پارس ناز پورتال

روحانی امیدوارم کابینه امروز تکمیل شود

مجموعه : مجله خبری روز
روحانی امیدوارم کابینه امروز تکمیل شود
 
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که از دقایقی پیش به منظور دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، هم‌اکنون در حال سخنرانی در صحن مجلس است.

مهمترین محورهای سخنانی رئیس جمهور به شرح ذیل است:

با سلام تهیت به نمایندگان محترم مجلس، هیئت رئیسه محترم و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) که بسیاری از نمایندگان در حوزه های انتخابیه خودشان در کنار مردم شریف حوزه انتخابیه به عزاداری پرداختند، خداوند از همه شما و از همه مردم بزرگ ایران که در این ایام بهتر از سال‌های گذشته در مراسم عزاداری شرکت کردند، همه اقشار مختلف حتای اقلیت‌های دینی هم در این مراسم حضور داشتند، برای همه آنها از خداوند تقاضای مزد، پاداش و اجر فراوان داریم و امیدواریم که در این ایام از آن فضای معنوی استفاده کامل را برده باشیم که یاد حضرت مایه حیات افراد و جامعه است و انشاالله با روحیه جدید با استفاده از مکتب عاشورا به وظایف فردی و اجتماعی خود ادامه خواهند داد.

چون برای چهارمین بار است که در مجلس محترم برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حاضر می‌شوم، فکر می‌کنم مطالب هم کمی تکراری باشد، به دلیل اینکه نسبت به اهمیت ورزش و  جوانان قبلا نکاتی را به عرض رسانده ام.

البته همانطور که در گذشته به آن تاکید کرده‌ام، دولت خودش را پیکره ای از نظام می‌داند، در کنار مجلس و همه این اعضای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنمار یکدیگر باید بار سنگین را بر دوش بگیریم.

دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد. اینکه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهند یا ندهند را حق قانونی آنها می‌داند اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی ای که در اختیار داریم، شرایط کشور، جامعه، منطقه‌ و شرایط بین المللی، تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم و دست به دست هم دهیم و آن اولویت‌هایی که مورد نظر مجلس، دولت و مردم است، به آنها بپردازیم.

ما امروز به مرز سه ماه از زمان فعالیت دولت رسیده‌ایم، امیدوارم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شود و ما بتوانیم بهتر به وظیفه خود عمل کنیم. خواست مردم حل مشکلات معیشتی مردم، مسائل اجتماعی، مسئله تورم، مسئله اشتغال و مسائل سیاست خارجی و فرهنگی است. شما خود بهتر می دانید که برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد. همه باید دست به دست هم داده و از این مشکلات عبور کنیم.

تردید ندارم که با وحدت و یکپارچگی و همدلی مشکلات جامعه و مردم را حل و فصل خواهیم کرد. حتی در مسائل سیاست خارجی، در صورتی دولت موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت، اتحاد و یکپارچیگی ما را مشاهده کنند و در این وحدت قوا، بیش از همه توجه به دولت و مجلس دوخته شده است.

دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است. تردید ندارم که اراده مجلس هم همکاری است چه اینکه دولت و مجلس دغدغه ها و هدف های واحدی دارند.

در سایه ورزش می توانیم غرور ملی و افتخار ملی را بیشتر شاهد باشیم. در سایه توسعه بیشتر ورزش میتوانیم شاهد سلامت، روحی و جسمی بیشتری باشیم. حتی می توانیم به توسعه اقتصادی هم توجه کنیم. صنعت ورزش زمینه ای برای اشتغال در جامعه است بنابر این دولت هم به ورزش حرفه ای و هم به ورزش قهرمانی و عمومی توجه خواهد داشت.

بالاتر از این، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که ما امروز با آن مواجه هستیم، بخش بزرگی از این آسیب‌ها را در سایه توسعه ورزش می توانیم کاهش دهیم و اگر بگوییم ورزش عاملی برای امنیت اجتماعی و یا حتی عامل موثری در امنیت ملی است، سخنی به گزاف نگفته ایم. در کنار مسئله ورزش، مسئله جوانان مطرح است.
دولت خود را متعهد می داند که قا
نون مجلس را در زمینه این وزارتخانه اجرا کند بنابر این مسئله توجه به جوانان، بسیار حائز اهمیت است. جامعه ما یک جامعه جوان است یا به تعبیر بعضی بسیار جوان است و ما باید دغدغه های جوانان جامعه توجه کنیم. البته وزارتخانه های مختلفی این مسئولت را برعهده دارند.

وزارت ورزش باید با کمک سایر وزاتخانه ها به ویژه به مسئله جوانان و حل مشکلات آنها بپردازد. برای اینکه فردی بتواند این بار سنگین را بر دوش بگیرد، فرد صاحب نظر و متخصص و مدیری را برای این وزارتخانه به مجلس پیشنهاد شده است. دکتر محمود گودرزی که هم از لحاظ تخصصی و دانش در این زمینه فعالیت داشته است.

آقای گودرزی هم سابقه حضور در نهادهای انقلاب و جبهه دارد و امیدوارم فضای انقلابی را با حضور در این وزارتخانه بیاورد و بیش از آن چیزی که امروز است. امیدوارم با سلامت و استقرار اخلاق بیشتر در این وزارتخانه فعالیت کند و بتواند هم در زمینه های تخصصیف اخلاقی و فرهنگی و هم با توجه به سوابقی که در حوزه اقتصادی دارد، بخش اقتصاد ورزش را هم سامان دهد.

پروژه های بسیاری در حوزه ورزش ناتمام باقی مانده که ارزش آن 6هزار میلیارد تومان براورد شده است. با رای اعتماد به آقای گودرزی به جوانان و ورزشکاران امید و نشاط بیشتری دادید و امیداور باشیم که امروز دولت تکمیل شود و به مطالباتی که قانون برعهده ما گذاشته است، عمل کند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

خبرگزاری تسنیم