پارس ناز پورتال

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
ختنه دردناک دختران جوان + عکس

ختنه دردناک دختران جوان

شیلان دختر ۷ ساله خجالتی کرد در خانه همسایه اش دنبال مهمانی می گشت که مادرش وعده داده بود ، اما در آنجا جشنی نبود ، شیرینی و مهمانی نبود ، تنها درد بود و وحشت ، و خاطره ای تلخ که روحش را تا ابد عذاب خواهد داد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از واشنگتن پست، برای دختران کرد مخصوصا در شمال عراق یک درد باستانی و قدیمی که مردم فکر می کنند وابسته به عقاید مذهبی است کابوس کودکی آنان است.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

ختنه دختران در کشورهای آفریقایی و شرق آسیا رسمی است که بسیار رواج دارد اما در شمال عراق ؟! هیچ کس نمی داند چگونه این رسم به این نقطه از جهان راه یافته است . آنچه بر زنان کرد عراق می گذرد بیشتر کابوس است تا نشانه ای از پاکی و عفت!!

 

شیلان تنها هفت سال سن دارد در یک اتاق دربسته با یک تیغ ژیلت ختنه شد! او ختنه شد در حالی که صدای جیغش تمام محله را پر کرده بود و درد صورت معصوم و کودکانه اش را در بر گرفته بود.در منطقه شمال عراق ۶۰ درصد زنان ختنه می شوند و پارلمان نیز برای پایان دادن به این سنت رغبتی ندارد.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

و جالب آن که رهبران کرد عراق نیز در عمل مخالفتی با این عمل ندارند.شیلان انور عمر دخترک هفت ساله کرد در حالی که لبخند تمام صورتش را پر کرده است به امید دیدن میهمانی ای که مادرش به او وعده داده بود به خانه همسایه می رود.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

او وقتی وارد خانه همسایه شد از مهمانها و جشن خبری نبود دخترک گیج به نظر می رسید و وقتی مادرش با تحکم گفت که زیرشلوارىاش را در بیاورد. شیلان شروع به ناله کرد دخترک از ترس بدنش می لرزید . مادرش او را به روی زمین خواباند و با کمک زنهای دیگر به زور پاهایش را از هم باز کرد.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

شیلان تلاش می کرد پاهایش را ببندد یک زن که وظیفه ختنه کردن را برعهده داشت با یک تیغ ژیلت فولادی ضدزنگ در مقابلش ظاهر شد او تیغ را بالا برد و با صدای بلند گفت : «این کار را برای خدا انجام می دهم.!» و صدای فریاد شیلان تا انتهای محله شنیده شد.

 

بعد از پایان کار، در حالی که شیلان گریه کنان در آغوش مادش بود و به سوی خانه شان برده می شد ، مادرش با رضایت خاطر می خندد . مادر شیلان نمی داند که واقعا چرا دختران کرد ختنه می شوند او فکر می کند که این فرمان خداست و باید امر خدا را اطاعت کرد.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

 پیرزنی ۹۱ ساله از ساکن کرد عراق می گوید : «از دست زنی که سنت نشده است غذا نمی خورم!»پاکشان زنگنه رئیس کمیسیون زنان پارلمان کردستان عراق از مبارزه برای ممنوعیت ختنه زنان در شمال عراق و درخواست ۱۰ سال حبس برای عاملان این کار خبر می دهد.

 

مجازاتی که بیشتر به یک خواب و خیال شبیه است تا واقعیت ، زیرا این طرح پارلمان، یک سال است که دارد خاک می خورد. چون رهبران کرد اعتقاد دارند مجلس و مسئولین حکومت نباید درگیر چنین مسائل کوچکی ! شوند

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

 دخترانی همچون شیلان می گوید: ” اگر آنان می خواهند از دستان من غذا نخورند هرگز نخورند ، کاش این همه درد را هیچ وقت نمی کشیدم!

 

یک روشنفکر ! می گوید : ما نمی دانیم چرا این کار را انجام می دهیم اما هرگز این کار را متوقف نخواهیم کرد براى اینکه اسلام و پیرترهایمان آن را لازم می دانند.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

کردستان تنها بخش شناخته شده در عراق ( و یکى از معدود مکان‌هاى جهان) است که ختنه زنان به طور گسترده انجام می شود . بیشتر از ۶۰ درصد زن‌ها در مناطق کرد نشین شمال عراق ختنه شده اند ، بر طبق یک مطالعه در یکی از مناطق کرد نشین شمال عراق ، حداقل ۹۵ درصد زنان ختنه شده اند گروه‌های حامی حقوق بشر این کار را نابودی روح زنان می دانند.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

 این عمل خشونت بر ضد زن‌ها است ولی متاسفانه مردمی که این عمل را انجام می دهند آن را به اسلام نسبت می دهند در حالی که روشنفکران با این عقیده مخالف هستند زیرا این عمل در بین شیعیان جهان رواج ندارد و قشر عظیمی از اهل سنت این عمل را انجام نمی دهند.

 

غیر واقعی بودن این ادعا زمانی ثابت می شود که آن را با ختنه پسران مقایسه کنیم ، عملی که اکنون فواید آن برای سلامت و جلوگیری از عفونت ثابت شده است.

ختنه دردناک دختران جوان + عکس

آنچه مهم است این است که این عمل تصفیه معنوى برای زن‌ها نیست و جامعه های مرد سالارانه و سخت گیر بر آن تاکید دارند . براستی چه زمانی مادرو پدر شیلان خواهند فهمید که او تصفیه روحی نشده است بلکه آزار روانی دیده است؟

 

 

مطالب مرتبط :

تصاویر وحشتناک از ختنه کردن دختر های آفریقایی

عکس های رابطه جنسی استاد و دختر دانشجو در چین

این مرد به دوستانش گفت در حمام به زنش تجاوز جنسی کنند