پارس ناز پورتال

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

 

یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد.دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

 

موقعیت جغرافیایی دبی:

امارت دبی در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد و جزئی از کشور امارات متحده عربی می باشد.بسیاری از مردم ایران برای تجارت و تفریح به دبی سفر می‌کنند.

 

 

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی:

 

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

مسجد جمیرا

یکی از جاذبهٔ های گردشگری و مکانهای دیدنی دبی است. «مسجد جمیرا» از زیباترین و معروفترین مسجدهای شهر دبی می‌باشد. این مسجد دارای یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۶ متر  و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه ای از معماری نوین می‌باشد است . تصویر این مسجد بعنوان سمبلی بر روی اسکناسهای 500 درهمی چاپ شده است. در نماسازی این مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی استفاده شده . این مسجد به ویژه در زمان غروب آفتاب و شب (به دلیل چراغانی و نورپردازی بسیار زیبای آن) بسیار دیدنی و جذاب است .

********زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی********

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

خانه شیخ سعید

یکی از مکانهای دیدنی دبی خانه شیخ سعید اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی (1958-1912) و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مرمت شده است تا بار دیگر در انتهای تونل شندغه دبی با سربلندی بایستد. در ساخت این خانه از معماری خانه‌های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد .این خانه دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده است که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد . بادگیرها ، درب‌ها و پنجره‌های کنده کاری شده، نورگیر‌های مشبک چوبی ، همه تصویرگر خانه‌های قدیمی دبی  می‌باشند. این خانه که قدمت آن به سال 1896 باز می‌گردد، امروزه کلکسیون نادری از عکسهای تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی را در خود جای می‌دهد.

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

 

پارک خور

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی پارک خور است.این پارک با طولی برابر 2.6 کیلومتر در امتداد خور دبی و در حد فاصل دو پل المکتوم و القرهود در بخش بردبی قرار گرفته است. شهر بچه ها در این پارک قرار دارد. سرزمین عجایب نیز در مجاورت این پارک قرار گرفته است…این پارک در بخش بردبی و در ساحل خور دبی قرار دارد.در اینجا شما می توانید رفتن به یک ییلاق را تجربه کنید. چندین هکتار باغ، اسکله های ماهیگیری، مسیر های ویژه دو و پیاده روی، محل هایی برای طبخ بریانی (باربی کیو)، مناطق ویژه بازی بچه ها، رستوران ها و کیوسک ها فروش غذا و نوشیدنی از جمله امکانات این پارک می باشند.

یک آمفی تئاتر بزرگ نیز وجود دارد که محل برگزاری کنسرت ها در زمان تعطیلات عمومی و موقعیت های خاص می باشد. در طول 2.3 کیلومتری پارک در امتداد خور، یک ماشین کابلی ، به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا سوار بر آن (در ارتفاع 30 متری از سطح زمین) به تماشای پارک و خور دبی بپردازند. در نزدیکی ورودی شماره یک پارک نیز یک شهرکودک و یک موزه برای کودکان قرار دارد. در ورودی شماره 2 نیز شما می توانید یک موتورسیکلت چهارچرخ به مبلغ 20 درهم برای یک ساعت گردش در پارک اجاره کنید. در اینجا دوچرخه سواری ممنوع می باشد ولی اسکیت سواری مجاز است.

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

 

پیست اسکی دبی‌

پیست اسکی دبی‌ یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور ‌آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد. مهارتهای خود را در اولین پیست اسکی بلند سرپوشیده جهان آزمایش کنید یا شیبهای‌ آرام مبتدی را دور بزنید. اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در کلیه سطوح مهارتی از این شیبهای‌ گوناگون لذت خواهند برد و اسنو‌‌بورد سواران همچنین می‌توانند پرشهای‌ خود را در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه‌ها و والدین می‌توانند به طور یکسان در پارک برفی دوطرفه‌ بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند. اسکی بازها نباید نگران لباس یا تجهیزات اسکی باشند؛ چرا که در پیست اسکی دبی، همه چیز در نظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو‌بورد برای میهمانان وجود دارد. آنها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهارگانه و یدک‌کش ها سریعاً میهمانان را برای دور بعدی به بالا منتقل می کنند.این مجموعه دارای ….

