پارس ناز پورتال

پدربزرگ کامپیوترهای امروزی چه کسی است؟ (عکس)

پدربزرگ کامپیوترهای امروزی چه کسی است؟ (عکس)
این روزها در هر خانه ای می توان رایانه های مختلف را پیدا کرد که کار می کنند و زندگی را برای ما آسوده تر کرده اند اما نهایتا ۶۰ سال است که کامپیوتر به طور رسمی ساخته شده است و انسان ها می توانند از آن استفاده کنند.همیشه انسان ها بر این اعتقاد بوده اند که پیشینیان از هوش پایینی برخوردار بوده اند و کمتر در زندگی آن ها نوآوری دیده می شود. پیدا کردن یک وسیله پیچیده که قدمتی به اندازه صدها سال داشته باشد بسیار سخت است و باورنکردنی خواهد بود.

با همه توصیفاتی که از گذشتگان برای شما گفتیم باز هم نمونه هایی در میان کارهای افراد پیشین ما دیده می شود که بسیار باورنکردنی هستند. “نویسنده” رباتی است که بسیاری از دانشمندان را سال هاست به خود مشغول کرده است و هنوز روی آن تحقیقاتی انجام می شود.


نزدیک به ۲۴۰ سال پیش یک ساعت ساز سوییسی به نام “پیر جاکوت دروز” رباتی ساخت که می تواسنت ۴۰ کلمه را بسیار خوشخط و به مانند انسان ها یادداشت کند. این ربات تنها با چرخ دنده های ساعت ساخته شده است و هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد.

پدربزرگ کامپیوترهای امروزی چه کسی است؟ (عکس)

این ربات با زمان گذاری و چرخ دنده های مختلف می تواند کلماتی را روی کاغذ یادداشت کند. این درحالی است که در آن زمان هیچ سیستم رایانه ای وجود نداشته و تمام سیستم های این ربات دستی طراحی شده است. این روزها این ربات به پدربزرگ رایانه ها معروف شده است و بعد این همه سال هنوز خوب و سالم کار می کند.