پارس ناز پورتال

سرقت گنج نمرود توسط آمریکایی ‌ها + تصویر

مجموعه : مجله خبری روز
سرقت گنج نمرود توسط آمریکایی ‌ها + تصویر
سرقت گنج نمرود توسط آمریکایی ‌ها
 

گنج نمرود به دستور صدام دیکتاتور عراق در صندوقهای بزرگی در زیرزمین بانک مرکزی این کشور نگهداری می شداعتدال: باستان شناسان تاکید کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی گنج افسانه ای نمرود را که شامل ۶۵۰ قطعه طلای گرانبها در اندازه های مختلف است، از عراق به سرقت بردند.

به گزارش العالم این باستان شنان افزودند: گنج نمرود به دستور صدام دیکتاتور عراق در صندوقهای بزرگی در زیرزمین بانک مرکزی این کشور نگهداری می شد.

باستان شناسان تصریح کردند: کاوشها برای یافتن این گنج که نشان دهنده تجمل گرایی حکومت نمرود است؛ در سال ۱۹۸۸ میلادی در منطقه نمرود در ۳۷ کیلومتری شمال موصل آغاز شد و در سال ۱۹۹۲ پایان یافت.

به گفته این باستان شناسان، صدام دستور داده بود که گنج نمرود به طور بسیار محرمانه به زیرزمینی محافظت شده در بانک مرکزی انتقال یابد اما یکی از همدستان نیروهای اشغالگر آمریکایی محل نگهداری گنج نمرود را به آنان نشان داد.

به نوشته خبرگزاری “اور” عراق، نیروهای آمریکایی اواخر سال ۲۰۰۳ میلادی این آثار گرانبها را در موزه عراق به نمایش گذاشتند و “پل برمر” حاکم آمریکایی وقت عراق آن را یک پیروزی بزرگ خواند تا اینکه این گنج طلا کم کم رو به کاهش نهاد و در سایه جو ترس و هرج و مرج در عراق طی سالهای خشونتهای خونین به کلی ناپدید شد.

به گفته منابع محلی، مکانی که گنج نمرود در آن کشف شد؛ شاهد عملیات جستجو و کاوش جدیدی بود.

برپایه این گزارش، آنچه باعث شگفتی است، نادیده گرفته شدن این موضوع مهم و حساس از سوی رسانه ها است؛ درحالیکه از انتشار کمترین اطلاعات درباره سرنوشت گنج افسانه ای نمرود به شدت جلوگیری می شود.