پارس ناز پورتال

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس
 
فائقه آتشين مشهور به خانم گوگوش متولد 1329 خورشيدي در تهران خواننده و بازيگر مشهور ايراني است. وي از محبوب‌ ترين خوانندگان تاريخ موسيقي ايران به شمار رفته و در ساير کشورهاي آسياي ميانه و خاورميانه نيز طرفداران بسياري دارد.در سال هاي دهه؟ هفتاد ميلادي و پيش از انقلاب ايران وي را شاه‌ ماهي موسيقي ايران مي‌ ناميدند. اين لقب بعد از بازگشت وي به آمريکا دوباره بر سر زبانها افتاد و در تبليغات راديو تلويزيوني تور بازگشت از اين نام بسيار استفاده شد.فائقه آتشين در تهران زاده شد. خانواده؟ وي اصالتاً از آذربايجانيهايي بودند که از شوروي به ايران مهاجرت کرده‌بودند. پدر و مادر گوگوش هنگامي که وي 2 سال داشت از يکديگر جدا شدند.گوگوش نامي ارمني براي پسران است.
 

 

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس
 
در کودکي دايه ارمني‌اش او را با اين نام صدا مي‌کرد و بعدها اين نام را به عنوان نام هنري‌اش برگزيد.اما عده‌اي مي‌گويند اين نام را از پسر همسايه ارمني خود گرفته است؛ البته عشق کودکي وي نيز در اين امر بي تاثير نبوده است. اما آن طور که گوگوش در مصاحبه؟ مفصل خود با خانم هما احسان توضيح داده، اين اسم را پدرش براي وي انتخاب کرده، اما اداره؟ ثبت احوال به علت عجيب بودن اين اسم از ثبت آن در شناسنامه؟ نوزاد خودداري مي‌کند و از پدر وي مي‌خواهد که يک اسم ايراني يا عربي براي وي انتخاب نمايد که در نهايت پدر وي نام فائقه را براي نوزاد برمي گزيند. اما در خانه و به طور کلي مکان‌هاي غيررسمي از همان کودکي وي را گوگوش صدا مي‌زنند.
 

 

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس
 

زندگي خصوصي

قبل از انقلاب

او از همان کودکي به همراه پدرش که يک شومن بود، خوانندگي و بازي در فيلم را آغاز نمود و نخستين تجربه هنرپيشگي او در سن هفت سالگي بود. گوگوش بعدها در فيلم‌هايي چون «پرتگاه مخوف» (؟؟؟؟ ميلادي)، «شيطون بلا» (؟؟؟؟) و «پنجره» (؟؟؟؟) ظاهر شد. ترانه‌هاي او که توسط آهنگ‌سازاني چون واروژان و حسن شماعي‌زاده نوشته‌شده و شعرهاي شهيار قنبري در آن به کار رفته بود، براي او موفقيت بزرگي پديد آورد. تا حدي که ساير خوانندگان پاپ زن ايراني به تقليد از سبک او پرداختند. سبک او در دهه هفتاد ميلادي، در اوج شهرتش به عنوان خواننده و هنرپيشه، الگوي زنان ايراني واقع شد که به‌جز گوش سپردن به ترانه‌هاي او، از سبک پوشيدن جامه، ميني‌ژوپ و مدل موي کوتاه او معروف به مدل گوگوشي تقليد مي‌نمودند. و در حال حاضر نيز اکثر مدلهاي قديمي به نام وي ثبت شده است .

پس از انقلاب

با وقوع انقلاب ايران در سال ؟؟؟؟ و برپايي نظام جمهوري اسلامي، موسيقي پاپ و آوازخواني زنان در محافل عمومي ممنوع اعلام شد. با وجود آن‌که اکثر هنرمندان ايراني، مهاجرت از ايران را انتخاب کردند؛ گوگوش که به هنگام وقوع انقلاب در ايالات متحده به سر مي‌برد، به ايران بازگشت. او مدت کوتاهي زنداني شد و سپس گوشه گيري را پيش گرفت.

 

 

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس


شروع دوباره

گوگوش بعد از بيست و يک سال سکوت و گوشه گيري در ايران، در سال ؟؟؟؟ موفق به کسب گذرنامه شد و با خروج از ايران فعاليت هنري خود را با ارائه آلبوم زرتشت که بخشي از آن در ايران به صورت مخفيانه ضبط و در کانادا تکميل و پخش شده بود، از سر گرفت و به انجام سري کنسرتهاي بازگشت پرداخت که با استقبال بي نظير ايرانيان و فارسي زبانان خارج از ايران مواجه شد.وي در سال ؟؟؟؟ آلبوم «آخرين خبر» و در سال ؟؟؟؟ آلبوم «مانيفست» را منتشر کرد که مورد استقبال شديد دوستداران وي قرار گرفت. او بعد از ؟ سال سکوت مجدد، تور سال ؟؟؟؟ آمريکا را آغاز کرد که اولين کنسرت آن در تاريخ ؟؟ سپتامبر در فروم لس‌آنجلس اجرا شد.

 

 

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس


اجراهاي زنده

کنسرت‌هاي دوبي

گوگوش تقريبأ هر سال در شهر دبي، امارات کنسرت برگزار مي‌کند. قيمت بليط کنسرت‌هاي او از ؟؟؟ تا ؟،؟؟؟ درهم (از ؟؟ تا ؟؟؟ هزار تومان)است که باعث شده که کنسرت‌هايش از گران‌ترين کنسرت‌هاي اجرا شده در دبي به حساب آيد. هواداران بسياري از ايران و کشورهاي فارسي‌زبان ديگر، تنها به خاطر ديدن اجراي زنده؟ گوگوش به دبي سفر مي‌کنند. تعداد تماشاچيان برخي از کنسرت‌هاي او در دبي، بيش ؟؟ هزار نفر بوده‌است.

فينال آکادمي موسيقي گوگوش

گوگوش در آخرين قسمت برنامه تلويزيوني آکادمي موسيقي گوگوش ؟؟؟؟، به اجراي ترانه؟ «يه حرفايي»همراه با حاضرين پرداخت.

 

 

بیوگرافی خانم گوگوش +عکس