پارس ناز پورتال

لباس مجلسی زنان کرد با قیمتی میلیونی (عکس)

مجموعه : مدل لباس جدید
لباس مجلسی زنان کرد با قیمتی میلیونی (عکس)
معاون صنایع دستی کردستان با معرفی پوشاک محلی به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین صنایع دستی این استان، گفت: نمونه‌ این لباس مجلسی زنانه ، بیش از یک‌ میلیون تومان قیمت دارد، اما یکی از پر فروش ترین محصولات دستی استان است چرا که اکثر زنان کُرد به این لباس‌ها علاقه دارند.فرهاد حامدی اظهار کرد: حدود پنج رشته‌ی صنایع دستی در استان کردستان بین مردم بومی و مسافران محبوب‌اند و 18 رشته‌ی دیگر نیز از استقبال قابل قبولی برخوردارند که صنعت پوشاک محلی این استان به خصوص در بخش پوشاک زنانه از اهمیت و محبوبیت خاصی برخوردار است.
 


وی درباره‌ لباس محلی زنان کرد، گفت: حدود 10هزار کارگاه خیاطی در استان وجود دارند که برای تولید پوشاک محلی تدارک دیده شده‌اند. این پوشاک عموما از پارچه‌های وارداتی هند و پاکستان تولید میگردد و به‌خاطر تنوع رنگ‌ها، نقش‌ و نگارهایی دارند که غالبا مورد پسند زنان کردستان قرار دارند. این لباس‌ها با سنگ‌های زیبا و درخشان تزیین می‌شوند و گرچه گران‌قیمت هستند، ولی یکی از محصول پرفروش استان به‌شمار می‌آیند. و در میان زنان دیگر شهرها نیز مورد پسند واقع شده است.

وی درباره‌ قیمت این نوع لباس زنانه ، اظهار کرد: یک دست لباس معمولی زنانه، از یک‌میلیون تومان به بالا قیمت دارد و یک دست لباس مردانه‌ نیز 400 تا 450هزار تومان ارزش گذاری شده است ولی با وجود قیمت بالای این نوع لباس، این محصولات بسیار مورد علاقه‌ زنان کردستان است و اغلب آن‌ها حدود 5 تا 10 دست از آن‌ها را دارند.

 
 
ایسنا