پارس ناز پورتال

وفاداری شگفت انگیز این سگ به صاحب مرده اش + عکس

وفاداری شگفت انگیز این سگ به صاحب مرده اش + عکس
حدود پنج سال است که سگی در کشور بولیوی در گوشه‌ای از خیابان منتظر صاحب خود می‌شود. نام این سگ بر گرفته از یک سگ ژاپنی است که انتظار کشیدن برای صاحبش او را به نماد وفاداری تبدیل کرد. صاحب سگ بولیویایی که هاچی نامیده می‌ شود، دانشجویی بود که همواره با موتور رفت و آمد می‌کرد. پس از آنکه او در حادثه‌ای در خیابان جان سپرد، این سگ وفادار هر روز به آن محل می‌آید و منتظر صاحبش می‌شود.بر اساس گزارش روزنامه محلی این شهر "La Opinion" مردم ساکن این خیابان تحت تاثیر وفاداری این سگ قرار گرفته‌اند و از او مراقبت می‌کنند و به او غذا می‌دهند.
 

 
مردم خیابان "Papa Paulo" می‌گویند که این خیابان دیگر به خانه "هاچی" تبدیل شده است.به گفته‌ی یکی از خانم‌هایی که در آن خیابان روزنامه می‌فروشد، این سگ هر روز به محل وقوع حادثه می‌آید و در آن‌جا برای صاحبش زوزه می‌کشد.هاچی برگرفته از "هاچیکو"نام این سگ بولیویایی از یک سگ ژاپنی به نام "هاچیکو" برگرفته شده است. "هاچیکو" پس از مردن صاحبش به مدت ۹ سال به ایستگاه قطار می‌‌رفت؛ جایی که هر روز صاحبش از سر کار به خانه بر می‌گشت.
 

وفاداری شگفت انگیز این سگ به صاحب مرده اش + عکس
 
هاچیکو سگ نر سفید رنگی بود که در سال ۱۹۲۳ در استان آکیتا در کشور ژاپن به دنیا آمد. صاحب این سگ یک پروفسور بود که در دانشگاه توکیو کار می‌کرد و برای رفتن به دانشگاه هر روز به ایستگاه قطار شیبوئی می‌رفت.به گزارش پارس ناز هاچیکو هم هر روز پس از اتمام کار صاحبش به این ایستگاه به دنبال او می‌رفت. اما حتی پس از اینکه این پروفسور در گذشت، هاچیکو هر روز به ایستگاه قطار می‌رفت و در آنجا منتظر پروفسور می‌ شد.
 

وفاداری شگفت انگیز این سگ به صاحب مرده اش + عکس
 
تمامی افرادی که در آن خیابان بودند و کار می‌کردند برای هاچیکو غذا می‌آوردند و از او مراقبت می‌کردند. روزی نبود که هاچیکو از این کار دریغ کند، تا زمانی که خود او نیز از دنیا رفت.به گزارش پارس ناز پس از آن، هاچیکو به نماد وفاداری در کشور ژاپن تبدیل شد. سپس در ایستگاه قطار شیبوئی به عنوان یادبود از او مجسمه‌ای برنزی ساخته شد.


اختصاصی پارس ناز