پارس ناز پورتال

تفاوت دختران ملک عبدالله با زنان عربستان + تصویر

مجموعه : مجله خبری روز
تفاوت دختران ملک عبدالله با زنان عربستان + تصویر
 
 
ملک عبدالله پادشاه وهابی عربستان در مراسم افتتاح دوره جدید مجلس شورا ها اجازه رای دادن و نامزد شدن در انتخابات شورا های شهر را به زنان این کشور داد.
گفتنی است که در کشور عربستان به جهت رواج اندیشه های وهابیت از محرومیت های زیادی برخوردار بودند تا انجایی که اخیرا زنی به جهت رانندگی محکوم و روانه زندان شده بود. با این وجود صدور این فرمان با استقبال فعالان مدنی روبرو شده که سالهاست خواهان حقوق بیشتر برای زنان در پادشاهی به شدت محافظه کار عربستان سعودی هستند.
وی در تشریح چنین تصمیمی گفت: چون ما حاضر نیستیم طبق شریعت، زنان را در تمامی نقش‌های جامعه به حاشیه برانیم؛ ما بعد از مشورت با علمای ارشد و دیگران، تصمیم گرفته‌ایم که از دوره بعدی زنان را به عنوان عضو در مجلس شورا درگیر موضوعات کنیم. پادشاه عربستان سعودی گفت: زنان قادر خواهند بود که به عنوان نامزد در انتخابات شوراهای شهری شرکت کنند و حتی از حق رای در این انتخابات برخوردارند.
گفتنی است که دختر پادشاه عربستان از وضعیت زنان در کشور خود بسیار ناراضی بوده و آموزه های وهابی این کشور را بسیار متحجرانه قلمداد می کند و خود در کشور های اروپایی با وضعیت نیمه عریان در مجالس حاضر شده و در مقابل دروربین های عکاسی و فیلمبرداری خبرنگاران قرار می گیرد.
 
تفاوت دختران ملک عبدالله با زنان عربستان + تصویر