مساحت 22.500 مترمربع پوشیده از برف واقعی در تمام سال – (معادل سه زمین فوتبال)

دمای بینº1- تا º2- سانتی گراد

85 متر ارتفاع (تقریباً 25 طبقه) و 80 متر عرض

5 دور مختلف با میزان دشواری و طول متفاوت که طولانی‌ترین دور آن 400 متر است

ظرفیت کامل 1500 میهمان

منطقه سبک آزاد

رزرو شرکتی و گروهی

پارک برفی با مساحت 3.000 مترمربع با یک غار بزرگ برفی

تله کابین چهارگانه یدک‌کش و قالیچه‌های پرنده

رستوران پاتوق کوه

اجاره تجهیزات کیفی و لباس که در قیمت بلیط گنجانده می‌شود

مربیان حرفه‌ای واجد شرایط

سیستم صدور بلیط جدید

مناطق در حال تغییر با اجاره کمد

اتاقهای خصوصی برای میهمانی بچه‌ها

فروشگاه خرده‌ فروشی انحصاری – اسنو‌ پرو

‌کافه سنت‌ موریتس‌ و کافه آوالانچه‌

موزه دبی

موزه دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.قلعه الفهیدی‌ که در سال 1800 بنا گردید، موزه دبی را در خود جای داده و به نظر می‌رسد که قدیمی‌ترین بنای دبی است.در گذشته، از این قلعه برای دفاع از شهر دبی در برابر قبایل جنگجوی همسایه استفاده می‌شد و در زمانهای مختلف تاریخی، به عنوان مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌اند که با آهک به هم چسبیده‌اند. تیرهای چوبی به نام نگهدارنده اشکوب‌ بالایی را نگه می‌‌دارند و سقف از ساقبرگهای‌ نخل، گل و گچ ساخته شده است.

در ورودی قلعه، یک در بزرگ با میخهای‌ آهنی وجود دارد و دیوارها و برجهای‌ جنگ‌زده آن گواه منازعات گذشته هستند.هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی  بود که بخش عمده‌ای از آن با سرعت در حال محو شدن است.در ورودی موزه، بازدید‌کننده می‌تواند مجموعه‌ای از نقشه‌های قدیمی خلیج فارس و امارات‌ را همراه با عکسهای هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه دبی را بین سالهای 1960 و 1980 نشان می‌دهند، مرور نماید.

در این مکان  آلات موسیقی و طبل، فلوت، چنگ، نی انبان که ساخته شده از پوست بز است و سایر آلات محلی که در مناسبتهای بزمی به کار می‌رفتند، و همین طور خنجرهای‌ معروف به هنجر‌ بیشتر قابل توجه هستند و همچنین شمشیرها، نیزه‌ها، کمانها‌ و پیکانها، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه‌ها و تبرها به نمایش گذاشته می‌شوند.در نزدیکی این موزه یک خیمه که نمونه ای از یک خانه تابستانی عربی است و قایقهای‌ محلی  وجود دارد.

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

برج خلیفه دوبی :

برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد. این برج با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۲۸ متر (به گفته سازندگان این برج ارتفاع برج خیلفه تا نوک آنتن آن به بیش از یک کیلومتر می ‌رسد هر چند تا کنون ارتفاع واقعی این برج اعلام نشده ‌است چرا که با اصرار اماراتی‌ ها طول این برج در زمان ساخت افزایش یافت و از اعلام اولیه فراتر رفت)، در حال حاضر عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ گشایش یافت. این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌ باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌ است. گل صحرایی اصلی ‌ترین ایده‌ ی طراحی برج دبی را به معماران آن داده ‌است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها می‌ دهد ، همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است.

********زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی********

 

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

اتوبوس شگفت انگیز دبی:

این وسیله نقلیه در خشکی بصورت یک اتوبوس عمل می کند و در آب بصورت یک اتوبوس دریایی حرکت می کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بوداین تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این رودخانه می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز در این اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار خواهد داد .

********زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی********

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

پالم‌ جمیرا‌:

پالم‌ جمیرا‌ یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.جزایر پالم‌ جزایر مصنوعی در دبی،در امارات‌ متحده عربی هستند .این جزایر بزرگترین پروژه‌های احیاء زمین در جهان به شمار می‌آیند که در آنها، بزرگترین جزایر مصنوعی جهان احداث خواهد شد. این جزایر توسط املاک نخل احداث گردید.این جزایر پالم‌ جمیرا‌، پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ نام دارند.این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه‌اندازی شدند.

پالم‌ دیره از تقریباً 1 میلیارد متر مکعب‌ تخته سنگ و ماسه تشکیل خواهد شد. کلیه مصالح از معادن امارات‌ متحده عربی استخراج خواهند شد. بین این سه جزیره بیش از یکصد هتل لوکس‌، ویلاها‌ و آپارتمانهای‌ ساحلی مسکونی، تفرجگاههای‌ ساحلی، پارکهای‌ تفریحی‌ آبی، رستورانها، مراکز خرید، امکانات ورزشی و چشمه‌های آب معدنی درمانی وجود خواهد داشت.

پالم‌ جمیرا‌ به شکل یک درخت نخل است که از یک تنه ، یک تاج با 17 ساقبرگ‌ و یک جزیره هلالی پیرامون که به شکل یک موج شکن 11 کیلومتری است، تشکیل می‌شود. این جزیره 5 کیلومتر در 5 کیلومتر بوده و مساحت کل آن بیشتر از 800 زمین فوتبال است. تاج با یک پل 300 متری به منطقه اصلی متصل می‌شود و هلال با یک تونل‌ زیر دریا به بالای نخل وصل می‌گردد. این جزیره به عنوان‌ “هشتمین عجایب جهان”‌ شناخته شده است.

********زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی********

 

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

برج العرب

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی برج العرب است.این هتل مجلل در دبی واقع شده است . ارتفاع این هتل 321 متر است این هتل جزء منحصر بفرد ترین هتل های دنیا است این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قراردارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد . این هتل اتاق های معمولی ندارد بلکه متشکل از 202 سویت دوبلکس است .کوچکترین سویت آن 169 مترمربع وبزرگترین آن 780 متر مربع است و یکی از گرانترین هتل های دنیا می باشد . یکی از رستورانهای این هتل به نام المنتهی به معنی بلندترین در ارتفاع 200 متری از سطح خلیج فارس قراردارد با آسانسور پانورما قابل دسترسی است .


********************

زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی

پارک آبی وادی وحشت دبی:

با بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند.یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته ترین پارک آبی دنیا در انتظار شماست. این پارک با مساحتی حدود 5 هکتار مابین هتل مشهور برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار دارد.

پارک آبی وایلد وادی به شکلی طراحی گردیده تا ساعتهای مدیدی از لذت و هیجان را به جستجوگران هیجان و همچنین خانواده ها تقدیم نماید. با بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. طراحی هنرمندانه وسیله ها شامل هشت سرسره آبی انفجاری و دو بخش موج سواری در این پارک، هیجان فوق العاده ای را برای تمامی سنین به همراه می آورد.

شما می توانید حالت بی وزنی را در قسمت سرسره سرعت در حالت سرخوردن با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بدون دیدن کوچکترین آسیبی تجربه نمایید. این سرسره بلندترین و پر سرعترین سرسره دنیا (بغیر از آمریکای شمالی) می باشد که یک سقوط نفس گیر 33 متری همراه با یک آبشار به عمق وادی را برای شما خلق می نماید. این پارک بر اساس افسانه قدیمی سندباد طراحی گردیده است. نوع طراحی و توجه به جزئیات مانند خلق شخصیت های کارتونی برای کمک کردن به ساختار موضوع باعث گردیده تا این پارک آبی، جایزه بهترین طراحی و ارائه پارک های آبی را از طرف انجمن نوآوری در ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص دهد.