پارس ناز پورتال

عکس رزیتا غفاری به همراه همسر و دخترش مصاحبه

مجموعه : اخبار سینما
عکس رزیتا غفاری به همراه همسر و دخترش مصاحبه

عکس رزیتا غفاری به همراه همسر و دخترش

 دوست‌داشتنی‌ترین و جوان‌ترین بازیگرانی است كه طی این سال‌ها در سینما و تلویزیون ایران درخشیده، بازیگری كه همه از او و فیلم‌هایش خاطراتی فراموش‌ناشدنی در گوشه‌های ذهنشان دارند؛

 

فیلم‌هایی كه بخشی از آنها یك دنیا خاطره با خود دارد «رزیتا غفاری» از سال 72 با بازی در سریال تلویزیونی «در پناه تو» پس از آن «در قلب من» در ذهن‌ها ماندگار شد و در كارنامه كاری‌اش «پشت پرده مه»، «شوكران»، «روزهای زیبا» و «ملاصدرا» می‌درخشد كه این روزها در سریال تلویزیونی «تبریز در مه» به كارگردانی محمدرضا ورزی ایفای نقش می‌كند.

 

وی متولد تهران در سال 51 است كه تحصیلاتش را در زمینه كارگردانی تئاتر و سینما به اتمام رسانده و طریق آشنایی‌اش با بازیگری دانشكده محل تحصیلش بوده است. گفتنی است این مصاحبه در كنار همسر هنرمندش عباس صالحی «طراح گریم» و دختر 5 ساله‌شان «تارا» انجام گرفته است. امیدواریم از مطالعه این گفتگوی خانوادگی لذت ببرید…

 

به كار دیگری فكر نمی‌‌كنم

در كنار بازیگری، كارگردانی تئاتر و كارگردانی انیمیشن انجام داده‌ام، و به شغل دیگری فكر نمی‌كنم، در حال حاضر هم علاوه بر این‌كه در دو سریال تلویزیونی با نام‌های «سی‌امین روز» و «تبریز در مه» بازی كردم در یك كار تئاتر كه برای بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر ترتیب گرفته نیز ایفای نقش می‌كنم.

 

بیوگرافی عباس صالحی (همسر رزیتا غفاری)

 

عباس صالحی، همسر رزیتا غفاری تحصیلاتش را در زمینه طراحی به پایان رسانده و در حال حاضر شغل اصلی‌اش طراح گریم است. چند سالی خارج از ایران زندگی می‌كرده او علاقه خاصی به تئاتر دارد و به كارش عشق می‌ورزد. او می‌گوید: «اگر شرایط كاری در زمینه دیگری برایم فراهم شود، باز هم ترجیح می‌دهم كه همان طراح گریم باقی‌بمانم چون عاشقانه شغلم را دوست دارم.»

 

خانواده‌ام علاقه‌ای نداشتند

در رشته كارگردانی تئاتر تحصیل كردم و به دلیل علاقه‌ای كه به بازیگری داشتم تصمیم گرفتم بازیگری را به عنوان شغل آینده‌ام انتخاب كنم. در ابتدا بنا به دلایلی خانواده تمایل نداشتند كه بازیگری را به عنوان شغل انتخاب كنم، اما پس از مدتی كه با این محیط شناخت پیدا كردند و متوجه علاقه‌ام به بازیگری شدند و همچنین شناختی كه نسبت به من داشتند، نه تنها مانع انتخابم نشدند، بلكه تشویق‌هایشان هم شامل حال من شد.

فیلمنامه برای من مهم است

به واقع از مهم‌ترین دلایل من برای بازیگری، خوب بودن متن، گروه و فیلمنامه است و اگر فیلمنامه ضعیفی برای سینما یا تلویزیون به من پیشنهاد شود، قبول نمی‌كنم. با توجه به این‌كه در این اواخر پیشنهاد چند كار سینمایی داشتم كه با معیارهای من مطابقت نداشت، با این حال بازی در ژانرهای مختلف را دوست دارم تجربه كنم و ترجیح می‌دهم كه در یك ژانر ثابت نمانم.

 

مربی اسكی

از ابتدا ورزش جزیی از زندگی‌ام بود و سالیان طولانی است كه عضو فدراسیون بین‌المللی اسكی و مربی اسكی هستم چرا كه من به ورزش بسیار اهمیت می‌دهم، ولی از زمانی كه ازدواج كردم و تارا به دنیا آمده تا حدودی انجام این‌گونه كارها برای من سخت‌تر شده چون به عقیده من قبل از ازدواج فرصت رسیدگی به این امور بیشتر است.

 

مادر و همسرم بهترین منتقدانم

خانواده‌ام حتی پس از ازدواجم، پیگیر كارهایم هستند. هنوز مانند روزهای اول كارم با تشویق‌هایشان، من را دلگرم می‌كنند و به یقین می‌توانم بگویم، مادرم یكی از بهترین منتقدانم است و با دید منتقدانه و جدیت بسیار، فیلم‌هایم را دنبال می‌كند تا به درستی درباره آنها نظر بدهد. گفتنی است پس از این‌كه با عباس صالحی ازدواج كردم، او بهترین مشاور و منتقدم شده است.

