پارس ناز پورتال

لباس با حجاب زنان ورزشکار هلندی (عکس)

لباس با حجاب زنان ورزشکار هلندی (عکس)
لباس های ورزشی محجبه در هلند برای مبارزه با اسلام‌هراسی در اقدامی نو و مبتکرانه برای بانوان ورزشکار مسلمان طراحی شد. سیندی وان دن برم ( Cindy Van Den Brême)، لباسهای ورزشی محجبه را در هلند برای مبارزه با اسلام‌هراسی در اقدامی نو و مبتکرانه برای بانوان ورزشکار مسلمان طراحی کرد. این طراح لباس مسلمان اولین بار به توصیه یکی از ائمه جماعات کشورش تصمیم گرفت برای دانش‌آموزان دختر مسلمان لباس ویژه‌ای طراحی کند تا آنان بتوانند آزادانه ضمن حفظ موازین شرعی در درون مدرسه به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.
 


وی در مصاحبه با رسانه‌های هلند در رابطه با این اقدام خود، توضیح داد: در هلند کمیته‌ای به نام کمیته «برابری در رفتار» برای نظارت و مبارزه با رفتارهای تبعیض‌آمیز اجتماعی وجود دارد که در ابتدا در پاسخ به شکایات متعدد بانوان محجبه، از حجاب زنان دفاع می‌کرد و معتقد بود هیچ‌کس نمی‌تواند حق داشتن پوشش را از زنان مسلمان سلب کند؛ اما در ادامه تغییر نظر داد و اعلام کرد که حجاب با انجام فعالیت‌های ورزشی تناسب ندارد و حتی می‌تواند خطرناک باشد.
 
این بانوی هنرمند خاطرنشان کرد: من در مطالعاتم تلاش کردم تا پوششی که را طراحی کنم که برای ورزش مناسب باشد و هم بانوان مسلمان و غیر مسلمان بتوانند از آن استفاده کنند. لباس‌های طراحی شده توسط این بانوی مسلمان هم اکنون با نشان تجاری «کپسترز»( Capsters) در هلند به فروش می‌رسد و توانسته است با رعایت تنوع در رنگ، جنس و طرح و هماهنگی با سلیقه روز، بازار مناسبی برای خود ایجاد کند.