پارس ناز پورتال

حکم ده سال زندان برای جین جهادی در آمریکا + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
حکم ده سال زندان برای جین جهادی در آمریکا + عکس
یک زن ۵۰ ساله آمریکایی به اتهام دست داشتن در توطئه‌ای برای به قتل رساندن یک کاریکاتوریست سوئدی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. این زن که به اسلام گرویده و خود را "جِین جهادی" می‌نامید، در سال ۲۰۰۹ بازداشت شد. دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا کالین لاروز ۵۰ ساله را به اتهام توطئه برای کشتن لارس ویلکس، کاریکاتوریست سوئدی، مقصر شناخته و به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. این کاریکاتوریست سوئدی در سال ۲۰۰۷ طرحی را از پیامبر اسلام کشیده بود که اعتراض گسترده مسلمانان در جهان را برانگیخت.

اسلام‌گرایان افراطی در عراق جایزه‌‌ای ۱۰۰ هزار دلاری برای قتل لارس ویلکس تعیین کرده بودند.به گفته قضات دادگاه آمریکائی مدارک و شواهد اثبات می‌کنند که خانم لاروز که به اسلام گرویده و خود را "جین جهادی" نامیده بود، در سال ۲۰۰۹ در توطئه‌ای با هدف به قتل رساندن لارس ویلکس دست داشته است.وی به همراه یک زن آمریکایی دیگر از سوی یک اسلام‌گرای افراطی ساکن ایرلند برای اجرای این توطئه به کار گرفته شد. اما شش هفته بعد وی از عضویت در این گروهک تروریستی ایرلندی انصراف داد. دادستانی گفته است که دلیل این اقدام وی "ناامیدی‌اش از عدم آمادگی همدستانش برای مذاکره" بوده است.

 


کالین لاروز پس از بازگشت به آمریکا خود را به پلیس معرفی کرد اما خبر بازداشت وی تازه چند ماه بعد و در پی دستگیری همدستانش در ایرلند، علنی شد. پیش‌تر دادستانی تقاضای حبس ابد را برای "جین جهادی" درخواست کرده بود، اما دولت آمریکا به دلیل همکاری مناسب وی با بازرسان خواستار تخفیف در مجازات او شد. از آنجایی که خانم لاروز از چهار سال پیش در زندان به سر می‌برد، در صورت داشتن رفتار مناسب می‌تواند چهار سال دیگر آزاد شود.

او در دادگاه به گناهان خود اقرار کرده و گفته است که در زمان عضویت در گروهک تروریستی "از صبح تا شب دیوانه‌وار در فکر جهاد" بوده و در خلسه به سر می‌برده است. وی همچنین اضافه کرده است که دیگر نمی‌خواهد در عملیات جهادی شرکت کند.قضات دادگاه پذیرفتند که این زن آمریکایی چندین بار در زندگی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته و بسیار تنها بوده است. پدر وی در دوران کودکی چندین بار به او تجاوز کرده که منجر به فرار او از خانه در سن ۱۳ سالگی شده است. او پس از فرار به تن فروشی روی آورده و مبتلا به اعتیاد شدید به مواد مخدر شده بود.قرار است در این هفته رأی دو تن از متهمان دیگر این پرونده نیز صادر شود.