پارس ناز پورتال

گوگل هم به صف همجنسگرایان پیوست (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
گوگل هم به صف همجنسگرایان پیوست (عکس)
گوگل که به مناسبت‌های مختلف آرم موتور جست‌وجوگر خورد را تغییر می‌دهد، این بار آن‌را به مناسبت المپیک زمستانی سوچی تغییر داده است. این تغییر اما حاوی پیام حمایت از حقوق همجنس‌گرایان است که در روسیه رعایت نمی‌شود.همزمان با آغاز رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در شهر سوچی روسیه، گوگل لوگوی موتور جستجوگر خود را تغییر داده است.در این لوگو، نشان رنگین‌کمان به عنوان سمبل دگرباشان جنسی استفاده شده است. البته نشانه‌ی رنگین کمان به مقاصد مختلفی از جمله صلح‌طلبی و اعتقاد به تنوع عقاید و نوع انسان‌ها نیز استفاده می‌شود.
 


در بخش زیرین آرم نیز بخشی از منشور المپیک نوشته شده است: «تمرین ورزشی از حقوق انسانی است و هر فردی بدون تبعیض باید اجازه ورزش کردن داشته باشد. و این در روح المپیک است که نیازمند درک متقابل با در نظر گرفتن دوستی، همبستگی و جوانمردی است.»صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز و مدارا از جمله مهمترین پیام‌های مسابقات المپیک هستند. از آن‌جا که در میان ورزشکاران نیز مانند همه اقشار دیگر انواع گرایش‌های جنسی وجود دارد، مواضع مقام‌های روسیه به‌عنوان میزبان المپیک زمستانی در مورد همجنس‌گرایان از ابتدا جنجال‌آفرین بوده است.

در روسیه به‌موجب قانون مصوب ژوئن ۲۰۱۳ تبلیغ همجنس‌گرایی در حضور افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، جرم محسوب می‌شود. دفاع از همجنس‌گرایی ممکن است حتی زندان هم در پی داشته باشد.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اخیرا گفت همجنس‌گرایانی که در جریان برگزاری بازی‌های المپیک در سوچی حضور دارند، نگران نباشند. وی در عین‌حال از همجنس‌گرایان خواست "به کودکان نزدیک نشوند.پیوند همجنس‌گرایی و آزار جنسی کودکان در سخنان رئیس‌جمهوری روسیه موجی از انتقاد را در سطح جهانی برانگیخت. از نگاه فعالانی که برای برابری حقوق همجنس‌گرایان مرد و زن تلاش می‌کنند، این سخنان مصداق تبعیض است.