پارس ناز پورتال

افرادی که قربانی اختراعات خود شدند + تصاویر

افرادی که قربانی اختراعات خود شدند + تصاویر
"لی سی" اولین نخست وزیر چین،که دستگاهی ویژه اعدام اختراع کرده بود، در یک جشن درحالی که میخواست این دستگاه را در مقابل امپراطور آزمایش کند توسط دستگاه ابداعی خود کشته شد.
 
 
هنری وینستنلی
این طراح انگلیسی در جریان طوفان سال 1703 میلادی تصمیم گرفت در فانوس دریایی که ساخته خودش بود بماند اما این برج فروریخت و او و همراهانش کشته شدند.
 
 
ویلیام بولاک
ویلیام بولاک در سال ۱۸۶۳ مخترع ماشین چاپ چرخشی شبکه ای بود. در سال ۱۸۶۷ دستگاه بولاک قصد جان او را کرد. او که در حال تنظیم دستگاه جدیدی برای روزنامه دولتی فیلادلفیا بود و می خواست تسمه ای را در قرقره جا بیاندازد پایش داخل ماشین کشیده شد و  به شدت مچاله شد. او کمتر از یک هفته بعد از این حادثه حین عمل جراحی ای که برای قطع پایش انجام می شد جان خود را از دست داد.
 
اتو لینتال
قبل از برادران رایت این اتو لیلنتال (معروف به گلایدر من یا مرد گلایدری) بود که موفق شده بود بیشتر از یک بار پرواز با گلایدر را تجربه کند. نشریات نیز عکس هایی از موفقیت های او منتشر کردند، که منجر به این شد که اختراع یک ماشین پرواز برای عموم باورپذیرتر باشد.
اما بعد از سال ها موفقیت، شکست نیز گریبان لیلنتال را گرفت. در آگوست ۱۸۹۶ او از ارتفاع ۵۶ پایی سقوط کرد و ستون فقراتش شکست.
او یک روز پس از حادثه جان سپرد اما می گفت : قربانی های کوچک باید اتفاق بیافتند! برادران رایت نیز از لیلنتال به عنوان مشوق خود نام برده اند.
ویلبر رایت می گوید : از میان تمام کسانی که در قرن نوزدهم با مسئله پرواز دست و پنجه نرم کرده اند، به راحتی می توان گفت لیلنتال مهمترین بوده است.
 

فرانس ریچت

فرانس ریچت خیاطی بود که متقاعد شده بود کت دو کاره ای که به عنوان چتر نجات هم قابل استفاده باشد اختراع بزرگ بعدی خواهد بود. بنابراین او درگیر ساختن آن شد. برای تست کردن اختراعش او تا دسته اول برج ایفل بالا رفت. او به مسئولین گفته بود که برای بار اول قرار است یک شبیه سازی انجام دهد اما در نهایت خودش را بست و به پایین پرید تا جلوی جمعیت وسیعی از ناظرین پرش مرگ خودش را انجام داده باشد.
 

ویلیام نلسون

ویلیام نلسون که در کار موتورهای الکتریکی بود یک موتور الکتریکی برای دوچرخه ها درست کرد اما در اولین آزمایش هنگامی که داشت از کوه بالا میرفت سرنگون شد و در سن 24 سالگی درگذشت.