پارس ناز پورتال

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

مجموعه : عکسهای طبیعت
عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند
Dong Hong-Oai هنرمند چینی متولد سال 1929 در «کنتون» سال 2004 در سن 75 سالگی درگذشت. او مجموعه ای باارزش از آثارش را به جا گذاشت که با نام سبک pictorialism شناخته می شود، او عکس های شگفت انگیزی خلق می کند که شبیه نقاشی های سنتی چینی است. در زیر مجموعه ای کوچک از آثار او به همراه بیوگرافی ای کوچک و اطلاعات اضافی در مورد سبک عکاسی او خواهید دید.

 

DON HONG-OAI   هنرمند و عکاس
Don Hong-Oaسال 1929 در شهر Guangzhou در ایالت Guangdong چین به دنیا آمد. او در سن 7سالگی بعد از مرگ ناگهانی والدینش چین را ترک کرد. او که کم سن ترین بچه بین 24 خواهر و برادر تنی و ناتنی اش بود برای ادامه زندگی به سایگون در ویتنام فرستاده شد. بعد از آن او گهگاه برای دیدن چین آمده است اما هیچگاه دوباره در چین زندگی نکرده است. او بعد از ورودش به سایگون در یک آتلیه عکاسی که توسط مهاجرین چینی راه اندازی شده بود به عنوان کارآموز شروع به کار کرد. او در زمینه عکاسی منظره پیشرفت داشت و وقت آزادش را با استفاده از دوربین های عکاسی آتلیه به تمرین عکاسی می پرداخت. Don یک دهه کارآموزی کرد و بعد آن هم یک سری شغل های عجیب را تجربه کرد. در سال 1950 در سن 21 سالگی اوشروع به تحصیل در دانشگاه هنر ملی ویتنام کرد.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

سال 1979 یک جنگ مرزی خونین بین جمهوری سوسیالیست ویتنام و جمهوری مردمی چین درگرفت. دولت ویتنام مجموعه ای از پلیس های سرکوب کننده که هدفشان سرکوب نژاد چینی های مقیم ویتنام بود را بنیان نهاد. درنتیجه این اقدام در اواخر دهه70 و اوایل دهه 80 Don نیز به میلیونها نفر از مردمی پیوست که با قایق از ویتنام فرار کردند
 
عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

اودر سن 50 سالگی درحالیکه اصلا انگلیسی نمی دانست و هیچکس را در آمریکا نمی شناخت به سان فرانسیسکو رفت. او تنها قادر بود اتاقی تاریک و کوچک برای خود گیر بیاورد. Don با فروختن کپی عکس هایش در نمایشگاه های خیابانی محلی توانست پول کافی برای بازگشت به چین برای عکاسی کردن به دست بیاورد. مهم تر از همه اینا او در یک دوره زمانی فرصت تحصیل تحت قیومیت Long Chin-San در تایوان رابه دست آورد.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

Long Chin-San که سال 1995 در سن 104 سالگی درگذشت سبکی در عکاسی که برپایه سنت قدیمی تصاویر منظره در هنر چینی بود را توسعه بخشید. برای قرن ها هنرمندان چینی با استفاده از قلم موهای ساده و جوهر مناظر تک رنگ دراماتیک خلق می کردند. هدف خلق این نقاشی ها این نبود که به صورت دقیق طبیعت را به نمایش بگذارداما قصد این بود که تاث احساسی طبیعت را جلوه گر باشد. درطول سال های بعدی Song Dynasty (960 تا 1279) و شروع Yuan Dynasty (1279 تا 1368) هنرمندان شروع کردند سه شکل هنری متفاوت را ترکیب کنند… شعر، کالیگرافی و نقاشی.. بر روی یک بوم. تصور می شد این ترکیب به هنرمند اجازه می دهد به طور کامل احساساتش را بیان کند.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

Long Chin-Sanکه سال 1891 به دنیا آمد به این سبک کلاسیک نقاشی آموزش دیده بود. او در یک دوره دراز مدت تلاش کرد این سبک امپرسیونیستی را وارد عکاسی کند. او شیوه خود را به Don آموزش داد. Donهم در جستجوی این بود که با دقت بیشتری از سبک سنتی چینی تقلید کند کالیگرافی را به عکس هایش اضافه کرد. سبک جدید Don Hong-Oai که مدل پردازی شده از سبک باستانی بود در دهه 90 توجه منتقدان را به خود جلب کرد.
 
از زمانی که او مجبور بود نقاشی هایش را در غرفه های کوچک خیابانی بفروشد زیاد نگذشته است اما اکنون آثار او توسط پیشکارش در گالری های مختلف در آمریکا، اروپا و آسیا به نمایش گذاشته شده و فروخته می شوند. او مدت زمان زیادی مجبور بود به افراد معمولی متکی باشد تا عکس هایش را بخرند اما اکنون نه فقط مجموعه دارهای هنری خصوصی کارهایش را می خرند بلکه خریداران شرکتی و موزه ها نیز خواستار عکس های او هستند. او وقتی در دهه 60 زندگی اش بود برای اولین رسیدن به سطح بالای مالی را تجربه کرد.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

PICTORIALISM
Pictorialism نامی است که به جنبش عکاسی گفته می شود که از سال 1885 شروع شده و به تدریج گسترده شد. این جنبش در اوایل قرن 20 به اوج خود رسید و بعد از سال 1914 رو به افول گذاشت. Pictorialismنامی است که بعد از سال 1900 استفاده می شد.
 
Pictorialismبر این ایده صحه می گذارد که عکاسی باید با نقاشی و قلم زنی رقابت کند. اکثر این عکس سیاه و سفیدند یا تن قرمز قهوه ای دارند. درمیان روش هایی که در این سبک استفاده می شوند فوکوس کم، فیلترهای مختلف و لنزهای روکش شده، دستکاری های زیاد در تاریک خانه و پروسه عجیب و غریب هنگام چاپ عکس وجود دارد. از سال 1898 کاغذهای چاپ با سطح زبر به این مجموعه اضافه شد تا از تیزی یا شارپنس تصاویر بکاهند. هدف از چنین تکنیک هایی همان چیزی بود که در دایره المعارف بریتانیکا در سال 1911 «بیان هنری شخصی» نامیده شد.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند

باوجود هدف بیان هنری، بهترین عکاسان این سبک با سبک امپرسیونیست در نقاشی برابری می کنند.

عکسهای بسیار زیبا که شبیه نقاشی های سنتی هستند