پارس ناز پورتال

پاسخ دانشمندان به درخواست این دختر کوچک! (+عکس)

پاسخ دانشمندان به درخواست این دختر کوچک! (+عکس)
به دنبال نامه یک دختر هفت ساله استرالیایی به دانشمندان و مطرح کردن درخواست ساخت یک اژدها برای وی، سازمان علمی این کشور از وی برای شکست تلاشهای علمی هشت دهه گذشته به منظور تولید اژدها یا تخم اژدها عذرخواهی کردند.سازمان علمی استرالیا با استفاده از چاپ سه بعدی یک اژدها ماده برای دختر هفت ساله ای که طی نامه از آنها درخواست ساخت یک اژدها کرده بود ساخته اند. دانشمندان این اژدهای آبی و خاکستری را با استفاده از چاپ سه بعدی تولید و آن را برای سوفی لستر در بریسبین ارسال کردند.
 


ملیسا لستر مادر سوفی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت که این اژدهای زیبا موجب شد که سوفی فریادهایی از شادی سردهد.سازمان علمی، تحقیقات صنعتی و علمی مشترک المنافع در استرالیا طی بیانیه ای اعلام کرد: امروز ساعت 9:32 دقیقه یک اژدها متولد شد. ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم و کاری نکنیم، از این رو یک نسخه سه بعدی از اژدها تولید کردیم و از همه اینها گذشته ما به سوفی قول دادیم که این مسئله را بررسی می کنیم.

براساس درخواست سوفی، این اژدها بی دندان نام دارد و مدل آن از اژدها انیمیشن" چگونه اژدهای خود را تربیت کنید" شرکت دریم ورکس ساخته شده است.هفته گذشته سوفی نامه ای به این سازمان ارسال کرده و از آنها خواسته بود برایش یک اژدها بسازند. متن نامه سوفی به این قرار است: سلام دانشمندان دوست داشتنی، اگر بتوانید دوست دارم که برایم یک اژدها بسازید، اما اگر نمی توانید اشکال ندارد. اگر دختر باشد اسم آن را بی دندان می گذارم و اگر پسر باشد اسم آن را استوارت خواهم گذاشت.

 

پاسخ دانشمندان به درخواست این دختر کوچک! (+عکس)

این سازمان در پاسخ به نامه سوفی نوشته بود که نمی تواند یک اژدها با نفس آتشین بسازد.این درحالی است به دنبال توجه رسانه ای بین المللی به این موضوع، سازمان علمی استرالیا یک اژدها از گونه " Seadragonus giganticus maximus " با چاپ سه بعدی تهیه کرد.همچنین کارگردان فیلم " چگونه اژدهای خود را تربیت کنید" با سوفی تماس گرفته و از وی پرسیده است که چرا اژدهای بی دندان را دختر می داند، آنها علاقمند شده بودند بدانند که چرا بی دندان دختر است.
 
 
 
منبع:مهر نیوز