 

كار ما از یك جنس است

صالحی در ادامه گفت: به دلیل معیارهایی كه در ذهنم بود، نسبت به دوستان هم‌سن و سال اطرافم دیرتر به فكر ازدواج افتادم، اما رزیتا كامل‌كننده انتخاب و معیارهایم بود، در واقع با همسر آرمانی كه در ذهنم داشتم، ازدواج كردم و به دلیل اشتراك ما در كار هنری و هم جنس بودن كارمان، قدرت درك بیشتری از زندگی و مسایل و مشكلات یكدیگر داریم.

 

در چند سال زندگی مشترك یاد گرفتیم، كارها را به نوعی تقسیم كنیم كه در نبود یكی از اعضای خانواده، زندگی روال عادی خود را طی كند و تا حد توانایی در امور خانه و زندگی همراه او هستم.

 

سختگیر در كارهای همسرم

رزیتا را در كارهایش بسیار تشویق می‌كنم، به خصوص زمانی كه كاری فوق‌العاده از او ببینم، تا حدوی واقع‌بین و سختگیر هستم، اگر یك مورد یا نقص كوچكی هم داشته باشد، بدون ملاحظه با او در میان می‌گذارم و او هم انتظار دارد كه با راهنمایی‌هایم به او كمك كنم تا به نتیجه دلخواهش برسد.

 

من و رزیتا علاوه بر همكاری در زندگی خصوصی همفكری زیادی داریم و به همراه «تارا» یك زندگی راحت و بی‌دغدغه تشكیل داده‌ایم. هدف ما فراهم كردن زندگی «آرام» است كه با عنایت خداوند زندگی بسیار آرامی داریم.

 

تعلل و همكاری مضاعف در زنگی

پدر و مادر هنرمند برای فرزندشان آرزوهای زیادی دارند. صالحی در این باره می‌‌گوید: «به دلیل این‌كه تربیت، به یك برنامه‌ریزی و زمان‌بندی طولانی احتیاج دارد قطعا مسایل كاری در تربیت فرزندمان تاثیر نمی‌گذارد و انتخاب یك همسر بازیگر و پذیرش موقعیت شغلی آن، نشان می‌دهد كه این زندگی مشترك نیاز به تعادل و همكاری مضاعفی نسبت به زندگی زوج‌های دیگر دارد، تلاش ما بر این است كه «تارا» بهترین راه را انتخاب كند، و راه انتخاب برای او آزاد است.» باید اشاره كنم هنر رشته‌ای است كه من و مادرش، مطمئنا او را تشویق می‌كنیم آن را دنبال كند.

 

كانون سبز خانواده دو هنرمند

رزیتا غفاری و عباس صالحی در پایان گفتگو و در رابطه با بنیان خانواده و نقش تارا دختر شیرین زبانشان در زندگی عنوان كردند: «كانون خانواده سه نفره ما بسیار سبز است به خصوص با پیوستن تارا به جمع ما، زندگی رنگ تازه‌ای به خودش گرفته و امیدهای ما به زندگی بیشتر شده حضور تارا در زندگی مشترك‌مان نعمت و بركت است و ما را در برابر سختی‌ها صبورتر و گذشتمان را در زندگی بیشتر كرده‌ است. به عقیده ما زندگی با حضور فرزند، كامل‌تر می‌شود.»

 

تارا بركت زندگی ماست

غفاری در ادامه می‌گوید: «از زندگی من با عباس صالحی 12 سال می‌گذرد كه حاصل این زندگی مشترك «تارای» 5 ساله ماست، همسرم طراح گریم است و از طریق یكی از كارهای سینمایی كه با ایشان داشتم، با او آشنا شدم… پس از تولد تارا، بركت و نعمت بیشتری به زندگی ما آمده و كانون خانواده سه نفره ما منسجم‌تر شده است.»

 

پای سفره هفت‌سین در غربت

شاید به یادماندنی‌ترین خاطرات ما مربوط به عید نوروزهایی باشد، كه خارج از ایران و در كانادا زندگی می‌كردیم زمانی كه ما از دوستان و اقوام دور بودیم و سه نفره، عید نوروز را با سین‌های زیبایش خاطره كردیم و با همان سنت ایرانی و عشق به سال جدید در كنار سفره هفت‌سین حال و هوای ایران را در ذهنمان زنده می‌كردیم. پیشاپیش من و رزیتا نوروز باستانی را به ایرانیان تبریك می‌‌گوییم.

