پارس ناز پورتال

ساخت توالت های دوقلو جنجالی شد

ساخت توالت های دوقلو جنجالی شد
   
عکسی از یک توالت مشترک در روسیه، در شبکه‌های اجتماعی طوفانی از واکنش به راه انداخته است.در این عکس دو کاسه توالت دیده می‌شوند که کنار هم و بدون دیوار حایل کار گذاشته شده‌اند.این عکس که روز گذشته دوشنبه ۳۰ دی در روسیه منتشر شده، حتی مورد توجه رهبر مخالفان دولت، آلکسی ناوالنی، قرار گرفته است.آقای ناوالنی با بازنشر این عکس که در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته شده بود، نوشته است: این توالتی است در بخش ویژه خبرنگاران مجموعه المپیک زمستانی ساخته شده؛ محلی که با صرف یک و نیم میلیارد روبل (معادل ۴۵ میلیون دلار) احداث شده."

کاربران توییتر واکنش‌های متفاوتی به این عکس نشان داده‌اند. در یک توییت طنزآمیز، کاربری با اشاره به قوانین روسیه درباره حضور همجنس‌گرایان در المپیک زمستانی که واکنش‌های بین‌المللی در پی داشت، نوشته: این چنین است پاسخ روسیه به نیازهای اقلیت‌های جنسی.مرکز ویژه خبرنگاران در محل برگزاری المپیک زمستانی سوچی، حدود دوسال پیش احداث شده و پیمانکار آن ادعا می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین بنایی است که تاکنون برای گزارشگران مسابقات ورزشی در جهان ساخته شده است.

با وجود واکنش‌ها به این عکس، احداث توالت‌هایی مشترک در روسیه قدمتی طولانی دارد.نیکیتا لیخاچف، روزنامه نگار روس در وبلاگ خبری تی‌ژورنال مجموعه ای از تصاویر مربوط به این توالت‌های جمعی را منتشر کرده است که در آنها کار گذاشتن دو یا چند کاسه توالت در کنار هم و بدون دیواری حایل مشاهده می‌شود.المپیک زمستانی ۲۰۱۴ از هفتم ماه فوریه در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود. المپیک زمستانی گذشته در شهر ونکوور کانادا برگزار شد و رکوردی جدید از کیفیت میزبانی این مسابقات بر جای گذاشت. دولت روسیه تلاش می‌کند تا با باشکوه برگزار کردن المپیک امسال توجه‌ها را به این کشور جلب کند.