پارس ناز پورتال

اقدام جالب دختران میلیاردرهای هندی (عکس)

اقدام جالب دختران میلیاردرهای هندی (عکس)
بر کسی پوشیده نیست که میلیون ها دانش آموخته دانشگاه های هند هر سال وارد شغل هایی می شوند که اصلاً با تحصیلات آنها همخوانی ندارد.پیا سینگ، ۴۲ ساله، که شاخه فروش شرکت پدرش، کوشال پال سینگ را می چرخاند، این نیاز را شناسایی نمود و سال گذشته ۱ میلیون دلار از پس اندازش را برای تأسیس آکادمی مهارت همراه با پرامود باسین، رئیس سابق Genpact سرمایه گذاری کرد.

هدف این آکادمی آموزش مهارت های ابتدائی مانند تایپ، زبان انگلیسی، حسابداری و کامپیوتر به جوانان جویای کار است. این خدمات با شهریه اسمی ارائه می شود که با گسترش این سرمایه گذاری بالا خواهد رفت.باسین می گوید: «تعداد دانشجویانی که از سیستم دانشگاهی می گذرند و دنبال کار می گردند بسیار بالاست و ما سعی می کنیم پلی به این فاصله بزنیم.» دانسجویان در کسب و کارهایی مانند رستوران های زنجیره ای مانند KFC و Pizza Hut و شغل های ثبت داده ها و حتی حراست و بادی گارد مشغول به کار می شوند.

 


پیا سینگ و پرامود باسین یک سوم از زمان خود را به این کار اختصاص می دهند و هر دوی به این کار متعهد هستند. سینگ جزو نسل فرزندان غول های ثروتمندی است که جدای از اشتغال به حرفه پدری، در تلاش های انسان دوستانه و فعالیت های اجتماعی هم شرکت می کنند. آنها تلاش می کنند که این کسب و کارها را به خوبی اداره کنند و کاری کنند که تأثیر اقدامات آنها پایدار بماند.

ناندینی پیرامال، ۳۳ ساله، دختر آجای پیرامال، غول داروسازی، در بخش داروسازی بهداشت و درمان پیرامال کار می کند و به هدف بنیاد پیرامال کمک می کند تا برای مناطق روستایی هند، آب شرب تمیز تأمین کند. اقدامات آنها باعث شده که بیش از ۱۵۰ سیستم فیلترسازی آب در شش استان ارائه شود. سیستم های آبی ابداعی آنها مانند دستگاه های عابربانک عمل می کند با این تفاوت که آب می دهد.

بعضی از فرزندان ثروتمندان نیز در سنین پایین تری شروع به کارهای انسان دوستانه می کنند. آنانیاشری، دختر ۱۹ ساله کومار بیرلا، که دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه آکسفورد است، در ماه مارس Svatantra Microfin را تأسیس کرد و حالا به زنان روستایی وام های پایین می دهد تا برای خودشان کسب و کارهای کوچکی برپا کنند. ایشا، دختر ۲۲ ساله موکش آمبانی، نیز که به تازگی از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شده، حالا برای مادرش نیتا در بنیاد Reliance کار می کند.

 
منبع: برترین ها