پارس ناز پورتال

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

مردم جهان لحظه به لحظه اخبار این عمل بی سابقه که در بیمارستان گروت شور شهر کیپ انجام شد را دنبال می کردند.سال پیش در روز ۳ دسامبر سال ۱۹۶۷ میلادی دکتر کریستیان بارنارد نخستین عمل پیوند قلب تاریخ پزشکی جهان را در بیمارستان گروت شور شهر کیپ در آفریقای جنوبی انجام داد.پس از این عمل پرفسور کریستیان بارنارد یک شبه به یک چهره مشهور جهانی تبدیل شد.

دکتر کریستیان بارنارد قلب یک زن جوان ۲۵ ساله که در یک سانحه رانندگی کشته بود را به جای قلب از کار افتاده لوییس واشکانسکی ۵۳ ساله پیوند زد.

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

هر چند واشکانسکی فقط ۱۸ روز پس از پیوند زنده ماند و به دلیل ذات الریه درگذشت اما اهمیت این عمل در تاریخ پزشکی جهان بی سابقه بود.

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

اما به زودی و با پیشرفت علم پزشکی و دانش علمی و داروهای جدید که مانع پس زدن قلب پیوندی می شدند ، سایر بیمارانی که مورد عمل پیوند قلب قرار می گرفتند مدت بسیار بیشتری زنده می مانند.یک آمریکایی توانست ۲۱ سال با قلب پیوندی اش زنده بماند.

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

یک فرانسوی به نام امانوئل ویترا که در روز ۲۸ نوامبر ۱۹۶۸ مورد پیوند قلب قرار گرفت ، پس از ۲۰ سال درگذشت.دکتر کریستیان بارنارد در روز ۸ نوامبر سال ۱۹۲۲ میلادی در بوفور وست در جنوب غربی کشور آفریقای جنوبی متولد شده بود.

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

او حرفه پزشکی را در بیمارستان گروت شور شهر کیپ آغاز کرد.بارنارد مدرک فوق تخصص قلب را از دانشگاه مینه سوتا در شهر مینیاپولیس ایالات متحده کسب کرده بود.

اولین عمل پیوند قلب (عکس)

بارنارد در سال ۱۹۸۳ میلادی به علت بیماری آرتروز ناگزیر شد از حرفه پزشکی دست بکشد. او در ۲ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در سن ۷۸ سالگی در تفریحگاه ساحلی پافوس در قبرس درگذشت.اکنون در اوایل دومین دهه هزاره سوم میلادی هر سال ده ها هزار عمل پیوند قلب در جهان انجام می شوند و بیماران سال های سال زنده می مانند.