پارس ناز پورتال

عجیب ترین خواهران آمریکا با یک بدن و دو سر +تصویر

عجیب ترین خواهران آمریکا با یک بدن و دو سر +تصویر

زندگی سخت و زجرآور دو قلوهای به هم چسبیده امریکایی که اکنون به 19 سالگی رسیده اند بار دیگر بحث درباره جداسازی آنها را جدی کرده و سر زبان ها انداخته است.

به گزارش پارس ناز روز هفتم مارس سال 1990 میلادی هنگامی که پزشکان بیمارستانی در مینه سوتا امریکا از اتاق عمل بیرون آمدند خبر شگفت انگیزی را به خبرنگاران اعلام کردند. زوجی جوان صاحب دو دختری شده بودند که بسیاری از اندام شان مشترک بود. آن دو بیش از اینکه شبیه دوقلو های به هم چسبیده باشند به نوزادی دوسر شباهت داشتند چرا که تمام اندام ظاهری شان مشترک بود.
 
دو قلو ها فقط یک جفت دست و پا و یک تنه داشتند اما وقتی پزشکان آزمایش ها و عکسبرداری هایی انجام دادند متوجه شدند اعضا و جوارح داخلی آنها از هم جدا است به گونه یی که دوقلوها صاحب دو قلب، دو معده و دو شش بودند. تولد دخترهای عجیب الخلقه مورد توجه پزشکان و متخصصان زیادی قرار گرفت و بسیاری از آنها تاکید کردند این دو باید هر چه زودتر از هم جدا شوند ولی پدر و مادر آن دو با عمل جداسازی مخالف بودند.
 
عجیب ترین خواهران آمریکا با یک بدن و دو سر +تصویر
 
خانواده هنسل دخترهای خود را بریتنی و ابیگیل نامیدند و با خود به خانه بردند.آنچه باعث می‌شد والدین دوقلو اجازه ندهند دختران شان زیر تیغ جراحی بروند هراس از مرگ آنها بود به همین خاطر ترجیح دادند به رغم تمام سختی ها و دشواری ها از فرزندان شان در همان شرایط مراقبت کنند.
 
در تمام این سال ها بریتنی و ابیگیل زیر نظر پزشکان به زندگی خود ادامه داده و سعی کرده اند بر مشکلات غلبه کنند، با این وجود آرزوی داشتن زندگی مستقل اکنون آنها را برای رفتن به اتاق عمل وسوسه کرده است.

ایران ناز : ابیگیل و بریتنی بعد از مرگ لاله و لادن –خواهران به هم چسبیده ایرانی- بزرگ ترین دوقلوهای به هم چسبیده جهان شناخته شدند و تلاش کردند با وجود محدودیت‌هایی که دارند برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایشان از تکاپو نایستند. آن دو با تمرین‌های زیادی که انجام داده اند می‌توانند شنا کنند، پیانو بنوازند و اخیراً هر یک به صورت مجزا گواهینامه رانندگی گرفته اند و دو خواهر اکنون می کوشند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.
 
این دو که در تمام 19 سال زندگی شان به ناچار از خواسته دیگری تبعیت کرده و به ناچار با دیگری همراه شده اختلاف سلیقه‌هایی نیز دارند. بریتنی و ابیگیل می‌گویند هر کدام از ما علایق خاص خودش را دارد مثلاً یکی از ما عاشق رنگ صورتی است و دیگری رنگ ارغوانی را دوست دارد ولی این اختلاف سلیقه ها باعث نمی‌شود با هم مشکل جدی پیدا کنیم.
 
ما یاد گرفته ایم چطور به خاطر شرایط مان همدیگر را درک کنیم. دو خواهر این روزها در حالی به انجام عمل جداسازی فکر می کنند که پزشکان، جراحی را در این سن خطرناک تر از دوران نوزادی شان می دانند. از سویی پدر و مادر آن دو نیز همچنان میلی به انجام این عمل ندارند.
 
در این بین بسیاری از امریکایی‌ها نیز نظرات متفاوتی ابراز کرده اند؛ گروهی از بریتنی و ابیگیل می‌خواهند هرگز به جدایی فکر نکنند و برخی انجام این عمل را حق آنها می‌دانند. اکنون بحث بر سر این مساله بالا گرفته و این در حالی است که دو خواهر اهل مینه سوتا یکی از تنها چهارقلوی به هم چسبیده هستند که تا بزرگسالی زنده مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آن دو را تهدید می‌کند.