پارس ناز پورتال

خطرات سیگار کشیدن برای زنان!!

خطرات سیگار کشیدن برای زنان!!
 

استعمال سیگار در زنان باعث ابتلای آنان به بیماری بیمار‌های رحم، تخمدان و عوارض ریوی می‌شود. از سوی دیگر بافت كلاژن پوست بر اثر استعمال سیگار زودتر تخریب می‌شود همین امر پیری زودرس پوست آنان را به همراه دارد.
دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: تاثیر استعمال یك نخ سیگار در زنان معادل استفاده از پنج نخ سیگار در مردان است چرا كه بدن زنان به مواد دخانی حساس‌تر است.
دكتر محمدرضا معدنی، افزود: زنان اثرگذارترین عضو در خانواده‌ها هستند چرا كه 60 درصد از دخترانی كه برای ترك سیگار به كلینیك‌های ترك سیگار مراجعه می‌كنند، مادران سیگاری دارند.
وی در ادامه گفت: برخی از مادران در دوران بارداری و شیردهی سیگار را ترك می‌كنند اما لازم است ترك استعمال سیگار دائمی باشد چون دود دست سوم سیگار روی اسباب بازی كودكان می‌نشیند و از طریق دست و دهان به بدن آنان منتقل می‌شود.
دبیراجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تاكید كرد: استعمال سیگار در زنان باعث ابتلای آنان به بیماری بیمار‌های رحم، تخمدان و عوارض ریوی می‌شود. از سوی دیگر بافت كلاژن پوست بر اثر استعمال سیگار زودتر تخریب می‌شود همین امر پیری زودرس پوست آنان را به همراه دارد.
معدنی در پایان اظهاركرد: زایمان زودرس از دیگر عوارض استعمال سیگار در زنان است. از سوی دیگر ضریب هوش كودكان مادران سیگاری پایین‌تر از حد متوسط است و آنان به بیماریهای عدیده‌ای مبتلا می‌شوند
.