پارس ناز پورتال

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند

مجموعه : اخبار سینما
لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند
سایت هالیوود ریپورتر در گزارشی به مناسبت مرگ پل واکر، ستاره مجموعه آثار سریع و خشمگین در یک حادثه رانندگی، به معرفی ده ستاره سینما پرداخته که حین فیلمبرداری فیلم هایشان از دنیا رفتند. این ستارگان را بشناسید و تصاویرشان را ببینید. با ذکر این نکته که توضیحات این مطلب لزوماً با توضیحات سایت هالیوود ریپورتر یکسان نیستند.



۱) مریلین مونرو (SOMETHING’S GOT TO GIVE): یک سال بعد از آخرین فیلم مونرو در مقام بازیگر (ناجور‌ها)، او در حال بازی در تازه‌ترین اثرش بود که مرگ ناگهانی او همه چیز را بهم هم ریخت. علت مرگ او مصرف بیش از اندازه داروهای خواب آور اعلام شد. هر چند علت مرگ او خودکشی اعلام شد. اما شایعاتی که به وجود عوامل مشکوکی در مرگ او اشاره داشتند، هنوز که هنوز است به طور قطعی رد نشده‌اند. به خصوص اینکه شایعه وجود روابطی میان مریلین مونرو و جان اف. کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا و برادرش رابرت کندی، در دوران حیات مونرو و کندی هم نقل محافل بود. فیلم SOMETHING’S GOT TO GIVE هیچ‌گاه کامل نشد. هر چند نسخه ترمیم شده‌ای از این فیلم به همراه مستند مریلین: روزهای آخر (محصول ۲۰۰۱) در معرض تماشای عموم قرار گرفت.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۲) بروس لی (GAME OF DEATH): بروس لی در سال ۱۹۷۳ و پیش از آنکه بتواند بازی در فیلم بازی مرگ را به پایان برساند، به شکلی ناگهانی درگذشت. گفته می‌شود او دچار تومور مغزی شده بود و رشد این تومور از عوامل مرگ او بود. هر چند مثل همه مشاهیری که به شکل ناگهانی می‌میرند، شایعات پیرامون مرگ او هم وجود داشت. نسخه ناقصی از بازی مرگ در سال مرگ لی اکران شد. نسخه دیگری از این فیلم با بهره گیری از تصاویری که پس از مرگ بروس لی فیلمبرداری شده بودند در سال ۱۹۷۸ به نمایش در آمد.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


[ناتالی وود و کریستوفر واکن در نمایی از آخرین فیلم وود، طوفان مغزی]

۳) ناتالی وود (BRAINSTORM): در سال ۱۹۸۱، ناتالی وود در حین فیلمبرداری فیلم علمی – تخیلی طوفان مغزی، طی یک سفر دریایی به همراه شوهرش رابرت واگنر و همبازی‌اش کریستوفر واکن، در دریا غرق شد. وود در آن زمان تنها ۴۳ سال داشت. مرگ او هم مشکوک بود و سی سال بعد از این حادثه، پرونده مرگ او دوباره گشوده شد هر چند باز هم نکته قطعی خاصی به پرونده او اضافه نشد. با توجه به اینکه هنگام مرگ وود، تقریباً تمامی سکانس‌های حضور او فیلمبرداری شده بود، کارگردان فیلم طوفان مغزی، داگلاس ترامبال، موفق شد فیلم را برای نمایش عمومی در سال ۱۹۸۳ آماده کند. با این وجود کمپانی مترو گلدوین مه یر و شرکت بیمه او را به شدت مورد فشار قرار دادند. به طوری که ترامبال در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد این فشار‌ها باعث شدند تا او برای مدت‌ها از صنعت فیلمسازی دور شود.


