پارس ناز پورتال

سوء استفاده‌ تبهکار ‌اینترنتی‌ از عکس‌ دختری جوان!

مجموعه : مجله خبری روز
سوء استفاده‌ تبهکار ‌اینترنتی‌ از عکس‌ دختری جوان!
 
دختر جوانی که عکسهای شخصی خود را در فیس بوک می گذاشت تصور نمی کرد عضویت در این شبکه برای او دردسر ساز باشد. به گزارش پارس ناز چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به پلیس فتای استان البرز از یک تبهکار اینترنتی به اتهام سوء استفاده از عکسهای خصوصی خود شکایت کرد.

او به ماموران گفت که دو ماه قبل به توصیه یکی از دوستانم عضو شبکه اجتماعی فیس بوک شدم. ابتدا علاقه ای به فعالیت در این شبکه نداشتم اما وقتی دیدم همه هم کلاسیهایم هر روز درباره آن حرف می زنند فعالیتم را بیشتر کردم.

 
دوستانم همیشه گلایه می کردند چرا از خودم عکسی نمی گذارم. خانواده ام با این موضوع مخالف بودند و من هر بار بهانه ای می آوردم. سرانجام راضی به این کار شده و بدون اطلاع خانواده ام چند عکس خصوصی ام را در فیس بوک گذاشتم. یک هفته پیش دختر خاله ام تماس گرفت و حرفهایی زد که مرا شوکه کرد.

او مدعی بود من با نوشتن مطالب مستهجن در فیس بوک آبروی خانواده ام را برده ام. ابتدا تصور کردم دروغ می گوید و قصد اذیت کردن مرا دارد. اما وقتی به آدرس اینترنتی که او داده بود رفتم متوجه شدم فردی با سوء استفاده از مشخصات و عکسهای من، یک محیط به نام من باز کرده است. او با نوشتن مطالبی به اسم من باعث شده آبرویم نزد خانواده و دوستانم برود.

همزمان با طرح این شکایت تیمی از ماموران پلیس فتا استان البرز تحقیقات خود در این رابطه آغاز کرده و پس از تایید ادعاهای شاکی با ردیابیهای ویژه تبهکار اینترنتی را شناسایی و دستگیر کردند. پسر جوان در ابتدا منکر هر جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت که بدون اینکه شناختی از شاکی داشته باشد برای سرگرمی اقدام به این کار کرده بود.

سرهنگ مهدی کاکوان، رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به این خبر اظهارداشت: قرار دادن عکسهای خصوصی بر روی شبکه های خصوصی زمینه ساز سوء استفاده و ارتکاب جرایم است که اغلب قربانیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از خطرات موجود در فضای مجازی با مشکلاتی روبه رو می شوند.

وی با اشاره به اینکه ردیابی تبهکاران در این فضا با مشکلاتی روبرو است خاطر نشان کرد: کاربران به خصوص زنان و دختران نباید عکسهای خصوصی و تلفن خود را بر روی این شبکه ها قرار دهند.