پارس ناز پورتال

عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)

عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)
سلطان کوسن لقب بلند قدترین مرد جهان را وقتی کسب کرد که با قد 2 متر و 51 سانتی متری اش رکورددار قد بلندهای گینس شد. با این حال سلطان وقتی به 30 سالگی رسید به جای آن که دنبال قدبلندترین زنان دنیا،زنی با قد 169 سانتی متر را به همسری انتخاب کرد.

عروسی سلطان کوسن و مروه در روستای محل تولدشان در نزدیکی شهر ماردین ترکیه با حفظ تمام سنت ها و آداب و رسوم محلی برگزار شد. مروه اصلیت سوریه ای دارد و 10 سالی از سلطان کوسن کم سن تر و 82 سانت از او کوتاه تر است. با این ازدواج، مروه رکورد نه چندان رسمی اش را از چنگ رقیب چینی خود بیرون آورد و عنوان همسر بلندقدترین مرد دنیا را به خود اختصاص داد.

 

این لقب پیش از این در اختیار زنی بود که به همسری بائو شیشون، بلندقدترین مرد دنیا در سال۱۹۹۶ درآمد. او به جز اختلاف قد چشمگیر، با همسرش ۲۷سال هم تفاوت سنی داشت. بائو شیشون همسرش را با یک آگهی سراسری پیدا کرد چون هیچ کدام از زنان چین حاضر به ازدواج با مردی ۲متر و ۳۶ سانتی متری نبودند. آنها طی مراسمی با شکوه با هم ازدواج کردند و حداقل ۱۵ اسپانسر از بزرگترین شرکت های بازرگانی دنیا هزینه های این ازدواج را پرداختند. بائو حالا از همسر جوانش یک پسر دارد.

عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)

سلطان کوسن به جز قد بلندش، یک رکورد دیگر را هم در گینس ثبت کرده است. بزرگترین دست و پای دنیا! کف دست های سلطان کوسن ۲۷٫۵ سانتی متر و کف پاهایش ۳۶٫۵ سانتی متر اندازه گیری شده است. از این گذشته، طول دست های سلطان به ۹۷ سانتی متر و طول پاهایش به ۱۱۳ سانتی متر می رسد و اگر قرار باشد کفشی اندازه او تولید شود، شماره این کفش باید ۷۸ باشد!

عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)

در خانواده کوسن، او تنها فردی است که برخلاف پدر و مادر و ۳برادر و یک خواهرش قد بلندی دارد. که البته این درشت اندامی به دلیل ابتلای سلطان به یک بیماری نادر غدد اتفاق افتاده. بدن سلطان به طور بی وقفه هورمون رشد تولید می کرد و او با گاماتراپی در سال ۲۰۱۰ توانست این روند را متوقف کند. قامت کوسن به حدی بلند است که او برای حفظ تعادل باید از عصا استفاده کند. او به دلیل همین قدبلندی نتوانست دوران مدرسه را تمام کند و به جای آن به کار کشاورزی در روستا روی آورد.

سلطان کوسن ۵سال قبل، وقتی دنیا تازه او را کشف کرده بود، در مصاحبه ای آرزوهایش را این طور اعلام کرد: گشتن دور دنیا، داشتن ماشینی که قد و قواره او را تحمل کند و پیدا کردن همسری که عاشقش باشد! بعد از آن بود که یک شرکت تولید لولزم خانگی در ترکیه پیش قدم شد تا آرزوهای او را محقق کند. سلطان که به نام “آسمانخراشی روی دو پا” معروف شده بود توانست بیشتر کشورهای اروپا را بگردد و البته دراین حین نیم نگاهی هم به پیدا کردن همسر ایده آلش داشته باشد؛ کسی که حاضر باشد با شرایط او کنار بیاید!

در همان زمان، یک شرکت طراحی و تولید لباس در یونان اعلام کرد که مشکل پوشاک سلطان را حل خواهد کرد و چند دست لباس و کفش اختصاصی برای او طراحی می کند. او همچنین در یکی از برنامه های تلویزیونی یک ساز عود گران قیمت یونانی هدیه گرفت با این نیت که بعد از پیدا کردن همسر ایده آلش برای او ساز بزند!اسپانیایی ها هم خودکار بزرگی برای سلطان ساختند تا از او برای مجله کودکان اسپانیا امضا بگیرند! این اولین خودکاری بود که سلطان به راحتی آن را در دست گرفت.