[براندون لی در آغوش پدر]


۴) براندون لی (THE CROW): مرگ براندون لی، پسر بروس لی افسانه‌ای سر صحنه فیلم کلاغ، یک مرگ عادی نبود.به گزارش پارس ناز براندون لی هنگام فیلمبرداری این فیلم به قتل رسید. این حادثه زمانی رخ داد که او هنگام فیلمبرداری سکانسی از فیلم، به طور اتفاقی مورد اصابت یک گلوله واقعی قرار گرفت. کارگردان فیلم، آلکس پرویاس، تنها با یاری گرفتن از جلوه‌های ویژه موفق شد این پروژه را به پایان برساند.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۵) ریور فونیکس (DARK BLOOD): جوان مشهور اوایل دهه ۹۰ سینما، در آخرین هفته‌های فیلمبرداری درام خون تیره به علت اوردوز ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر درگذشت. پس از این حادثه، مشکلات حقوقی فراوان مانع از به پایان رسیدن فیلم شدند. هر چند کارگردان فیلم، جرج اسلویزر به هر زحمتی که بود فیلم را به پایان رساند. ولی اعضای خانواده فونیکس اجازه نمایش این فیلم را ندادند. تنها نمایش آخرین فیلم ریور فونیکس در چند جشنواره معدود در سال ۲۰۱۳ بوده است.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۶) جان کندی (WAGONS EAST): زمانی که جان کندی بر اثر حمله قلبی در خواب درگذشت، فیلمبرداری این فیلم که یکی از آخرین فیلم‌هایش بود، تقریباً به پایان رسیده بود. اما هنوز برای دو سکانس نیاز به استفاده از جلوه‌های ویژه بود. کارگردان فیلم، پیتز مارکل، از تکنیک‌هایی چون انتقال دیجیتالی جان کندی از سکانسی به سکانس دیگر، و همچنین استفاده از فردی که از نظر قد و قامت شبیه او بود، استفاده کرد.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۷) الیور رید (GLADIATOR): الیور رید، بازیگر انگلیسی که او را با بازی در فیلم‌هایی چون الیور! به یاد می‌آوردیم، هنگام حضور سر صحنه فیلم گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات بر اثر سکته قلبی درگذشت. بیشتر سکانس‌های مربوط به او فیلمبرداری شده بودند. اما سازندگان فیلم ناچار به استفاده از جلوه‌های ویژه دیجیتالی برای سکانس‌های باقی مانده شدند.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۸) آلیا و دنباله‌های MATRIX: آلیا، بازیگر و خواننده جوان، قرار بود نقش زی را در دو دنباله فیلم ماتریکس بازی کند. اما در حالی که فیلمبرداری قسمت دوم ماتریکس هم شروع شده بود، آلیای ۲۲ ساله در حادثه سقوط هواپیما در باهاما درگذشت. با درگذشت او، نونا گای جایگزین او در این نقش شد.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند


۹) هیث لجر (THE IMAGINARIUM OF DOCTOR PARNASSUS): هیث لجر که با بازی در نقش جوکر در فیلم شوالیه تاریکی در آستانه شهرتی شگفت انگیز قرار داشت، در میانه‌های فیلمبرداری فیلم خیال سرای دکتر پارناسوس به کارگردانی تری گیلیام در گذشت. مرگ غافلگیر کننده لجر این پروژه را به طور موقت متوقف کرد. اما جانی دپ، جود لاو و کالین فارل حاضر شدند به طور افتخاری و بدون دریافت دستمزد نسخه‌های مختلفی از شخصیت هیث لجر در این فیلم را بازی کنند و با توجه به دنیای وهم انگیز فیلم، گیلیام توانست فیلمنامه را تغییر دهد تا آخرین حضور لجر جلوی دوربین به بایگانی نرود.

لیست ده ستاره سینما که در حین فیلمبرداری از دنیا رفتند

۱۰) پل واکر (FAST & FURIOUS 7): در حالی که به مناسبت عید شکرگزاری وقفه‌ای در فیلمبرداری هفتمین قسمت مجموعه آثار سریع و خشمگین به وجود آمده بود، مرگ دلخراش پل واکر در یک سانحه رانندگی همه چیز را به هم ریخت. فیلمبرداری این فیلم با توجه به تراژدی به وجود آمده به تعویق افتاده است. اما منابعی به سایت هالیوود ریپور‌تر گفته‌اند که کمپانی یونیورسال قصد دست کشیدن از این فیلم را ندارد. گفته می‌شود بخش مهمی از فیلم فیلمبرداری شده و عوامل فیلم قرار بود در ماه ژانویه برای فیلمبرداری بقیه قسمت‌های فیلم به ابوظبی اعزام شوند.