پارس ناز پورتال

چند نکته که بین شما و کاهش وزن تان ایستاده است!

مجموعه : رژیم و تغذیه
چند نکته که بین شما و کاهش وزن تان ایستاده است!
 
شش عامل اصلی که بین شما و رسیدنتان به وزن ایده آل و کاهش وزن ایستاده است را ذیلا شرح می دهیم:

شما افسرده هستید:

بسیاری از داروهای ضد افسردگی باعث افزایش وزن ، پس اگر شما افسرده هستید و برای درمان آن قرص مصرف  می کنید، با گذشت مدتی ، انتظار دیدن و افزایش وزن ۵ تا ۱۵ پوندی را داشته باشید.اگر شما قرص مصرف نمی کنید هم دچار مشکل اساسی هستید! شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احساس افسردگی می تواند منجر به افزایش وزن در شما شود در واقع افسردگی سبب کاهش تحرک و افزایش میل شما به خوردن شیرینی جات و چربی ها می شود.

افزایش سن شما

افزایش سن شما سبب می شود که سوخت و ساز بدنتان به شکل قابل توجهی کاهش یابد راه حل مناسب اینست که با خوردن پروتئین بدون چربی باعث می شود بدن شما برای سوزاندن کالری کارآمد تر شود. از طرفی با ورزش بیشتر می توانید سوخت و ساز و متابولیسم خود را افزایش دهید. همچنین کاهش کربوهیدارت ها برای شما مفید است زیرا این مواد سریعا در بدن شما ذخیره می شوند

روده شما کند است:

مسائل مربوط به دستگاه گوارش ، از جمله حرکات روده کند ممکن است سبب افزایش وزن و جلوگیری از عدم کاهش وزن شما شود. دکتر هدوا می گوید . ” در حالت ایده آل ، شما می خورید ، و پس از آن – یک ساعت یا کمی بیشتر از آن – شما باید اجابت مزاج داشته باشید او می افزاید یک تا دوبار در روز نیز همچنان شما را در مرحله سالم حفظ می نماید. کم آبی بدن و یا مصرف کم فیبر و یا حتی مشکلات روده می تواند روی آن تاثیر بگذارد.

اگر یبوست تنها نشانه شما در مشکلات روده ای است ، پس تلاش کنید پروبیوتیک مصرف نمایید ( ماست پروبیوتیک در بازار موجود است)  که می تواند به درست کاری دستگاه گوارش شما کمک کند.  آب کافی در بدن به همراه یک رژیم غذایی مملو از غذاهای غنی از فیبر نیز می تواند به تسهیل آن کمک کند. اگرچه ممکن است کم کاری تیرویئد و یا مشکلات عصبی علت اصلی آن باشد.