پارس ناز پورتال

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)
پزشکان سال های بسیار درس می خوانند تا بتوانند در رشته ای متخصص شده و مشغول به کار شوند چرا که در آینده جان انسان های دیگر دست آن ها خواهد بود. با همه سخت گیری ها بازهم دنیای پزشکی گاهی دچار شوک های بزرگی میشود و آن ناشی از اشتباهات باورنکردنی است که گاهی باعث مرگ دیگر انسان ها نیز می شود.

1.اشتباهات پزشکی

در بسیاری از مشاغل افراد در چند قسمت مختلف مشغول به کارند و در حوزه پزشکی این امر به مراتب بیشتر است و گاهی برخی از پزشکان در چندین داروخانه و بیمارستان کار می کنند این در حالی است که امار ها نشان می دهند سالانه تنها 44000 نفر بر اثر اشتباهات پزشکی جان هود را در امریکا از دست می دهند و پرشکان با محدود کردن کارهای خود باید وقت بیشتری را برای بیمارانشان بگدرانند و بیشتر به جنبه علمی تا مادی توجه داشته باشند زیرا نجات جان انسان ها تنها بر عهده ان هاست.

 

 
2.رشوه

درست مانند سیاست،حرفه پزشکی نیز با قدرت پردازش می کند و قدرت به معنی دریافت رشوه برای بیشتر وقت گذاشتن و اهمیت دادن به مسایلی خاص است.امار ها نشان می دهند برخی از پزشکان ختی رشوه مدیریت هتل 5 ستاره و یا کشتی های ابر غول را از بیماران خود دریافت می کنند از این رو با صرف وقت کمتری برای بیماران دیگرشان جان ان ها را به خطر می اندازند از این رو همیشه پزشکی مطمئن و لایق انتخاب کنید.باهات باورنکردنی است که گاهی باعث مرگ دیگر انسان ها نیز می شود.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)

 
3.اهداف واقعی

یکی از جنبه های اساسی برای راه اندازی هر کسب و کاری اهمیت دادن به جنبه مالی ان است و هر فردی که وارد حوزه پزشکی می شود بیشتر هدف خود را باید نجات جان انسان ها بداند و اگر تنها هدف او کسب درامد در این حوزه باشد مغز او حداکثر تلاش خود را برای فراگیری علم پزشکی انجام نمی دهد و کارفرمایان و مدیران بیمارستان ها باید توجه ویژه ای به حقوق پرستاران داشته باشند زیرا بر طبق اخرین امار بیش از 93 درصد از فشار های روانی در حوزه پزشکی در پرشتاران است زیرا مدت زمان بیشتری را با بیماران در شرایط سخت می گذرانند.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)


4.تجویز انتی بیوتیک ها

تا به حال با پزشکانی برخورد داشته اید که به دلیل ابتلا به انفولانزا و ویروسی برای شما طوماری از انتی بیوتیک ها را تجویز کنند؟اگر جوابتان بله است بد نیست بدانید انتی بیوتیک ها باعث ایجاد یک پدیده وحشتناک در بدن شما می شوند و بهترین پزشکان دنیا امروزه در موارد خاص ان را برای بیمارانشان تجویز می کنند پس هوشیار باشید زیرا این ساده ترین راه شناسایی یک پزشک معتبر و قابل اطمینان است.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)


5.تسکین دهنده های مخدری

امروزه جراحان دنیا بعد از بهوش امدن بیماران به دلیل درد فراوانی که دارند تزریق تسکین دهنده های درد را تجویز می کنند اما این کار خطرناک حال مریض را بدتر می کند وعارضه های جانبی شدیدی را در سال های بعد برای بیمار به وجود می اورند و در یک مطالعه گسترده، مجله انکولوژی بالینی نشان داد که کمتر از یک سوم از مواد مخدر تجربی اثرات مفید آن در بیمار دارند، در حالی که دو سوم حداقل یک عارضه جانبی شدید دارند و زندگی فرد را تهدید می کنند.


6.جراحی غیر ضروری

پزشکان همواره باید مبنای کار خود را جوری قرار دهند که جراحی و اتاق عمل اخرین راه حل و چاره برای بیمار و شانس درمان او وجود باشد و این در حالی است که سالانه تعداد زیادی از بیماران با درمان های ساده بهبود می یابند اما پزشکان برای دریافت پول بیشتر ان ها را به زیر تیغ جراحی می فرستند.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)


7.غفلت

در سال 2012 ،36000 نفر بر به خاطر شکایت از پزشکشان ان ها را به دادگاه کشاندند و غفلت در حوزه پزشکی (دادن داروی اشتباهی به بیمار،تجویز درمان های دیگرو …)باعث مرگ و میر تعداد زیادی از بیماران شده است.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)
 

8.تنبلی

برخی از پزشکان تنها به دلیل تنبلی باعث مرگ و میر بیماران زیادی شده اند و در موارد نادری مانند فراموش کردن گرفتن فشار خون و یا اندازه گیری قند خون و یا شستن دست و …. پزشکان و پرستاران زیادی جان بیماران زیادی را به خطر انداخته اند.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)
 

9.کشتن از سر ترحم

گاهی اوقات در اتاق جراحی پزشکان با مسایلی مانند وجود نداشتن هیچ راهی برای بیماران و یا به اغما رفتن بیماران روبرو می شوند و از این رو بر اساس یک مرگ طراحی شده بیمار را از بین می برند و برای اینکه خانوادشان سال ها پشت در اتاق سی سی یو نمانند ان ها را می کشند.


10.پرهیز از صحبت کردن با بستگان بیماران
پزشکان اغلب از صحبت کردن در برابر همکاران یا بیمارستان ، طفره می روند و به جای هشدار دادن و اگاه کردن والدین بیمار از وضعیت بیمارشان اوضاع را خوب جلوه می دهند و برای انکه بستگان به پزشکشان استرس وارد نکنند و مزاحم او نشوند با والدین بیمار کمتر روبرو می شوند.

اشتباهات عجیب پزشکان در جهان! (+عکس)
 
 
 
باشگاه خبرنگاران