پارس ناز پورتال

اتفاق عجیب یک کودک در مغزش دندان درآورده است (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
اتفاق عجیب یک کودک در مغزش دندان درآورده است (عکس)
ک کودک چهارماهه آمریکایی اولین انسانی است که در مغز خود دندان درآورده است.این کودک از اهالی مریلند آمریکا، سال گذشته و پیش از عمل جراحی، از نوعی تومور مغزی نایاب رنج می‌برد که چند دندان کاملا شکل‌گرفته را در مغز وی ایجاد کرده بود.وی نخستین فرد در جهان به شمار می‌آید که دارای دندان‌هایی در این نوع تومور مغزی نادر بوده است.پس از گذشت یک سال از جراحی این کودک امریکایی، حال وی رضایت‌بخش است.
 


او زمانی توجه پزشکان را به خود جلب کرد که به دنبال یک معاینه معمولی مشخص شد سرش بیش از حد انتظار در حال رشد است. پس از اسکن ام‌آرآی، توموری در نزدیکی غده هیپوفیز این بیمار شناسایی شد که ابعاد آن 3.5x4x4.1 سانتی‌متر بود. اسکن‌های انجام‌شده نشان داد این تومور همچنین حاوی دندان‌هایی بسیار شبیه دندان‌های موجود در آرواره پایینی بود.آزمایش‌های بیشتر نشان داد تومور مزبور، جرمی موسوم به adamantinomatous craniopharyngioma است که به کندی در حال رشد بوده و برای رفع آن، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 

اتفاق عجیب یک کودک در مغزش دندان درآورده است (عکس)

این نوع تومور گاهی با مایع چسبناک و زردرنگی حاوی بلورهای کلسترول پر می‌شود و معمولا در ناحیه اطراف غده هیپوفیز ظاهر می‌شود اما به نواحی اطراف گسترش یافته و اغلب پس از برداشته‌شدن کامل، دوباره ظاهر می‌شود.اکنون یک سال پس از انجام عمل جراحی توسط دکتر نارلین بیتی، جراح اعصاب مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، حال این کودک رضایت‌بخش اعلام شده است. وی هم‌اکنون تحت اسکن‌های ام‌آرآی برای اطمینان از عدم بازگشت تومورها است.
 
 
منبع:ایسنا