 

همسرم دوست خوبی برای من است

«رزیتا غفاری» درباره زندگی مشتركش با «عباس صالحی» می‌گوید: «همسرم در زندگی همراه و كمك بسیار خوبی است و همین همكاری و حس صمیمیت مشترك ما با هم، باعث شده كه هر لحظه از زندگی‌مان با خاطرات قشنگی همراه شود. عباس قبل از این‌كه یك همسر مهربان و دلسوز برای من باشد، یك دوست خوب برایم است.»

 

«تبریز در مه» و جذابیتش

از غفاری در مورد نقشش در سریال تلویزیونی «تبریز در مه» پرسیدیم. او نقشش را این‌گونه توصیف كرد: «نقش ریحان در مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» به كارگردانی محمدرضا ورزی را به دلیل خوب بودن آن خیلی دوست دارم شخصیت نقش از ابتدا برایم مشخص بود به دلیل جای كار زیاد و جذابیتش این نقش را انتخاب كردم و به اندازه توانم با نقش ریحان ارتباط خوبی برقرار كردم.»

 

از لابه‌لای حرف‌ها

محمدرضا ورزی به من گفت: «اگر هر نقش دیگری به جز ریحان را به تو می‌دادم با قابلیتی كه از تو دیدم، از عهده آن نقش بر می‌آمدی.»

 

در طول ساخت و بازی در سریال «تبریز در مه» با مشكلاتی از جمله سرما و دوری راه مواجه بودیم.

 

به عقیده من هر شخص بازیگری با توجه به توانایی‌های متفاوتش با بازیگر دیگر، به گونه‌ای متفاوت در نقش فرو می‌رود.

 

زندگی در تورنتو و تولد تارا

رزیتا غفاری در رابطه با سال‌هایی كه خارج از ایران زندگی می‌كردند، گفت: در كشور كانادا، شهر تورنتو حدود 5/3 سال زندگی می‌كردیم و دخترم تارا در همان جا به دنیا آمد. زندگی در خارج از ایران برای ما خیلی سخت بود، ولی خودمان را با شرایط آن جا تطبیق دادیم.

 

در آن زمان ایرانی‌های زیادی در تورنتو زندگی می‌كردند كه من و كارهای من را به خوبی می‌شناختند و این موضوع بسیار دلگرمم می‌كرد. پس از این كه همسرم تحصیلاتش را در رشته چهره‌پردازی تمام كرد و دخترم هم بزرگ‌تر شده بود،

 

تصمیم گرفتیم به ایران بازگردیم و من كار هنری‌ام را دوباره آغاز كنم، گفتنی است در مدتی كه در شهر تورنتو زندگی می‌كردیم به من هم به همراه همسرم تحصیل كردم و در یكی از دانشكده‌های مهم آن شهر، مدركی در زمینه سینما، تئاتر و تلویزیون گرفتم.

 

بهترین خاطره زیارت خانه خدا

عباس صالحی یكی از بهترین و تاثیرگذارترین خاطرات سال 89 را علی‌رغم موارد دیگری، كه شاید برای او ناخوشایند بود. زیارت خانه خدا دانست و گفت: این شانس را پیدا كردم كه به خانه خدا و مدفن حضرت رسول(ص) مشرف شوم و خداوند راشاكرم كه این توفیق را داشتم كه از نزدیك زیارت كنم و امیدوارم كه این شانس دوباره به من رو كند.

 

كدبانوی ایرانی

رزیتا غفاری مثل خیلی از زنان ایرانی كدبانویی كامل است، دستپخت خوبی دارد و غذاهای خوشمزه‌ای هم درست می‌كند. سال گذشته همكاران ما در مجله آشپزی خانواده‌سبز، با او یك گفتگوی خواندنی انجام دادند كه به گوشه‌هایی از آن اشاره می‌كنیم، جالب است بخوانید. او در منزلش برای همكاران ما یك دسر خوشمزه طالبی هم درست كرده بود.

 

فكر نكنید كه هنرپیشه‌ها غذا درست نمی‌كنند. «قورمه‌سبزی اولین غذایی بود كه پس از ازدواجم درست كردم(می‌خندد) از آنجایی كه خیلی نگران بودم مبادا قورمه‌سبزی بسوزد، مدام به آن آب اضافه می‌كردم و این باعث آبكی شدن آن شد.»

 

مسلـما غذاهای ایرانی بهتر از غذاهای فرنگی است چون به نظر من سالم‌تر و خوشمزه‌تر هستند و وقت بیشتری برای پختن آنها صرف می‌شود.همسرم در خانه غذا می‌پزد و در آشپزی نیز به من بسیار كمك می‌كند،

 

من از او خیلی آشپزی یاد گرفتم، از آنجایی كه من كار بیرون را انجام می‌دهم همسرم نیز در كارخانه بسیار به من كمك می‌كند، بارها پیش آمده كه من 40-50 مهمان داشته‌ام و سركار بودم، اما وقتی به خانه بازگشتم غذای مهمانان حاضر بود و آنها توسط همسرم به بهترین نحو پذیرایی شده بودند.