پارس ناز پورتال

پیرمرد بعد از 100 سال خانواده‌اش را پیدا کرد + عکس

پیرمرد 110 ساله ساکن شهرستان خوی، بعد از صد سال انتظار و جدایی، مقارن با ایام شعبانیه، در مقبره شمس تبریزی، موفق به دیدار خانواده‌اش شد.

پس از آنکه "حاج علی موسی قلی‌لو" توانست بعد از سالها انتظار، خانواده خود را در استانبول ترکیه پیدا و اولین ارتباط اینترنتی را با آنها برقرار کند، سرانجام خانواده‌اش را که حدود صد سال در انتظار و آرزویش بود، در مقبره شمس تبریزی ملاقات کرد.

 حاج‌علی که از شوق دیدار خانواده‌اش گریه می‌کرد، اظهار کرد: اکنون دیگر انتظار به سر آمده و بعد از روزهای تلخ جدایی، در آغوش گرم خانواده‌ام هستم اما انتظار و آروزی بزرگترم، دیدار آقا امام زمان(عج) است.

 وی در خصوص اینکه چرا مقبره شمس تبریزی را محل دیدار با خانواده‌اش انتخاب کرده، گفت: مقبره شمس تبریزی میعادگاه عاشقان جهان است و این بالاترین هدیه‌ای است که می‌توانم خانواده‌ام را بعد از صد سال در مقبره شمس تبریزی ملاقات کنم.

 "رسول"، برادر حاج‌علی، که بعد از ارتباط اینترنتی هر لحظه شوق دیدار برادرش در وی شعله‌ورتر شده بود، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیچ وقت باور نمی‌کردم که بعد از این همه سال، برادرم را در خوی در مقبره شمس تبریزی ملاقات کنم.

 وی تصریح کرد: اکنون خیلی خوشحالم و اگر شرایط فراهم شود می‌آیم و در خوی زندگی می‌کنم.

 "سکینه"، خواهر حاج‌علی نیز با بیان اینکه دیگر آرزویی ندارد، اظهار کرد: انتظار به سر آمده و بعد از سالهای پررنج و دوری، در کنار برادر و خانواده‌ام هستم و این بالاترین محبت خداوند است که به ما ارزانی کرده است.

 وی تصریح کرد: پدرم همواره در ترکیه از شهر خوی و مردمان مهمان‌نوازش برای ما صحبت کرده است و من اکنون شهر خوی را دوست دارم و به آن عشق می‌ورزم.

 خانواده حاج‌علی با نثار فاتحه و تاج گل به مقبره شمس تبریزی، نسبت به این عارف والامقام ادای احترام کردند.

 اهداء لوح سپاس و انتظار به حاج‌علی و خانواده‌اش، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که طی آن "سید فتاح کبیری"، رئیس شورای اسلامی شهر خوی، به پاس یک قرن انتظار و استقامت باشکوه به این خانواده اهداء کرد.

حاج علی موسی قلی‌لو، ساکن شهر خوی، زمانی که هشت سال بیشتر نداشت پدرش برای پیدا کردن کار راهی ترکیه می‌شود و دیگر هیچ وقت به ایران بازنمی‌گردد. اما حاج علی همچنان در انتظار دیدار پدر و خانواده‌اش بود تا اینکه توانست با سرنخهایی، به دیدار خانواده‌اش نائل شود.