پارس ناز پورتال

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس
در جهان نزدیک به بیش از 4000 نوع مختلف مار وجود دارد که در خشکی و زیر زمین و در آب و گاهی هم بر روی درختان زندگی می‌کنند. این خزنده، تقریباً در همه جای کره زمین به جز مناطق قطبی و برخی جزیره‌ها، یافت می‌شود.طول کوچکترین مار حدود 7 سانتیمتر است که برخی مردم با کرم اشتباه می‌گیرند. در این مطلب اشاره ای داریم به سمی ترین و ترسناک ترین مارهای دنیا که در جنگل ها آزادانه می گردند.

مار آبی بلچر
 

 

 

شاید بتوان گفت این مار سمی ترین مار در دنیا است. یک میلی گرم از سم این مار قادر است 1000 انسان سرحال را از پا دیر بیاورد و در کشتن بسیار استاد است. این مار اگر تنها یک چهارم از مقدار گاز یا نیش خود را وارد بدن کند بدون شک آن فرد در کمتر از یک دقیقه می میرد. ماهیگیرها و غواصان اصلی ترین قربانی های این مار بسیار سمی هستند. این مار بیشتر در منطفه شمالی استرالیا و البته جنوب شرق آسیا دیده شده است.

مار قهوه ای شرقی
 

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

شاید اسم این بسیار جالب باشد و شبیه به مارهای سمی نباشد اما نگذارید این اسم شما را گول بزند زیرا تنها 14000/1 یک اونس سم این مار به راحتی هر انسان را از پا در می آورد. این مار قهوه ای دارای بدنی بسیار سخت است به راحتی نمی میرد از این رو هر جایی می تواند زندگی کند. جانورشناسان محل اصلی زندگی این مار را استرالیا و آسیا اعلام کرده اند. سرعت این مار بسیار بالاست و به راحتی می تواند به یک انسان در حال دویدن با سرعت متوسط هم خود را برساند.  تنها نصف نیش این مار کافی است تا یک انسان پس از چند دقیقه جان خود را از دست بدهد.

Blue Krait
 

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

این مار که اهل کشور اندونزی است یکی از ترسناک ترین مارهایی است که می توان روی کره زمین مشاهده کرد زیرا بسیاری از حیوانات از این مار می ترسند. تنها 50 درصد از نیش این مار می تواند برای هر حیوان یا انسانی کشنده باشد. این مار بسیار تندخو است زیرا به همنوعان خود هم رحم نمی کند و می تواند به راحتی هر مار دیگری را نیز شکار کند. “Blue Krait”  از جمله مارهایی است که در شب بیشتر شکار می کند اما تنها دلیل حمله کردن این مار مزاحمت هایی است که برای او ایجاد می شود زیرا در شرایط عادی درگیر نمی شود. سم این مار 16 برابر سمی تر از مار کبری است.

تایپن
 

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

یکی دیگر از مارهای استرالیایی به نام “تایپن” در این لیست قرار دارد. این مار سمی دارد که تنها یک بار نیش زدن آن می تواند 12 هزار حیوان در اندازه های یک گوسفند را از پا در بیاورد. سم این مار به گونه ای عمل می کند که هیچ چیزی قادر به جلوگیری از آن نیست زیرا سریعا با جریان خون مخلوط شده و تمامی رگ هایی را که از آن عبور می کند را می بندد، سپس به قلب رسیده و همانجا قلب را از کارمی اندازد. این مار از دسته مارهای “مامبای سیاه” به شمار می آید.

سلطان علف ها
 

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس


یکی از سمی ترین مارهای دنیا، ماری به نام”بوش مستر” است. این مار می تواند به طول سه و در بعضی از مواقع به چهار متر برسد و این ویژگی آن ها را به بزرگترین مارهای افعی در دنیا تبدیل می کند. زیستگاه اصلی این مار در آمریکای جنوبی است و البته در منطقه کاستاریکا از این مار بسیار می ترسند.نیش این مار به قدری زهرآگین است که می تواند 1650 موش را با یک بار نیش زدن از پای در آورد و همچنین نیش این مار می تواند یک انسان را نیز بکشد. طبق تحقیقات این مار با هر بار نیش زدن 400 میلی گرم زهر وارد بدن قربانی می کند.

افعی موکتی

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

“افعی موکتی” یکیاز زهر آلودترین مارها اما بسیار کوچک است. این مار می تواند تا 75 سانتی متر رشد کند و همچنین زیستگاه آن نیز در آفریقا و خاورمیانه است. این افعی در زمان خطر از خودش صدای زیری ایجاد می کند و همچنین نوع حرکت آن نیز به حرف S انگلیسی شبیه است. یک نیش “افعی موکتی” می تواند دو انسان و 3300 موش را ضربه فنی کند. محققان بر این اعتقاد هستند که این مار عامل بسیاری از مرگ و میرهای انسانی بر اثر مارگزیدگی است. افعی موکتی در هر بار نیش زدن 20 میلی گرم زهر به بدن قربانی وارد می کند.

ببری
 

این مارها سمی ترین مارهای جهان هستند + عکس

همانطور که از پوست راه راه این مار پیدا است رنگ های زرد و مشکی این مار باعث شده است تا به این نام مشهور شود. مار ببری در منطقه جنوب استرالیا و تازمانیا زندگی می کند و به عنوان یکی از خطرناکترین مارهای دنیا شناخته می شود. این مار می توان تا دو متر رشد کند. هر بار نیش این مار 112 میلی گرم زهر وارد بدن می کند و می تواند 8 انسان و 13333 موش را بکشد. این اعداد واقعا وحشتناک هستند و هیچکس دوست ندارد نزدیک این مار شود.