از استخوان های این موجودات تا به حال یافت شده است اما هنوز هم می توانند باستان شناسان را به دلایل دیگر شگفت زده کنند.

در 5 کیلومتری جنوب شهر "سوسر" در بولیوی دیواری وجود دارد که طول آن نزدیک به 1.5 کیلومتر و ارتفاعش 100 متر است اما نکته ای که این دیوار را نسبت به دیگر دیوارهای سنگی دنیا متمایز می کند به میلیون ها سال قبل و زمانی که دایناسورها هنوز روی زمین بودند باز می گردد.

بر روی این دیوار سنگی که زاویه ای 72 درچه نسبت به زمین ارد بیش از 5 هزار رد پای دایناسورهای مختلف دیده می شود که قدیمی ترین آن ها 68 میلیون سال قدمت دارد از این رو دیوار سنگی که به نام "کال اورکو" معروف است به یک جاذبه توریستی و باستانی تبدیل شده است.

باستان شناس ها توانسته اند این رد پاها را به 462 نوع دایناسور مختلف ربط دهند اما هنوز در عجب هستند که چرا این همه رد پا باید در چنین دیوار صخره ای پیدا شود به چه دلیل این دایناسورها به این نقطه سفر کرده و همگی پا روی این صخره گذاشته اند. بررسی ها هنوز روی این صخره که در سال 2006 پیدا شده است ادامه دارد